Velkommen til min akvarieverden :-) (side 38)

Må jo neie og takke for positiv tilbakemelding
Men må bare si at det er mange,mange bilder som det ikke blir noe av.Sliter litt med at de blir utydelige :/

En liten gruppe nicaragua ciklider kom i hus i dag,de kom helt fra Telemark til Solbergelva.Jeg hadde opprinnelig et parr,men hannen døde og var egentlig på utkikk etter en ny hann når denne gruppen dukket opp på nett.
Hunnen er veldig skeptisk og forsvarer sitt revir ,men tror nok en av de flotte hannene snart faller i smak.

Pakken fra aquaristikshop-den tyske butikken- har kommet med en ny Eheim 2224.
Har nok bestilt feil,trodde denne var større.Det var faktisk ikke mer sus i denne enn den jeg hadde,nemlig Eheim 2222.
Jaja,får stå på ønskeliste til neste år-større Eheim utvendig pumpe! Eller kanskje en Fluval ?
frosken
.... har kommet med en ny Eheim 2224. Har nok bestilt feil,trodde denne var større.Det var faktisk ikke mer sus i denne enn den jeg hadde,nemlig Eheim 2222.


Det er større filterkapasitet i form av større filtertønne i 2224 mot 2222. Men jeg vet ikke om den har kraftigere sirkulasjon. I farten husker jeg ikke hvor mange liter i timen modell 2222 "pusher". Det burde stå på esken. Det er nesten ingen som selger 2222 lenger i nettbutikker.

Dette står på 2224 hos Aquaristikshop:

"
-Pump output approx. 700 l/h
-Filter circulation approx. 500 l/h
"
Det var en liten økning i størrelsen på filter-tønna ja,men jeg hadde jo håpet på mer sirkulasjon.Virket som om sirkulasjonen var det samme,men har ikke sett etter på spesifikasjonene .
Jeg har en pumpe som driver en 250 liter og den heter Eheim professionel 2,og det var faktisk denne jeg trodde jeg bestilte maken til ..Men den hadde kanskje vært for kraftig.
White pearl reker:

[External Image]


[External Image]


[External Image]


Hmmmm,har noen endret måten bildene skal legges inn i tråden.
Trykket før på egenskaper på bildet,og vips så var det gjort.
Byttet nettleser til Firefox her i kveld,kanskje det er årsaken..gruble...
Byttet tilbake til Internett explorer og vips så fikk jeg forstørret og lagt inn bildene av rekene.
Firefox hadde en helt annen måte å forstørre bildene på....
Får endel pepper i heimen fordi jeg bruker explorer som nettleser,det er visstnok noe ingen bruker lengre..Men det gjør JEG !
Besøk på Scandizoo lørdag.
Åpent hus og akvaristene strømmet til der ute i Lier.Godt jeg hadde veiviser :o)
Artig å se alle reolene med karr og ikke minst alle oppdrettene det var der
Fikk jo selvsagt med meg fisk hjem,det ble kjøpt danio rerio den helt vanlige utgaven pluss epiplatys red og epiplatys tror det var dageti-varianten.
Får se om jeg ikke setter opp et lite karr med klinkeuler :o)
Hva er scandizoo?

Og jeg bruker explorer (men jeg er en dinosaur da).
ohr
Hva er scandizoo? Og jeg bruker explorer (men jeg er en dinosaur da).


Jeg tipper dette : scandizoo.no/
Stemmer at det er scandizoo.no.
De har en avdeling i Lier og en i Drammen,så totalt blir det en god del liter vann.
Har alltid mye fisker og kan også ta i mot bestilling om det er noe som ønskes.
Drammen akvarieklubb har av og til slike turer ,sist var vi på Geithus Akvarium og hagedam.Vi tittet på den store hagedammen bak butikken,artig å ta en titt.Nå har han fått saltvanns-avdeling også,håper det blir en tur oppover igjen dit om ikke så altfor lenge.
Hei! Hvordan går det med klorekene?
Klorekene har det finfint,men det er ikke så mye småttinger å skryte av enda.Det er ei som går med egg nå.
Mistet flere i starten da disse var noen enere til å hoppe,og da selvsagt ut av karret...Jeg tok av hele toppen på karret for å gjøre rent og ta vannbytter,det gjør jeg ikke lengre.Nå foregår det meste gjennom foringsluka
Jeg har litt problemer med å skille hanner fra hunner,men ser jo selvsagt at de voksne hannene har superstore klør.Nesten som små kreps
Har noen som er knallrøde på kloa og hvit ytterst.Går ut i fra at dette er jenter?
mona o
[QUOTE=ohr]Hva er scandizoo? Og jeg bruker explorer (men jeg er en dinosaur da).


Jeg tipper dette : scandizoo.no/

Er ingen som bruker det lenger vet du
Safari og Mac som gjelder, hehe (klarte ikke å dy meg )
Inaktiv bruker
STIEdge
[QUOTE=mona o][QUOTE=ohr]Hva er scandizoo? Og jeg bruker explorer (men jeg er en dinosaur da).


Jeg tipper dette : scandizoo.no/

Er ingen som bruker det lenger vet du
Safari og Mac som gjelder, hehe (klarte ikke å dy meg )

MAC? Nei, nei, nei, IPad2 64Gb m/3g. (Heheh, glad det ikke var jeg som betalte)
Hehe, Apple er det uansett, og Safari
Hyggelig med en oppdatering på hvordan det går! Du har nok rett i at de med hvit på klørne er hunner ja. Blir nok mange små hos deg også etterhvert!
Håper jo på eget oppdrett av disse også
Det var flotte eksemplarer jeg fikk tilsendt fra deg tidligere i høst,skal prøve å få tatt et bilde av dem
Hvis ikke du kommer meg i forkjøpet da,og legger inn et bilde av foreldrene til kloreken som bor her?
Var på koselig julebord i Drammen akvarieklubb i går.Mange tok turen innom,fra både nær og fjern
Vi fikk pizza og det så ut til at maten smakte alle sammen :o)
Som vanlig var det auksjon,og prisene går som vanlig opp og ned.Noen ganger går det i kjøpers favør,andre ganger i selgers favør.Men stort sett så kan en gjøre et kupp på disse auksjonene på medlemsmøtene.Det kommer gjerne noen godbiter der.

Ønsker dere fortsatt en riktig god jul

[External Image]
2012 folkens,nytt år og nye muligeter

Har vært lite oppdateringer her i det siste,det er ikke lett å få tiden til å strekke til bestandig.
Karrene går som de pleier,med vannbytter og mating , forøkninger og dessverre noen som ikke er med lengre.
Fikk betalt pluss medlemsskapet mitt i dag,det skulle egentlig vært gjort før jul.Så en liten stjerne i boka til meg der

Årets første medlems møte i Drammen akvarieklubb er førskommende torsdag,det skal være valg og et foredrag og selvsagt en liten auksjon med både planter og fisk.
Her er det mulig å gjøre et kupp!

STORAUKSJON I DRAMMEN

26. FEBRUAR HOLDER DRAMMEN AKVARIEKLUBB STORAUKSJON I UNGDOMMENS HUS I DRAMMEN FOLKENS

HOLD AV DENNE DATOEN!!!
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap