Går disse sammen?

Hei !

Har tenkt på å skaffe en helt ny look på akvariumet.. Dette innebærer også å "kaste ut" (Levere til fiskebutikk) Mine "oppstarterfisker" som begynner å bli dønn kjedelig nå :S

Har tenkt på a ha følgende:

1. Kakadueciklide 2-3 stk. (Apistogramma Cacatuoides)
2. Kardinaltetra 10-12 stk.
3. Regnbueciklide 2-3 stk. (Apistogramma Agassizii)
4. En eller annan type algespiser 1 par

Går alle disse sammen?
Tar gjerne imot tips på algespiser
Jeg tror de går greit sammen. Ser i fiskebasen at det er andre som holder begge disse ciklidene i samme akvarie. Og om det er det akvariet som står i profilen din på 260 liter du skal bruke så er det jo god plass til at de kan finne hver sine territorier. (Nå har jeg ikke hatt disse ciklidene selv enda, men det er slik jeg forstår det ut i fra info i fiskebasen og det jeg har lest av tråder her. Kommer kanskje svar fra noen som har prøvd..) Du kan ha maaaange flere kardinaltetraer enn som så. Det er så nydelig når de stimer! Og i en 260 liter vil det se spinkelt ut med 10-12 stk, bare å doble (minst) det antallet med en gang synes nå jeg! Du kan jo velge vanlig ancistrus som algeeter (lett å få yngel på), men det finnes jo så mange flotte maller...
Jeg planlegger selv å ha en av disse ciklidene (har ennå ikke bestemt meg for hvilken) når jeg får flyttet kardinalene over i et 180 l. som jeg har stående. Gleder meg!
Når det gjelder apistogrammane så ville jeg starta med maks to par, altså et par med cacatouides og et par med Agassizii, og delt av karet på mitten slik at man får to revirer. Dette kan gjøres med røtter evt planter.

Så kan du se hvordan dette går, slik at det ikke blir mye krangling med påfølgende drap.

Jaja!
Det var et par av hver sort jeg tenkte på
Men har lest at 1 hann på 2 hunner er best for hannen
Vet ikke om du trodde jeg mente 2-3 par :P
Men oppklarte det bare i tilfelle

Når det gjelder Kardinaltetraen så blir det jo bare enda bedre visst jeg kan he opptil 20
Det skal prøves
Jeg hadde 30 kardinaler i 275 l. og da begynte det å se bra ut, så du trenger ikke være redd for å overdrive. Det ser jo veldig bra ut om man har en stor stim av en sort i stedet for en blanding av flere forskjellige arter synes jeg. Ser ikke så rotete ut -mer stilfullt, og stimfiskene trives godt med å være mange. Kardinaltetra synes jeg stimer veldig bra sammen.
Tilfeldig bekjentskap
© Jørn Henning Flåten
Reklame for plussmedlemskap