Flytting av reker?

Først av alt så så jeg idag endelig 1stk rekeyngel i det lille karet mitt, og det fikk meg til å tenke, hva om/når jeg skal bytte ut det akvariet/flytte ut reker? Må være et helv.. å sørge for at man får ut alle de bittesmå dyra fra akvariet. Noen som har noen lure triks for å sørge for at man får med seg alle reker ved en eventuell tømming av akvarie? Det innebærer helst ikke 5 timer med siling av grus for å sørge for at alle er ute.

-og heller ikke "gi blaffen i om noen forsvinner".
Det er desverre ikke mulig. Slik er det også når man flytter masse fiskeyngel. Selv om man greier å fange alle vil noen bli knust i prosessen.

Hvor mye tid du vil bruke før du skyller ut restene er helt opp til deg. Jeg er som regel lei etter 1-2 timer.
Er det kanskje mulig å bruke en felle av noe slag slik som de flaskefellene som brukes til fisk? De er jo ikke akkurat sene om å strømme til maten om det havner noe godt i karet så jeg ville tro at du ville få med en god del reker på den måten. Bare en idè altså. Har ikke prøvd det selv.
ja, har tenkt noe i retning matfelle selv...

hmm eller..

hva om jeg bare putter en slange oppi og later som at jeg skal skifte vann? om de tror at de blir skylt ned i avløpet så farer vel alle inn i slangen har har :P

matfelle er nok en god ide, men da må man være forberedt på at flyttingen tar noen dager tror jeg, akvariehold burde sjeldent være stress uansett.

Flere?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap