Ny begynner hjelp om kampfisk, lek yngel???? raskt

Jeg har tre hunner og en han, da tnekte jeg at det hadde vært kult å forsøke å la den leke. Dette mitt første gang og vet ikke om jeg hadde gjord det riktig.

Jeg har gjord følgene:
1 Fjernet all grus, sand og planta på 20litern min
2. Puttet hannen oppi
3. Ett par dager puttet jeg hunnen oppi en yngel kasse og la henne flyte.
4. Hunnen flyter ennå det har gått en dag(16t).

Hannen bloste seg opp mot hunnen og svømmet rund og rund yngelkassen som en galing. Av og til svømmet han bort fra yngelkassen som hunnen er oppi, men flest av tiden tittet hannen mot henne og blose seg opp. Vet ikke hv som skje med han, eller er det vanlig. Vi kjøpte hann for fire uker siden, men vet ikke hvor lenge hannen har vært i butikken. Hannen er ikke liten i kroppen helle, vet ikke om hannen kan være ung. Er i hvertfall sikkert på at hunnen er stor og moden. Vet noen om dette her?
hm vel siden hun er adskilt fra han så er det vel vanskelig å si om han prøver å vise seg for henne eller jage henne?
??
Tenyrafar
hm vel siden hun er adskilt fra han så er det vel vanskelig å si om han prøver å vise seg for henne eller jage henne?


Hadde han med en blå hunn for en uke siden. så ut som hannen jaget henne.. hannen svømte etter hunnen og hunnen nesten oppa ut. men da var di i en kasse på 30l og da putta jeg begge rett på. fant ut at det ikke gikk an.

Hannen driver ennå å svømme rund og rund yngelkassa, har gjort det i hele dagen.
såvidt jeg forstår så er hunner mer kjent for å hoppe enn hanner, kanskje for å komme seg unna beundrerne sine :P

Jeg har kun sett kampfisk hann og hunn sammen to ganger, første gang var når foreldra mine hadde en 400+liter.. og jeg synes å huske at de gikk greit sammen der snodig nok, andre gang var når mora mi hadde et 30liters søyleakvarium, da plaget hannen hunnen veldig mye, mulig hun ble plaget ihjel faktisk. Jeg har ærlig talt ikke mye peiling på avling av disse fiskene, men først av alt så må vel krav til vannverdier være der, temperatur etc, og så er vel trikset å få dem i humør, noen med mer peiling vil nok svare deg, men siden du virker stressa... hva med å bare slippe løs hunnen en stund mens du følger med?
Det står mye informasjon om avl på kampfisk på Sveins Dyreverden.
Flyteplanter er fint,der kan han bygge skumrede
Husk å ta ut jenta når de har lekt,han vil passe ynglene selv
våkanet idag tidlig og fant skumm ved kanten av akvariet.. er det bra? når bør jeg slippe hunnen oppi med hannen?

Har lest der, men står ikke alt småtting der..
søk på forumet. Jeg har skrevet om kampfisk og oppdrett i flere tråder. Der er det meste som ikke er nevnt fra før

Les denne og denne tråden.
Når hannen har bygget skumrede og hunnen har vertikale striper på kroppen kan de slippes sammen.
Hunnen er ganske mørkt og rolig.
hannen har lagt mer skumm nå skal jeg slippe dem inn nå?
Jepp ser ut som de er klare.
Slapp hunnen i
Hannen jaget henne.

Skummet ble plutselig borte. hva skjer?
Normal adferd. Man må bare prøve og fortsette. Til slutt går det.

la hunnen stå i ett fødekar i flere dager sammenhengede, slik at de blir mer vant med hverandre...
ja nå jager de ikke hverandre de virker rolige, men skummen er borte.
jeg lar dem bare være sammen og venter. trenger vel ikke bekymre meg nå?
Jeg ville definitivt holdt øye med dem. Hannen kan plutselig finne ut at han ikke liker henne, eller hvis de liker hverandre og legger egg skal hun fjernes umiddelbart etterpå.
takker for hjelpen..
skal oppdatere i bloggen ^^
jeg puttet hunnen oppi yngelkaret på nytt og lar hannen begynne med rede på nytt.

Var tips fra en bekjent som hadde fått 3 kull tidligere. Hjelper det?
Ja, det pleier å hjelpe. på den måten kan begge se hverandre og hannen kan lukte hunnen, og omvendt. På den måten kan de bli stimulerte uten frykt for vold.
Alexus
Ja, det pleier å hjelpe. på den måten kan begge se hverandre og hannen kan lukte hunnen, og omvendt. På den måten kan de bli stimulerte uten frykt for vold.


Nice.. Da får vi prøve igjen da.. Men hvor mye skumm skulle det vært før jeg kan ha henne oppi?
la det gå en stund. ett par dager muligens. Samtidig, for dem begge godt med røde mygglarver
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap