Tips til hvor man får kjøpt høye akvarier?

Jeg ønsker å kjøpe et høyt akvarie, som gjerne er smalt type no liknende L 50 x B 40 x H70-90.

Noen som har tips til hvor man får kjøt et slikt akvarie? (Gjerne i Oslo området).

Takker
Anbefaller dahlsdyrerike.no
Bestilte kar som de lagde selv uten å slipe kantene osv.. Dette betalte jeg 4600 kr får + frakt på 400. Levert på døra. Og det var 90Lx80Dx70H
Så det er ikke ille med tanke på høyden og tykkelsen på glasset

Ditt blir jo 140 L ca med en høyde på 70 cm.
Hadde jeg vært deg ville jeg lagd dype på 50 også
Da får du 175 L istede og mere bunnplass


Ja da får vi se da, sendte en forespørsel på hva ett karr vil koste, L 40 x B 40 x H 60.

(Hvor mange liter blir det?)

Er ikke så opptatt av at bunnmålet er så stort egentlig.

Men synes kanskje 4.000 var litt dyrt, eller kanksje ikke, men vet ikke om jeg ønsker å bruke så mye på det.
Vi får se.

Når det gjelder armaturer, noen forslag hvor man får tak i dette på spesielle størrelser?
Det karet som jeg kjøpte var på 500 L altså mye større enn det du skal ha.
På de målene du skal ha koster det sikkert ikke mere enn 1500-200 kr regner jeg med 96 L blir karet ditt på med de målene

Når det kommer til armatur til det akvariumet med den dybden ville jeg anbefalt en hqi henge lampe på 60-100w eller ligende
hmm i see.

Ikke helt sikker på armaturet, liker best heldekkende, men ja. kanskje litt vanskelig 40 x 40.
Ville ikke anbefalt t5 rør nærmeste du kommer 40cm som jeg vet er 60 cm og da blir det mye lys utafor i tilegg til lav lysmengde

Selv ville jeg uten tvil valg en hqi lampe
joda, men det blir jo så dyrt da gitt :S

Men så en sånn reflektor topp på 40x40 en eller annen plass, kanskje sette denne oppå toppen. ?

I forhold til det du bestilte.
Jeg tenkte om jeg bestiller, tror du de kan lage med huller i nedre bakdel, slik atman kan ha inn og ut slanger for utvendig filter og varme ?
Vil dette svekke glasset veldig?
Glasset hadde sikkert holdt men med tanke på tetting. Blir det nok værre.
Har ikke noe erfaring med så smått men gi meg en link kan jeg jo titte?

Uansett 60 i høyden ville jeg valgt hqi holder med 60w og en sånn lampe går fint ann å få til unner 1000 kr ink pære og alt
Hmm tror du?

Tre igjennom dette røret og fylle silikon rundt fra innsiden og yttersiden?.. hmm Noen med erfaring med sånt?

Hmm jo stilige lamper, skal se om jeg finner link til den andre.

Mitt problem er at jeg ikke kan henge ting i taket, papirtak :S
hm hvis du bestiller et akvarium med spesialmål så oppdater gjerne med hva du måtte ut med, driver å leker med tanken på å skaffe meg et lite plantekar med spesielle mål
Har nå startet en annen tråd angående karret. Så får folk følge med om de ønsker dette.

Ny tråd her.
Kan selvfølgelig fortsette å legge inn poster her og.
Tilfeldig bekjentskap
© Per Erik Sviland
Reklame for plussmedlemskap