Agurk

tenkte jeg skulle prøve å fore ancistrusene mine med litt agurk, men skal jeg bare putte agurkskiva oppi akvariet? tar dem den selvom den flyter på toppen?

Jeg kjøpte forresten fiskene på tirsdag, dem er veldig små. Men dem har enda ikke spist noe! (har prøvd med sånn tetra tabimin) Er det normalt? Har dem nok med algene?
træ skaftet på en teskje gjennom en skive agurk, så synker den. Ta opp det som er igjen etter maks 24 timer så ikke agurken forpester vannet

Det lønner seg å mate ancistrus etter at lyset har slukket om kvelden. Disse er nattaktive, og får da spist maten i fred og ro
ElinH
træ skaftet på en teskje gjennom en skive agurk, så synker den. Ta opp det som er igjen etter maks 24 timer så ikke agurken forpester vannet :) Det lønner seg å mate ancistrus etter at lyset har slukket om kvelden. Disse er nattaktive, og får da spist maten i fred og ro :)


Takk for svar!

ja jeg har brukt å mate dem litt etter at lyset har slukket, men dem rører ikke maten i det hele tatt:S
Prøv med en agurkskive som får ligge over natta, så får du bare se det an litt. Har du en del alger i karet kan det godt hende at de har nok med disse nå i starten. Ellers er det ikke uvanlig at noen fisk trenger litt tid før de slår seg til ro og begynner å spise
Det tar litt tid før de tar grønnsaker, men når de først har fått smaken på det, går det ned på høykant. Bare ta det ut etter ett døgn, og prøv igjen en dag eller to senere igjen, de kommer garantert til å ta det. Mine liker squash og rød paprika bedre enn agurk, prøv deg frem. NovoFect liker de også godt.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap