Frossent fôr tinet og fryst igjen?

Jeg klarte det store i dag. Matet fiskene med frosne dafnier og la igjen pakka på akvariet med det resultatet at de smeltet. Blir maten dårlig dersom den blir fryst igjen? Alle bitene ligger innpakka i sånn vanlige terningpakker
En kamerat prøvde det samme, og fiskene rørte det faktisk ikke, selv om vi ikke så noe forskjell.

Tror ikke det er en bra ting, jeg ville kasta det personlig.
biXen
En kamerat prøvde det samme, og fiskene rørte det faktisk ikke, selv om vi ikke så noe forskjell. Tror ikke det er en bra ting, jeg ville kasta det personlig.

Det samma sjedde til meg.
Plussmedlem
Det blir som med menneskemat.
Det kommer an på hvordan maten er forbehandlet, tint i kjøleskap osv.
Pakka di er jo tint i romtemperatur. (Kanskje en god del høyere temperatur også hvis den har ligget på/ved lysarmaturet.)

Personlig så hadde jeg kastet dafniene i bosset.
ok da gjør jeg det jeg. takk for alle svar^^
Jeg hadde ikke brydd meg om det...frosset det igjen og sjekket om fiskene ville hatt det neste dag. Herregud, de spise døde kompiser for crying out loud.
eg har servert mine fisker forsent for som har blitt tint og frosse igjen å det var stor sukse selv om her hos meg. men om kvaliteten blir dårligere så tror eg det er bedre en tørr for selv om. men dette er bare min peronlige mening da.
problemet med opptining og ny nedfrysing er bakterievekst - som under uheldige omstendigheter kan føre til fiskenes død....
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap