Ferie-for?

Jeg mener jeg leste et sted at det finnes noe slags tabletter man kan putte i akvariet som varer i ei uke, stemmer dette? (alltså, som fôr).
Skal jo reise bort i påska å da blir jeg bort ei uke, fiskene må jo ha mat i mellomtiden...
Fiskene klarer seg fint uten mat ei uke eller to, forutsatt at det er voksne fisker det er snakk om. Feriefor påvirker som regel vannkvaliteten negativt, og anbefales ikke.

Akkurat ja.. huff.. men dem er nok ikke voksne!!:S Har ikke peiling hvor gamle dem er heller... får ikke kjøpt voksne fisk her..
eg ville ikkje brukt noe ferie for og 1 uke uten man det klarer dei. har selv reist bort uten gi dei for i det heile tatt og kommer hjem til et reinere akvarium. skal vekk 14 dager i sommer å da er planen at det ikkje blir noe foring i den tiden. så kan trygt anbefale deg å droppe "ferie for" da dette i mange tilfeller ikkje fungerer som det skal eller griser til karet ditt.
Hvor store er de og hvaslags fisker er det snakk om?
prøvde å ta bilde, men var ikke så lett!:P
Det er neontetra som er kanskje ca 2 cm. Og to ancistrus - kanskje ca 3 cm.. Litt vanskelig å få tatt ordentlig "mål" av dem!:p

Og du kjenner ingen som kan komme innom en gang om dagen og gi dem en skive agurk eller en algetablett?
Mvjnz
Og du kjenner ingen som kan komme innom en gang om dagen og gi dem en skive agurk eller en algetablett?

neeei, desverre
men et spørsmål til da.. Er mine små fisker nå dømt til døden både om jeg gir ferie-for og om jeg ikke gjør det? Må jeg holde meg hjem i påska??
Hva med å kjøpe en foringsautomat?
Happy
Jeg mener jeg leste et sted at det finnes noe slags tabletter man kan putte i akvariet som varer i ei uke, stemmer dette? (alltså, som fôr). Skal jo reise bort i påska å da blir jeg bort ei uke, fiskene må jo ha mat i mellomtiden...

La vær å mate dem... Vi er også borte i hele påsken og de klarer seg fint uten mat denne tiden....
Happy
Skal jo reise bort i påska å da blir jeg bort ei uke, fiskene må jo ha mat i mellomtiden...

Nei, det må de ikke. De aller fleste fisker klarer seg lenge uten mat. I et godt innkjørt kar er det alger og mye annet snacks som fiskene kan beite på om de skal få behov for det - så det går helt fint. Bare pass på å ikke mate ekstra mye før du drar.
Joakim
Bare pass på å [B]ikke[/B] mate ekstra mye før du drar.

Tillot meg å utheve her for å være sikker på at dette ikke blir oversett og setningen mistolket.
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap