Velkommen til min akvarieverden :-) (side 26)

frosken
Det er som sagt full forrvirring her nå om hvilken type aspidoras dette er. Og som du sier ,disse ligner ikke de dere har . Blir spennnende å følge dette videre :-)



Kan ikke helt skjønne at det lenger skal være noen forvirring om denne Aspidorasen. Det er en C125. Varianten heter Gold Aspidoras C125 og link til en film kommer her;

(Gold Aspidoras C125 Corydoras ????? wild, going fast! )

http://www.youtube.com/watch?hl=no&v=ERfpdgvNcXY


Jeg er ikke i noen tvil da jeg har vært i kontakt med blant annet Kim, en Danske som hadde 1.gangs oppdrett på denne i Danmark i 2007. Har også hatt kontakt med Birger som har veldig god greie på Aspidoras/Corydoras og som har hatt oppdrett på flere Aspidoras typer.

Vedlegger ved bilde av en Pauciradiatus og om en ikke ser forskjell på disse må en nok trenge sterkere styrke på brillene sine enn hva jeg har ;- =)
Ser på bildet at den pauciradiatusen overhodet ikke ligner på være småtasser..
Var i kontakt med selger og han hadde kjøpt disse som pauciradiatus og trodde jo det var riktig navn på disse.

Skal ikke krangle med deg om brillestyrke Leif,det er nok c125 det vi har :o)
frosken
Ser på bildet at den pauciradiatusen overhodet ikke ligner på være småtasser.. Var i kontakt med selger og han hadde kjøpt disse som pauciradiatus og trodde jo det var riktig navn på disse. Skal ikke krangle med deg om brillestyrke Leif,det er nok c125 det vi har :o)



Hehe nei vi får vel holde oss i ro og være venner Trine. Trives best med det. Har lagt ned ganske mange timer (døgn), sendt mailer og bilder etc for å finne ut hva disse søøøte yndige Aspidorasenes type betegnelse er. Så jeg setter min lit til expertene som har svart meg og alle bilder og tekst jeg har funnet på disse. De siste eggene mine la har klekket i går og i dag, så det er vel 15-20 til nå i fødenettet. Lar de gå der en liten stund før jeg tar de over i oppvekst/yngelkaret hvor de andre går sammen med metaene. Er sikkert litt artig for.... at han også får vite det egentlige navnet/typen på Aspidorasene hans. Vil anta at disse ikke er noe billigere eller lettere å få tak i enn den han trodde det var. Har ikke funnet oppdrett på disse enda på norske sider, men det finnes vel. Den var iallefall ikke registrert her på AF så det har jeg gjort. Om kort tid er mine første salgsklare og det blir gøy. Har allerede bestillinger på disse i tråden min. Ja ingen lett søtnos å få tak i dette. Har du fått noen egg eller yngel enda Trine? Hva mener du prisen bør ligge på sånn i privat salg? Vil nok anta at disse i grei str vil ligge på 100-150 kr pr stk i butikk? Tenkte å undersøke litt på lørdag om hva som evnt er å få tak i på listene i Kongsberg om jeg reiser oppover dit. Pumpen jeg kjøpte av deg funker bra og er mer effektiv enn jeg trodde. Metae egg er det egetlig lite av om dagen, men fikk ca 100 egg fra aeneusene for noen dager siden. De ble det ikke noe av desverre, men har jo en del av dem i oppvekst/yngelkar her
Har snakket med oppdretter av våre aspidoras,og han har vel 1.gangsoppdrett på disse i norge skulle en tro
Det er nok ikke så mange som har disse enda,og prisen er nok deretter.Prisantydning,det tør jeg ikke begi meg ut på.
Har ikke kommet yngler her ,men det er nok min skyld.
Jeg håper at det skjer noe nå når de har kommet til det karret de skal bo i videre.

Ellers så var det fangst-tur av mygglarver ,med Drammen akvarieklubb i dag.
Klubbens trofaste medlemmer møtte opp med bøtter og hover.
Mye hadde klekket siden sist uke,men jeg fikk fanget masse allikevel.Markedsprisen på dagens fangst er nok et par hundre kroner,når jeg sammenligner hva jeg kjøper de for mot hva som havnet i bøtta.

Fiskene hadde fest,de satte pris på levende mat.Tilogmed de mest sky fiskene kom frem fra sine gjemmesteder og fråtset :o)

God helg alle sammen !
Hei Trine.

Flyttet i dag ca 30 stk yngel av C125 over til oppdrettskaret og det var gøy. Er nok som du sier ikke mange som har disse i Norge pr i dag. Så gøy skal det bli å spre de rundt om, iallefall i nærområdet. Tror jeg har løst gåten om de fiskene med den sorte prikken på halen. Er nok praktbarbene jeg kjøpte på klubben som har lagt egg i de plantene jeg flyttet over til det yngelkaret. Svaret kommer alltids en dag pleier jeg å si

Bilder av yngelen til C125
Praktbarber ja,da kan du regsitrere det som oppdrett også
Ser det blir endring i stua di,nå når stor karret er solgt.Noe spennende som skal oppi 160 literen?


Ellers så har det kommet i hus en ny ancistrus jente,da den som bodde her døde nylig.Hun hadde aldri yngel her,men hadde en snill kjæreste i hvertfall.
Så dette er nok en dårlig nyhet dilla

frosken
Praktbarber ja,da kan du regsitrere det som oppdrett også ;-) Ser det blir endring i stua di,nå når stor karret er solgt.Noe spennende som skal oppi 160 literen?



Jepp Frosken, et nytt oppdrett, kjempe gøy. 160L blir vel flyttet opp en av de nærmeste dagene. Har jo fri fra jobben noen dager nå, fra og med torsdag til og med mandag, så det blir vel flytting da. Tja hva som skal oppi der? Regner med at aeneus gruppen forblir der og enten noen ancistrus yngel eller leikstrioen/leiksparet. Må ha noe i midtsiktet også, så kanskje sverddragerne? Før jeg flytter 160L opp skal den rengjøres, sand vaskes og nye planter inn. Vil at karet skal være et "blikkfang" i stua så det må være fint. Har lagt ut annonse på 6 C125 nå så det blir artig å se om det er noen respons. Er vanskelig med pris da jeg så langt ikke har funnet noen salgsannonse på Norske nettsteder. Har lagt inn forslag i annonsen på 400 for 6 stk. Aner ikke hvor på treet det er? Vi får se Trine
Ingen fritidsproblemer skjønner jeg :o)

Når det gjelder pris på c125 så vet jeg ikke hva markedet sier,men det er jo fisk som ihvertfall ikke jeg har sett i butikker eller i nettbutikker.

Har trukket tilbake annonsen jeg hadde her,med tre L-144 som jeg trodde var hanner.
Er litt usikker på sistemann,den er noe mindre og det så ut til at den skulle utvikle barter som de to andre gjorde.Lurer på om dette kan være ei jente,så jeg får ha de her litt lengre.Hadde vært morsomt om det skulle være et lekpar allikevel..Vet nok mer om noen uker.

Hei! Har fått med meg at du har det du kaller for albino corydoras. Var innom profilen din og kikka og fant corydoras aeneus-karet ditt. Lurer på om albino coryene er aeneus?
Ja du har nok rett i at albino corryene er corydoras aeneus,men bare en fargevariant av dette.
Hvis du ser i basen,så ligger det bilder av vanlige aeneus sammen men albino varianten.
Nye bilder:

[External Image]


[External Image]


[External Image]

Hvilken cory på bilde 3 i innlegg 512 og bilde 2 i innlegg 513
Flotte bilder.
Hei og tusen takk for ros

Bildet skal være av en corydoras schwarzii,denne blir nesten helt sort til tider.
Humørsvingninger kanskje
frosken
Hei og tusen takk for ros :-) Bildet skal være av en corydoras schwarzii,denne blir nesten helt sort til tider. Humørsvingninger kanskje ;-)




Hei Trine.
Kom noen humørsvingninger her også i dag. Huseier skal selge huset og fikk oppsigelsen i dag. Så da har vi 2 mnd på å finne noe nytt. Jaja, vi har jo tittet litt etter annet vi også, men ikke helt seriøst oppsøking da....
Så derfor selger jeg alt av kar og fisk jeg har her. Får heller begynne på nytt om det er lov å ha akvarier på den plassen vi ender. Så er det noe jeg har som du vet om og som du ønsker, skal du få førsteretten om vi blir enige om pris. Må først prøve å bli av med en del fisk før jeg selger karene komplette. Send meg en PM om det er noe av intresse du vet om. Gleden forsvant nå og det blir en tung tid fremover å finne noe annet.
Oi,dette var virkelig triste nyheter
Nå som oppdrettet vikelig var i gang,og det poppet ut yngler i tusentalls.
Du må love å holde interessen for fisk vedlike,vil savne deg om du blir helt borte.
Sender deg en mail jeg ,så tar vi det derfra.
Betta edithae kommet
I dag har hannen spyttet yngelen.
Betta edithae gruppen er relativt stor,og en hann tygger fra tid til annen.Har litt for stor overvekt av hanner,og det ser ut til at det er en spesiell hann som tygger mest.
Han hadde fulltidsjobb med all yngelen,så jeg satte han over i eget karr med hang-on filter.I dag var han tilbake til normal størrelse i kjeften,og jeg så 1 stk yngel i karret.Han fikk mat,før han skulle tilbake til resten av gjengen.
En yngel er bedre enn ingen tenkte jeg,og fikk ut hannen.
Etterpå når jeg lyste inn i karret igjen,så tusset det av småttinger.Jeg må ha rørt på all najasen,og at det var der de gjemte seg.
Måtte stenge pumpa,for disse bittesmå ynglene klarte ikke den lille vannbevegelsen som var der.
Setter inn luftpumpe og gir hyppige vannskift så går det nok bra
I dag fikk min siste slørancistrus nytt hjem.
Både den og favoritt-hula fikk ny eier,ancistrusen nektet plent å forlate tryggheten der..

Bildet er av hannen med hula

[External Image]
Note to self
Note to self:

Betta simorum VF Sumatra
Betta simplex F1
pseudoepiplatys annulatus
betta albirmarginata
betta brownorum
betta fuscha
Nå har det vært noen travle dager her,med bl.a henting av fisk.
Hilser på mange hyggelige medakvarister,og det er like moro hver gang å se hva andre har sine akvariumer.

Har også fått hentet 3 Betta fusca ,ønsket å utvide gruppen.Det kom to hanner i hus fra den nye gruppa,og det ser ut til at jeg kun har hatt jenter i min gruppe.
I dag var den ene hannen + ei jente i nydelig leksdrakt,de var nesten røde.Dessverre kommer ikke fargen 100% frem på bildene-men bilder blir det allikevel

Hannen i leksdrakt:[External Image]

Hannen til høyre:
[External Image]

Hannen til venstre:
[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap