Hva kan vi ha oppi en 440 liter?

Vi har til nå hatt 54 liter med "fiskesuppe" og i dag kommer pappa hjem med et 440 liters hjørneakvarium som vi var så heldige å arve.

Vi har til nå hatt selskapsfisk som platy, ancistrus, neontetra, khuliål og maller. Men hva slags fisk passer til en 440 liter?? tips mottas med stor takk!!

Må vel si at vi er glad i fisk med farger på!
Heldig gris
KJÆMPE MISUNDELIG. Du kan vell ha alt du vil i et så stort akvarie.
Hei og gratulerer med nytt akvarie!

Jeg er fortsatt litt nybegynner, men personlig ville jeg hatt en god stim neontetra/kardinaltetra. Mer råd en det kan jeg dessverre ikke gi.*snufs*
Hmm
her har du et lite utdrag fra meg da:P håper jeg får til de aktiv lenke tingene:P





















Tusen takk for fine tips!! Ciklider ser jo litt fine ut. Men kan de være sammen med andre fisk, eller passer det best med artskar?? Vi er nok der at vi foretrekker litt forskjellige i karet og ikke bare en type. Så fisker som går godt sammen er en forutsetning.
Hmm
AdrianB
Tusen takk for fine tips!! Ciklider ser jo litt fine ut. Men kan de være sammen med andre fisk, eller passer det best med artskar?? Vi er nok der at vi foretrekker litt forskjellige i karet og ikke bare en type. Så fisker som går godt sammen er en forutsetning.



Hvilket akvarium har du merke evt målene i høyde, bredde g lengde? hvilken pumper? utvenid eller innvedig?
Du kan jo prøve med
ciklider va med blå akara paspå at det ikke er blaning med gulsøm
multispinosa
palet
gibens
pleko
aice marid gold
Ikke ale ciklider kan være samen med alle
det er noen typer som
dverg skalare
palet
multispinosa
aice marid gold
det der e r fisk som går med andre
nökkelhullciklide kan man fint ha i et selskapsakvarium. Går selv å venter på 3 stk jeg har bestilt :o)
Du kunne jo kanskje hatt en liten stim med discus=)
Malawi er en fiskeart, Biotop er sånn at man har akkurat det, øøø!, F.eks Malawi Biotop, da skal du ha klippeformasjoner og huler av stein som dem kan svømme igjennom og bare Malawi og egentlig ingen planter osv.
Heisann. Tanken kom i går MED fisk, faktisk. Det ble med 7 sølvhaier, hvorav den ene ikke klarte transporten og en stim med corydoras, og litt annet småtteri som vi ikke har funnet helt ut av enda.

Vi klarte ikke å få med oss bordet under tanken, og i tillegg hadde vi DEN rengjøringsjobben i går, så fiskene har overnattet i supertanken.. Røsket ut alt av planter og puttet de oppi. Større sjanse for at de overlever der. Noen av de gamle fiskene vår puttet vi opp i en bolle så lenge.

I dag henter vi bordet og starter opp akvariet, så får vi håpe det går greit. Det ble virkelig en større jobb enn vi trodde (det er kanskje vanlig..) så hele familien var i vigør til midnatt!

Da trenger jeg fisk som trives med sølvhai og coryer da...
Hei, aner ikke hva slags akvarium det er, men det er et hjørneakvarium med målene 108x108X60cm med buet front. Det er en utvendig FLuval 404 pumpe på det.
Tilfeldig bekjentskap
© Arne Olsen
Reklame for plussmedlemskap