Hva heter denne fisken?

Jeg har en lysblå malawi her som jeg er usikker på hva heter. Noen som vet hva slag det er? Legg gjerne med link til fiskebasen.
På forhond takk for svar og hjelp.

Jeg legger ved et bildet, det er ikke så veldig bra, men regner med at de som har peiling klarer å kjenne igjen fisken uansett. Den er i virkeligheten litt mer blå enn det ser ut som på bildet.
Så nå at jeg har postet dette innlegge på feil plass. Sorry. De som kan får bare flytte det.

Men håper fortsatt på svar da.
Ser ut som den blå fargevarianten av rød zebra.
Ok. Takk.

Er det flere som er enig i dette? Bare sånn for å ha sjekket...
Noen som vet hvordan en ung Callainos ser ut? Kan denne ligne på den?
Synes også at det esr ut som en rød zebra.
[QUOTE=Alexus]Noen som vet hvordan en ung Callainos ser ut? Kan denne ligne på den?
Synes også at det esr ut som en rød zebra.[/QUOTE

Helt enig
Er den blåe varianten av Rød Zebra kun hanner? Finnes det ikke blå hunner?
Og jeg syntes den røde zebraen ser noe mer "rund" ut enn mine jeg.
Men den Callainos lignet også syntes jeg.
Nei, det finnes ikke blå hunner. Ikke som jeg er klar over ihvertfall.
jeg synes også at rød zebra har noe anderledes form... Men alle individer er individuelle
Er ikke Rød Zebra også veldig aggresiv? Eller blander jeg dem med en annen type nå?
Aggressiv og aggressiv.

Her igjen gjelder individualitet. Jeg har sett og hørt om aggressive hanner og hunner. Men hjemme hos meg er blir den dominante røde zebra hannen pisket hit og dit av den dominante Ps. Socolofi hannen. Til tross for at den RZ hannen er større. Noe jeg synes er litt morsomt.

Det jeg mener med å bli pisket hit og dit er at Socolofien jager RZ hannen vekk fra sitt revir stadig. Det er sjelden eller aldri noe slossing i akvariet.
Inaktiv bruker
De har rykte på seg å være litt biske.
Mine var snille som lam, så jeg vet sannelig ikke jeg. Kommer vel ann på hva man anser som aggressivt.

Jeg mener at individualitet står svært sentralt når det er snakk om malawi's lynne.

Man kan si at f.eks. Lab. Hongi er generellt moderat aggressive.
Men min Hongi er snill og fredfull. Den finner seg ikke i å bli pirket på av de andre i akvariet, men lar de være i fred for det meste av tiden.

Socolofi skal egentlig være noe lik i atferd som Golden, men mine Socolofi er uten tvil regjerende i mitt kar.
Alexus
Noen som vet hvordan en ung Callainos ser ut? Kan denne ligne på den? Synes også at det esr ut som en rød zebra.

Det er en stund siden jeg hadde callainos, men mener disse var et hakk høyere i kroppen.. Mine var av pearl white varianten, så de var også lysere enn denne..
Noen som har noen andre forslag om hva dette kan være for en fisk da?
Kan godt se ut som Maylandia callainos, i tillegg til Rød zebra.

Jeg har en del bilder av M. callainos "Bright blue" i profilen og tråden min, men dette bildet viser kanskje best hvordan et halvvoksent individ ser ut. Tror det er ei hue.
På andre fora heter den gjerne Metriaclima callainos, som her:

Min callainos:
[External Image]
PS: Se på tennene. Callainosene mine har flere rekker med røde, små tenner. Jeg tror ikke Rød zebra har det.
I tillegg så synes jeg at Rød zebra har litt annen nese- og munnprofil også.
Legger ved et bilde av en halv-blind callainos.

Tenner for algeskraping:
[External Image]
Shiramor
Kan godt se ut som [URLBLOCK1], i tillegg til Rød zebra. Jeg har en del bilder av M. callainos "Bright blue" i profilen og tråden min, men dette bildet viser kanskje best hvordan et halvvoksent individ ser ut. Tror det er ei hue. På andre fora heter den gjerne Metriaclima callainos, som her: [URLBLOCK2] Min callainos: [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/15886_090325193507_1.jpg[/IMG]

Ja, den ligner veldig på mine.

Og ser kanskje ut som mine også har sånne tenner som den på det andre bildet ditt.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap