Er mollyen frisk?

Inaktiv bruker
Hei! Jeg er ganske fersk med akvarier. Startet i år.
Og nå når jeg fôret fiskene mine i dag tidlig, så jeg at Black Mollyen min ar litt "rund" for å si det slikt.
Det vises muligens ikke så godt på bildene, men håper at noen kan si om noe er galt, eller om det ikke er noen grunn til bekymring.
Har fisken forstoppelse? Eller er den bare tykk? Eller... tvilsomt, men muligens gravid?

PS: Beklager uskarpe bilder.
slik jeg ser det. litt dålig bilde men det er buken som er tykk dærfor tur jeg den er garvid. Grattis bli yngel på deg nå. jeg fikk mine første yngel på molly jeg å :P
Det var vanskelig å se ut i fra bildene.

Men Molly/Black Molly er fisk som yngler hele tiden. Jeg vil tro at din Molly er gravid. Har du flere Mollyer i samme akvarium?
Klarer du å ta bilde litt nermere? Prøv og hold kameraet i ro og slukk alle lysene i rommet.
Inaktiv bruker
Ja, det er to andre Mollyer i akvariet, men de er nesten dobbelt så store : o
Kamra er i ro, men bildene blir uskarpe hvis jeg har det så nært.
skal legge ut fler bilder.
Inaktiv bruker
Blir jo supergla hvis Mollyen er grevid !
Her er noen bilder. Har forstørret et av bildene.
den er gravid den dær ja
Inaktiv bruker
Nå ble jeg gla !
Men skal jeg ha den i et lite akvarium for seg selv?
Har en 33 liter den kan være i..
det er ikke noe vist jeg hadde ikke det. men har du andre store fisker i sammme kar. så kan du flytte de. ellers bli de spisst :p
Inaktiv bruker
Har ikke noe større enn sverddrager
Hei. Men hva er det som stikker ut under fisken da? Har en akkurat maken svart molly, som jeg trodde var en HAN?? Min har også blitt trill rund underm men ser ut som den har en tiss???
Inaktiv bruker
Har ikke peiling på hva den greia under fisken er... Noen som vet?
Dette er en hunn og dette er en hann. Legg merke til forskjellen mellom gattfinnen på undersiden som hos hunnen er en trekantet vifte og hos hannen et mer avlangt rør. Er det en rund hunn du har så er den muligens gravid. Er det en hann så kan det hende den er syk. Les mer i sykdomsartikkelen.
Inaktiv bruker
Ikke vet jeg.. men det svømmer syv små mollyer i akvariet nå...
Inaktiv bruker
Ja, og de er flyttet til et annet kar. Så er ikke sikker. Men de to store mollyene jeg også har er jenter :o
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap