Gh/th +

finnes det noe annet og billigere enn dette pulveret som kan gjøre samme jobben tillfredsstillende? pulveret kjøpte jeg på tveita dyrebutikk, ble overasket over den stive prisen.
tomandre
finnes det noe annet og billigere enn dette pulveret som kan gjøre samme jobben tillfredsstillende? pulveret kjøpte jeg på tveita dyrebutikk, ble overasket over den stive prisen.

GH+ pulver kjøper jeg på boks hos Webzoo. Nå vet jeg ikke om dette er noe du trenger hver uke eller noe, men dette finnes i mange størrelser på boksen. Fra 200 gram til 5 kilo Så velg alt etter behovet. Jeg greier meg lenge med en liten boks på bare 200 gram, men f.eks. Malawi- og Tanganyika-akvarister kunne sikkert kjøpt fem kilos spannet.

Jo større kvanta, jo billigere blir det pr 100 gram. Eller pr kg.
Prisen på fem kilos spannet gir en kilopris på 114 kroner. Men velger du 500 grams boksen, blir kiloprisen 160 kr. Om du ikke trenger fullt 5 kg, kan man alltids selge noe i løsvekt i poser til andre som trenger det.
okey
jeg lurer også på dette med litt hardere vann jeg har så å si bare sør amrikanere som skal ha litt mykt vann, har skaffet meg eple snegler som skal ha hardere vann for at skallet ikke skal forvitre bort, burde jeg ha sneglene i eget akvarium og bare låne de ut til da andre akvariene når det kommer for eksempel blå alger i dem? vet at eple sneglene er glade i denne typen alge, eller klarer mine sør amrikanere denne overgangen? ser i fiske basen så er mine fisker ganske hardføre, men er faktisk litt usikker på dette med gh og ph om hvor mye mann skal styre med vannet for at eplesneglene skal ha det bra, må innrømme at disse sneglene fasinerer meg så jeg har lyst til å beholde dem.
Tilfeldig bekjentskap
© Sharon Mari Habbestad
Reklame for plussmedlemskap