Velkommen til min akvarieverden :-) (side 15)

Her kommer siste bildet før fiskebildene :

[External Image]
Nydelige bilder

Hvordan går det med fiskene? Håper ikke de var for stressa etter all flyttinga de siste dagene.

Var det en venusfisk den vi lurte litt på?


Ha en fortreffelig helg.
Tusen takk

Fisken var nok litt sliten ja,men den svømmer rundt med de andre nå så det har gått bra.

Ja den vi lurte litt på,den tok jeg bilde av og tenkte jeg skulle legge ut for id på forumet.
Kan ta å legge ut bildet her først,dette bildet ble tatt før den ble sluppet i med de andre.Så noe blass i fargen er den..

[External Image]
Ønsker deg også en riktig trivelig helg
Kongo dvergmunnruger:

Her har hannen begynt å farge ut med nydelige farger.Begge bilder er av samme hann.
Har hatt en gjeng siden de var yngler,og det er moro å se hvordan denne arten er.
Ganske fredelig foreløpig,selv om det er noe jaging.

[External Image]




[External Image]

Link til fiske-arten kongo dvergmunnruger
Jeg tror ikke det der er en venusfisk, men heller "søskenbarnet" - dvergkardinalfisk, eller T. micagemmae.

Disse to er nesten helt like, men micagemmae er litt mindre enn venusfisken. Dessuten er det forskjell på den langsgående stripa.

Hos venusfisk ligger stripa nærmere ryggen, mens hos micagemmae ligger stripa midt på fisken. Det er ganske lett å se om en sammenligner bildene i basen.

Jeg har en liten gjeng micagemmae selv, og synes fisken på bildet ligner mer på disse enn på venusfisk
Her er bilder fra stimen.Måtte ned og ta flere bilder når det kaskje er en annen art enn det som jeg trodde opprinnelig.Stusset litt over hvor mye gult det var på øvre og nedre finner,men tenkte ikke mer på det:

[External Image]

[External Image]

Det ligner veldig på dvergkardinalfisk
Her er en annen tetra art jeg har:

smykke tetra








[External Image]
Og en gjeng corydoras acutus.Disse kom i hus nå i september,nesten direkte fra Peru:



[External Image]

corydoras acutus lenke

Har sendt dette bildet for godkjenning på AF,for det var ingen bilder inne av denne arten.Gjenstår å se om det blir godkjent.






Et lite off topic bilde,sommerens innvandrer fra Danmark.
En liten labradorvalp.Har en fra før som ble 4 år i sommer.Nå er det to hunder her,to marsvin et x-antall fisker og en hybel kanin eller to..










[External Image]
Nommin så søt den var da.
Har tre hunder selv jeg.
da har jeg kvekka eeeh lest denne tråden og kommer til å følge med her.
Hærlig bilde av valpen

Mv Per
Hei Maxima og blondviking,og velkommen til min akvarieverden
Har vært litt stille i tråden min her i sommer av ulike årsaker,men nå bobler det over her.
Fortsettelse følger
Et lite bilde av en gullfisk som tilhører min datter.
Den ble "omplassert" ned i akvariekjelleren i sommer,siden det blir for varmt på hennes rom når det er ferie og minimalt med lufting.
Så i stede for at de skulle koke bort,kom de ned til kjelleren og siden det er treghet i systemet her så bor de fortsatt i et av mine akvarium.
Får se om de kommer "hjem" i løpet av helgen.

[External Image]

Bilde av acuatus sammen med cherry barber.Disse brukes som signalfisk,og går utrolig godt sammen.
Disse stimer ikke i øvre vannlag,men sammen med coryene.
Trodde disse stimet i høyere vannlag,men så lenge de trives mellom løv og mose på bunnen så skal ikke jeg nekte dem det

Lenke til cherrybarbe/titteyabarbe

[External Image]



Nå er det på tide å navigere mot loppekassa,men siden det er lørdag i morgen kan jeg sove litt ekstra.
God helg alle sammen
I dag ble bildet av corydoras acuatus godtatt i fiskebasen.Moro å kunne bidra med mine fisker

Ellers så føler jeg mel litt slem.
Hvorfor? Jo,har en gjeng med betta editae her og jeg fant en mørk hanne med hamsterkinn som hang over en javabregne.Det betyr at han har yngel i munnen.
Fisket opp denne hannen,og plasserte han i rekekaret..
Vet hvor mye bettaene ønsker å spise av rekene-bettane går i karet rett ved siden av kirsebærrekene og ser de jobber intenst med å prøve å spise rekene gjennom glasset.
Nå bor han i matfatet og kan ikke spise.
Håper jeg ser når han slipper yngelen,så ikke alle rekene går tapt.
Hadde ikke annet kar ledig der han kunne få ro og fred til å ruge...

Legger ved et bilde av en kjempestor ancistrus hanne.Nyankommet,og klar for besøk i hula.Han har begynt å henge opp ned de siste dagene,så får jeg se hvor lang tid det tar før det blir egg han skal passe på.

[External Image]
I dag har det kommet en lekstrio med albino ancistrus i hus.
Store jenter,en gul og en nesten helt hvit.
Hannen fikk besøk i hula si før i kveld av den aller lyseste hunnen,så jeg er litt spent etterpå om det har blitt noe egg i hula.

I dette karet som albino mallene flyttet til,der prøvde jeg å sette inn en lekstrio med bolivianske sommerfugl ciklder.
Det er det tredje karet jeg har prøvet å tilby dem(ulik beplantning og oppsett,men alle med sandbunn)Det er så rart for de blir helt blasse og virker nesten døde ved filteret.
Fisket de ut igjen og plasserte de sammen med bettae editaer og kyathit-stimen.De blomstret opp og fikk igjen fargene umiddelbart.Dette er et kar som er overbefolket,så da må nok bettaene flytte tenker jeg.


Boliviansk sommerfuglciklide
Heisann Frosken

Så bra du fikk inn bilde i fiskebasen av C. Acutus. Skjønte det var du som hadde kjøpt de 12. Synes du skulle delt litt så vi kunne tatt 10 hver Hehe.. Neida. Jeg kjøpte hvertfall de 8 som var igjen etter at du hadde vært der. Utrolig flotte er de

Det var du som kjøpte de siste i gruppa,som var igjen :o)
Så de var borte neste gang jeg var innom.Det sto mellom disse og fowleri-gruppa.Så ble det acutus,kan ikke si at jeg angrer.

Si ifra når gruppa med acutus begynner å legge egg hos deg,det har vært lite stiming her siden de kom.
Redde er de,men de spiser i hvertfall.Her går det mest i mikroorm,for røde mygglarver kaster de seg ikke over.
Hva forer du dine med?
En stim på 8 er ikke så ille det heller
Litt dårlige bilder,og det er min skyld.
Rett og slett for mye alger på glassruta,som tar vekk fokus på fisken
Her er sommerfugl ciklidene tilbake i sitt opprinnelige kar,der de virkelig trives :o)

[External Image]



[External Image]




[External Image]
frosken
Det var du som kjøpte de siste i gruppa,som var igjen :o) Så de var borte neste gang jeg var innom.Det sto mellom disse og fowleri-gruppa.Så ble det acutus,kan ikke si at jeg angrer. Si ifra når gruppa med acutus begynner å legge egg hos deg,det har vært lite stiming her siden de kom. Redde er de,men de spiser i hvertfall.Her går det mest i mikroorm,for røde mygglarver kaster de seg ikke over. Hva forer du dine med? En stim på 8 er ikke så ille det heller ;-)


Klager ikke over stimen på 8 stk Men skulle gjerne hatt fler. De går i et kar alene så hadde gjort seg med en større gjeng. Lover å gi lyd fra meg om det blir noe action på de, hehe. De er veldig aktive på kvelden, og natta. Da sveiver de rundt hele tiden, men på dagen ligger de bare å ser dumt på meg
Ganske sære i matveien disse her synes jeg. Men de har ikke noe imot hverken røde eller sorte mygglarver. Frossen artemia knasker de også godt på. Av tørrfor derimot er det verre. Flakfor fra Tetra funker, samt litt forskjellig tabletter. Men tablettene må være røde, ellers er de ikke interessert. Microorm har jeg ikke testet på de enda, men jeg får sette igang en ny ladning med det og sjekke om det faller i smak her også.

Kikket på Fowleri'ene jeg og, men endte opp med Leopardusene i steden. Så ut som det var mer fart i de Har noen latsabber fra før, og de er utrolig kjedelig å se på
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap