Møte med auksjon, kristiansand akvarieklubb. 25 mars - kl 19.00

Velkommen til klubbauksjon og sosialt samvær klokken 19.00

Som vanlig har vi åpen kafè med kaffe, brus og vafler.

Alle er velkommne
Jeg skal tømme et kar, så jeg tar med noen planter og MASSE corydoras aeneus.
Jeg har ikke så mye å ta med akkurat nå, men det blir trivelig på onsdag uansett
Inaktiv bruker
gleder meg allerede =
Det gjør nok vi alle.

Er det noen som vet om de tar med noen javamosekledderøtter?
Hakke heilt sjønt henne de æ ænnå, men ska nåk finne fram! Hakke vært på møde før, så dette ska bli morro!

Hanne
Ikke vært der
jeg har heller ikke vært der før, men regner også med å komme på onsdag. noe som tar med noe annet spennende da?
Hallo godt folk. (styret) Legg nå ut linken med kart, så folk vet hvor de skal komme på onsda'n.

Kommer sikkert Javamose (fra meg). Men rot må du holde selv. Det er jo veldig enkelt. Surrer bare mosen fast med en sytrå uten for mye farge.
Når sytråden morkner bort sitter mosen fast. Fiskesnøre er ikkeno' lurt.
Jeg kan desverre ikke komme grunnet jobb, men kos dere på onsdag!
Jeg har som vanlig mye jeg KAN ta med.
Men da må denne tråden virkelig vise at det kommer noen folk.

f.eks.
Neontetra,
3 typer danio,
gobyer,
andre tetraer,
planter,
m.m.

Sist auksjonerte jeg vekk 18 poser til ca 6 kjøpere. Det kan være veldig interessant, ---------- for kjøperne.

Jo flere som melder sin interesse for at det er noe de er ute etter, eller noe de vil selge, ved å skrive her på forum, jo større sjans er det for at de som har overskudd bringer ting med.

Bli med. Auksjon er gøy.
Heisann
Jeg tenkte jeg skulle ta turen ihvertfall
Har noen sebraciklide yngel ca 3cm, som jeg skulle blitt kvitt, viss noen er intr.
mulig noe annet og.....
Ciklider
hei.
har du noen andre ciklider å ta med?
Ettersom jeg har fått besøk av endel snegler i det ene akvariet er jeg blitt fortalt at jeg bør få noen Anentome helena, er dette noe en kan få på auksjon? Ellers ønsker jeg og et par ancistrus.
Er så ny ennå at mine 'barn' forblir hjemme i denne omgang
( er utrolig fasinert av guppy, jeg da!)

Da er kveldens auksjon over for mange timer siden og jeg sitter her å suller.

Jeg er kjempefornøyd med at det kom en god del folk i kveld. Fortsett med det. Det kom en del som ikke er medlemmer, og de er selvfølgelig også hjærtelig velkommen hos oss. Men dere vet antagelig ikke at med klubbfordelene så er et vanlig medlemsskap fort inntjent.

Jeg vet at kjøperne fikk en del vanlig + snadderfisk for en meget fordelaktig pris i kveld. Sånn pleier det å være i Kristiansand.
Lite planter denne gangen, men det varierer sterkt.

Tror også selgerne var rimelig fornøyd. Denne gangen fikk vi solgt det meste uten at det var rent tap. Det er godt nok. Da er det stor sjans, bassert på deres tilbakemeldinger, om det kommer mer og spennende ting neste gang.

Og du, Hanna G: Vet ikke om du var der. (Ta kontakt neste gang) Men Jegersnegler går ikke så ofte på auksjon, men kanskje neste gang. Det gikk en kjempefin Ancistrus hann i kveld. Han blir nok distriktsbedekker.

Cichlider Lollibox: Gikk kun noen røde kurvcichlider. Men det er mange som har cichlider på Sørlandet, men ingen som vet hva som kommer og går på auksjonene. Så å følge opp i trådene her med hva en har og hva en ønsker seg ville nok gjøre forholdene enklere både for kjøpere og selgere.

Å skrive små innlegg her og på Akvaforum og (fyfy) Nettakvariet er det som kan markedsføre våre auksjoner og andre aktiviteter.

Så derfor: En invitasjon til alle akvarister på Sørlandet (og ellers) + selvfølgelig alle i styret i KAK:
Skriv innlegg i våre tråder, så holder vi nysgjerrigheten og oppslutningen oppe.

Neste klubbmøte er onsdag 8. april. Styret informerer nærmere.

Så blir det et par møter til før sommeren.

Men husk: Avsluttningsmøtet i KAK før sommeren blir hjemme i mitt akvarierom uti Mai en gang, og er bare for klubbens medlemmer + evt. spesielt interesserte som spør. Fritt for medlemmer. Påmelding for ikke medlemmer.
Dette blir annonsert senere.

Vi ønsker selvsagt stinn brakke.

Ha en fin helg alle sammen.

Neste møte er ikke før 22/4. pga.påskeferien.
Hei.

Jeg var på auksjonen på onsdag, og syntes det var morro! Så ancistrusen, men han er altfor stor til mine kar, har to 60 litere, og ønsker ikke noe større!
Men, ett spørsmål (eller to...)! Der ble solgt en pose med noen førstegangsopdrettet fisk, med opprinnelse i Australia. I og med at jeg ikke kjenner 'folket' ennå, vet jeg ikke om det var deg som var auksjonarius, men det var ihvertfall han som drettet dem. Hva slags fisk er dette? Og, da jeg har lagt min elsk på 'vanlige' guppyer, vil disse kunne gå sammen med dem?

Hanne.
Hei Hanna.
Jo da. Jeg var auksjonarius denne gangen, og jeg har drettet denne australske Gobien.
Etter kontakt med spesialister i Tyskland og Australske myndigheter har vi kommet fram til at det dreier seg om Mogurnda cf. adspersa. Bildet som står i fiskebasen her er ikke spes. representativt, men det andre bildet som står i fiskebasen under Mogurnda mogurnda er faktisk det rette. Det er svært vanskelig å se forskjell på en rekke Mogurnda arter, men spesialistene kunne trekke visse spor. For 100% sikker spec. kreves gentest. Derfor kalles mine cf. adspersa.
Ingen av de australske ferskvannsgobiene kan desverre gå sammen med Guppi. Mogurndaene blir for store og er temmelig store i kjeften.
vivi-ann
Neste møte er ikke før 22/4. pga.påskeferien.

Følg med, følg med. Det kommer nok en egen tråd om dette. Jeg glemte hele påska, siden det ikke er helt min ting. Men nå kommer det nok snart en mer pålitelig tråd. Ikke sant Vivi?
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap