Nystarta akvarium, kan jeg sette snegler rett i? + noen andre spm

Jeg fikk opp akvariet mitt for noen dager siden, kjøpte to enkle planter som er kommet på plass. Med på kjøpet fikk jeg et par bittesmå brune snegler som jeg har sett..Har lest at disse kan formere seg ganske raskt og bli mange, syns di er artige men vil ikke ha en haug for å si det sånn. Så tenkte jeg putte i en eplesnegle eller fler da jeg har lest her at di spiser eggene til disse pestsneglene..Kan jeg kjøpe eplesnegler og putte dem i akvariet mitt nå som det bare er noen dager gammelt? Og noen speseilt og passe på om jeg har eplesnegler? for eks yngler di masse? og spiser di opp plantene eller bare råtne planterester?

Ellers synes jeg vannet er bittelitt uklart ennå, akvariet har gått i 4 dager. Kan det være dårlig filtrering i den innebygde juwel pumpa eller burde jeg være mer tålmodig? Lurte på og kjøpe blåfilter og putte dette inni en sten av plast ( kjøpt på akvariebutikk) med huller i, sammen med en luftpumpe for bedre filtrering. Er det en god ide?



Hallo? :)
Det er vel noen her som vet dette?
Inaktiv bruker
Snegler er som andre fisk når det gjelder ammoniak og nitritforgiftning, de liker det ikke =)
Så jeg ville ventet til karet var innkjørt for så å legge til eplene.

Eplesnegler kan yngle masse, men de legger eggklasene sine over vann, som regel i armaturet eller på glasset, så de er lett å fjerne.
De spiser som regel ikke opp planter om du husker å fore de grønt nå og da. De er utrulig flinke til å ta alger, og det er jo positivt =)


Å bytte det svarte filteret som følger med i pumpa med blått lønner seg.
oki doki, da venter jeg
Inaktiv bruker
bare å skvise de tullete små sneglene imens =)
Har bare sett to stykker, ommøblerte litt på ene planten i dag og nå ser jeg dem ikke mer..hehe..dukker vel opp igjen..
Lis
Har bare sett to stykker, ommøblerte litt på ene planten i dag og nå ser jeg dem ikke mer..hehe..dukker vel opp igjen..

De dukker nok opp igjen og mange fler enn de to du ikke gadd å ta nå.
Hvis alt er nytt ville jeg endevendt karet nå med en gang og blitt kvitt dem.
Hvis du ikke vil drepe dem kan du holde arten i et syltetøyglass og la de få litt planterester innimellom.
Å huff da...Endevende hele karet? ..*sukk* men det er vel ikke nok å bare ta ut plantene og riste dem godt vel..scheize..
Bare hvis du er sikker på at det var to stykker og du finner begge.
Og at de ikke har rukket å legge egg, det ser gjerne ut som små slimflekker på glasset.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap