Trenger litt tips og hint om 300l i snarlig fremtid.

Inaktiv bruker
Så, da har samboeren sånn smått begynt å forstå og sette pris på den lille akvarie interessen min.
Jeg har gått fra 20L til 90L og en 60L itillegg. Men man forstår jo fort at 90 blir for lite. Å oppgradere til 120 blir jo nesten null forskjell, og går man opp i 250 kan man like gjerne ta en 300 =Þ

Så var det fiskesammensetningen da..
Det blir nok en standard sør-amerikansk setting, siden jeg allerede er bestem på hvertfall to arter allerede. (om det aldeles blir helt kræsj med andre arter, kan de selvfølgelig byttes ut.)

Jeg er helt betatt av Pygme Corydoras og jeg vil også ha en eller annen Apistogramma.

Så til de jeg vurderer:

Diskus : Selvfølgelig må jeg vurdere disse, men så skal man være litt kresen iforhånd til akvariekameratene deres. Corydorasen og apistoen kan kanskje være litt for livlig for de?
L091 - Treflekkspleco: Skjønn "liten" sak, men den er veldig revirhevdende. Blir det da et stor problem iforhånd til apisto?

Sajica : Dette er vel ene alternativet til diskus. Kanskje to hanner om akvariet er stort nok, hvis ikke så er det mer enn stort nok til flere hunner og en hann. De er så skjønne =D

Betta Renata : Bare generelt nysgjerrig på om noen har noe info om disse? Og om disse ville passet inn ? Sto veldig lite i basen.

Om noen vet om disse går sammen eller ei setter jeg stor pris på innslag. Og om noen har noen andre å anbefale hadde det vært supert. =)


Hilsen Frøken Stock
Inaktiv bruker
Ingen som vet?

Ser at jeg har malplassert tråden helt, så om moderator kan flytte til passende sted ville det vært fint =)

Botia Histrionica, smellvakker fisk og fredelig.
fayfay
Så, da har samboeren sånn smått begynt å forstå og sette pris på den lille akvarie interessen min. Jeg har gått fra 20L til 90L og en 60L itillegg. Men man forstår jo fort at 90 blir for lite. Å oppgradere til 120 blir jo nesten null forskjell, og går man opp i 250 kan man like gjerne ta en 300 =Þ Så var det fiskesammensetningen da.. Det blir nok en standard sør-amerikansk setting, siden jeg allerede er bestem på hvertfall to arter allerede. (om det aldeles blir helt kræsj med andre arter, kan de selvfølgelig byttes ut.) Jeg er helt betatt av [URLBLOCK1] og jeg vil også ha en eller annen [URLBLOCK2]. Så til de jeg vurderer: [URLBLOCK3] : Selvfølgelig må jeg vurdere disse, men så skal man være litt kresen iforhånd til akvariekameratene deres. Corydorasen og apistoen kan kanskje være litt for livlig for de? [URLBLOCK4]: Skjønn "liten" sak, men den er veldig revirhevdende. Blir det da et stor problem iforhånd til apisto? [URLBLOCK5] : Dette er vel ene alternativet til diskus. Kanskje to hanner om akvariet er stort nok, hvis ikke så er det mer enn stort nok til flere hunner og en hann. De er så skjønne =D [URLBLOCK6] : Bare generelt nysgjerrig på om noen har noe info om disse? Og om disse ville passet inn ? Sto veldig lite i basen. Om noen vet om disse går sammen eller ei setter jeg stor pris på innslag. Og om noen har noen andre å anbefale hadde det vært supert. =) Hilsen Frøken Stock


Hvis du tenker 300l, vil du fort oppdage at det ikke er så stort det heller. Jeg hadde mest lyst på 1000L+, men begrenset meg til 400l. Pga at jeg måtte før eller siden flytte. Men jeg oppdaget fort at 400l er latterlig lite, selv om det er stort i volum. Har du muligheten til det, vil jeg anbefale å gå opp i 660-720l. Siden du har tenkt på søramerikansk fisk, anbefaler jeg å innrede slik det passer kravene til Black Ghost. Men den bør ikke holdes i mindre enn 400l, for det er absolutt min. til en. Men til gjenngjeld er det en utrolig sjarmerende fisk, med enorm personlighet. Har den godt med røtter (gjemmeplasser) og planter den kan navigere etter, og føler seg trygg. Er den mye ute og svømmer. Den går veldig fint i sammen med all fisk jeg har prøvd med.

Når det gjelder størrelse på kar, er jeg nok ikke fornøyd. Før jeg har et på minst 10m^2. Å da skal jeg ha et Black Ghost par. He he.. ()


Inaktiv bruker
Skulle gjerne gått over til 1000L jeg også, men så er det dette med å bo i en liten leilighet på 45 kvm. Og i stua skal det være plass til to sofaer, 45 tommers tv, to rottebur, spisebord, to bokhyller, cd stativ.

Blir å ofre pc plassen min (flytte det inn på et annet rom hvertfall) for akvariet, veggen den står ved er ca 170 cm. Så må jeg også tenke på det å få akvariet inn og ut av leiligheten, er opp en gammel tretrapp så er ikke bare bare å få opp noe større enn 300L opp, pluss leiligheten er leid, så man vet jo aldri hvor lenge man blir her =)

Hvis vi flytter til noe større har jeg "fått fullmakt" til å dekorere med akvarier som jeg vil. Så jeg håper jo selvfølgelig på å flytte snart. Inntil da får 300 holde =)

Men takker for forslaget, black ghost er en aldeles nydelig fisk. Din heldiggris..
fayfay
Jeg er helt betatt av [URLBLOCK1]


vi har en 325L med en liten gjeng Corydoras habrosus. søte og små krabater det også, men de blir fullstendig borte i et så stort kar. vurderer å flytte de over i en 54L når vi skal gjøre om 325L.
Inaktiv bruker
Nytter ikke ha en ekstra stor stim engang? =/
vi hadde 10 til å begynne med, men det var alt for få.
Inaktiv bruker
Da kjøper man...80!
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap