Kamera til akvarium bilder??

Har lest en god del på forumet nå
Vil ikke betale så mye som 7.000-10.000 kr får et kamera.
Tenkte mest på 2.000-3.000?

Noen som har noen gode råd/tips til hva jeg burde kjøpe?

Håper på noen gode svar
Vi kjøpte eit canon eos camera på ebay for cirka 2000 norske kroner i dollar
Slenger meg med på denne tråden jeg for dette lurer jeg også på. Har et alt for dårlig kamera til å ta bilder av livet i karet. Jeg kunne godt tenkt meg et bra speilrefleks kamera. Er jo så mange her inne som tar VELDIG bra bilder. Hvordan kamera her dere ??
dette med speilrefleks handler jo om mer enn bare kamera.. hjelper jo ikke om du har ett rå kamera hvis linsa er totalt crap :p
jeg har et canon eos 450D, som du får til ca 5500 nå tror jeg. har kjøpt to macro linser i ettertid, da linsa som følger med ikke er altfor bra til akvariefotografering.
enkelte eldre speilrelekser går jo for ca 2-3 lapper nå, men som sagt, linsene som følger med er sjelden beregnet for macro. linsene jeg har koster ca 3500+ og 4800+ i norge.
Hvis man ikke har tenkt til å lese manualen så er det beste å bare kjøpe et bra kompaktkamera. Finnes massevis av tester på det. Ellers er det en del info bla. på akam.no

Det er et altfor komplisert emne til å svare på uten å vite mer om deres fotovaner. Regner med ikke altfor mange betaler 8000 kr for å BARE ta bilder av en fisk.

Men et makro objektiv er nesten et must for de beste bildene.
Jeg bruker Canon EOS 350 D, og har ikke kjøpt ekstrautstyr som makrolinse e.l. Tar heller og redigerer bildene på PC`n etterpå. F.eks: I stedet å ta bilde helt nært akvarieglasset så har jeg litt avstand til glasset, og klipper ut og forstørrer fisken i fotoredigeringsprogram.
Vil bare tilføye at jeg er ingen fotograf, men har funnet min måte å gjøre det på.


Hva med dette [URL=http://fkpro.no/PartDetail.aspx?q=p:2342532;c:100278]CANON EOS 1000D m/ EF-S 18-55mm[/URL] som koster kr. 5.000,- her? Har ikke prøvd det selv.
Det kameraet Shiramor linker til er det kameraet jeg har.

Skulle gjerne hatt en makrolinse, men det blir ikke før lommeboka tillater det. Kameraet er greit nok, men uten makro blir det ikke bildene slik som de beste bildene her på forumet. Men, god nok til at en hvert fall ser hva slags art jeg tar bilde av (selv uten makro) hehe.

Her er et bilde jeg tok i går mens mine C. metae la egg, så får du en idé av hvordan canon eos 1000D er.

[External Image]
ElinH
Det kameraet Shiramor linker til er det kameraet jeg har. Skulle gjerne hatt en makrolinse, men det blir ikke før lommeboka tillater det. Kameraet er greit nok, men uten makro blir det ikke bildene slik som de beste bildene her på forumet. Men, god nok til at en hvert fall ser hva slags art jeg tar bilde av (selv uten makro) hehe. Her er et bilde jeg tok i går mens mine C. metae la egg, så får du en idé av hvordan canon eos 1000D er. [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/18056_090322222111_1.jpg[/IMG]


Synes nå disse bildene var bra jeg da !! Da skulle du sett mine bilder da....
Riktig blitz/lys er jo også ekstremt viktig. Gjerne en du kan ha løs fra kameraet, for eksempel denne fra Japanphoto som du kan legge oppå akvariet, så sant det er et lite akvarium da :P Jeg bruker den sammen med macrolinse i rekekaret.

Skal du kjøpte nytt så ville jeg kjøpt Nikon D90, men det er ganske dyrt for en nybegynner, så de Canon-kameraene oppi her bør være bedre valg
Jeg har ikke nubbesjans til å få råd til makrolinse. Bruker derfor bare standardlinsen som følger med Canon EOS 400 D. Har både fått bilder godtatt i basene og med i fotokonkurransen så man ikke ha makrolinse for at bildene skal bli ok selv om det nok er en fordel.
Mye bra tips her
Ser at jeg burde legge på en tusen lapp ekstra om jeg skal ha noe bra

Burde jeg gå får 400D eller 450D fra canon ser at flere av de andre merkene har fått minst like mye skryt?
Har et kompaktkamera som tar bra bilder. Veldig bra på macro. Canon Powershot s3 is. Har kommet en nyere versjon etter at jeg kjøpte mitt.

Bra allroundkamera. Koster ikke skjorta heller.
Jeg har speilreflekskameraet Canon EOS 400D.

Det er en hel verden av forskjell fra digitalkamera til digitalt speilreflekskamera....! Så lite som jeg fikser og stiller inn på kameraet før jeg fyrer løs så er det egentlig et under at det blir noen brukbare bilder av det. Men når kameraet er så bra, så blir det alltid noen brukbare bilder av det.

Skal du først kjøpe et nytt kamera i dag... spar heller et par måneder ekstra og kjøp speilrefleks, først som sist! Du vil aldri angre!
Blir speilreflekskamera
Ser veldig bra ut kamera ditt
Driver å sikler på nye modellen 450D men den er gangske dyr da :-/
Både et bra kompaktkamera og en standard speilreflekspakke vil tilfredsstille pek og skyt måten å ta bilder på. Siden bildene kan være 3500 pixler store så ser de fort ok ut når de forminskes til 500/1000 uansett.

Det er først når du irriterer deg over at blitzbilder av akvariet ser rare ut pga. blitzens gule lys, og generelle feil hvitbalansen i bildene at du har lyst på mer utstyr og andre objektiver.
Burde jeg kjøpe 450D Canon med hvordan type linse?
Ser det er forskjellige pakker med forskjellige linser?

Noen som kan gi meg et par linker til noen pakker med god pris evt? (A)
Hva skal du ta bilder av?

Det heter objektiver ikke linser
Om det er fiskebilder man skal ta, så er vel en macrolinse å anbefale etter hva jeg har skjønt:P
Det skal brukes til bilder av akvarium og fisk. Men skal også ta bilder av mennesker og natur.
Samlern 2008
Det skal brukes til bilder av akvarium og fisk. Men skal også ta bilder av mennesker og natur.


Da prater vi to forskjellige objektiv og mer penger :P

Bare gå for kamera med kitobjektiv og se om den begrenser deg, spar opp litt så du har til evt. makroobjektiv eller noe med litt zoom.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap