Skadet scalare

Lurer på om noen har en vidunderkur som vil få scalaren min frisk igjen. Den ble intodusert onsdag, og jeg oppdaget med en gang at de andre var litt ekle med den. Vurderte å ta den i et annet kar jeg har, og angret bittert på det i går morres. Den lå på bunnen med sundhakkede finner og var et fryktlig trist syn. Har flyttet han nå , men selv nå ligger den på bunnen . Beveger seg litt innimollom rundt i akvariet. Har vurdert å gjøre slutt på lidelsene hans.
Har noen noen ekfaring og dele ?
Er det ingen som vil komme med forslag ?
Mitt tips (kan godt hende at andre er uenige):

Skjerm akvariet slik at skalaren ikke kan se ut. Demp belysningen og la den være helt i fred. Hvis den ikke kommer seg i løpet av et par døgn, så er det bare å legge den på skjærefjøla.
Takk for tipset. Skal skru ned lyset med en gang. Har noen små platyyngel i det samme akvariet, men det spiller vel ingen rolle..Så er det bare å håpe på det beste.
hm, om den har ødelagte finner så bør du se veldig godt etter sykdom med jevne mellomrom, stor sjangs for soppangrep, og husk at selv om det er synd på scalaren nå, så kan det veldig fort bli synd på den platyyngelen..
Ok, nå ble jeg litt mere bekymret igjen. Skal følge godt med.
Tilfeldig bekjentskap
© Arild Magnussen
Reklame for plussmedlemskap