Storauksjon i bergen 26/4 (side 4)

sku jo ha ringt erik da så hadde vi forklart veien...men da va du altså ca 100 meter fra da ja.. +-
Jeg kom hjem med et par apistogramma og ble kjempeglad for dem

Første gang jeg var på BAKs storauksjon og det ga mersmak. Skulle ønske jeg hadde kjøpt litt planter og, men jeg har rett og slett ikke nok kjennskap til de forskjellige plantene... Må nok lære meg et par flere latinske navn før jeg viser meg igjen... Er vanskelig når man er nokså nybegynner og ikke kan så mange navn.

Skryt til BAK for bra auksjon. Skulle ønske det ble sagt litt mer om området fisken kom fra, størrelsen som voksen etc. - samme om plantene, hvor de kommer fra og hvor de passer i karet, - men da hadde sikkert auksjonen pågått fremdeles . KUN ønsketenkning fra nybegynner... .

Har lest litt om andre klubbers auksjoner, - noen skriver at de har posene stående i lange smale akvarier mens auksjonene pågår. Da er det lett å se posene i pausene, temperaturen holder seg stabil for fiskene, og man slipper "hersingen" med posene. Kanskje litt vanskeligere å gjennomføre, men hadde ikke det vært mulig å gjennomføre? Dersom det blir vanskelig å oppdrive akvarier, kunne man jo bruke karet som loddes som førstepremie etterpå...?

ok sted å holde auksjonen. Hadde vært fint hvis auksjonarius hadde hatt mikrofon. Var ikke alltid så lett å høre hva som ble sagt, når de var på andre siden av hallen.

BAK har auksjoner 2 ganger i året? Er det forskjell på vår og høst?
Nå gleder jeg meg til å se hvordan apistogrammene liker sitt nye hjem de neste dagene
Fekk også med meg litt av kvert, blant annet 2 stk stendker discus, og en l074, og 6 stykk corydoras similis
Merete
JFørste gang jeg var på BAKs storauksjon og det ga mersmak. Skulle ønske jeg hadde kjøpt litt planter og, men jeg har rett og slett ikke nok kjennskap til de forskjellige plantene...


Med planter kan du prøve deg litt med "hit and miss". Kjøp noen vanlige planter, dvs. de som gjerne omtales kun med populærnavn eller populærnavn/lat navn. Er det flere som selger en type plante, er det et godt tegn. Men det kan nok være bra å få nevnt noen stikkord - spesielt for de plantene som egner seg best for nybegynnere.

Denne auksjonen var litt mindre og derfor ikke så hektisk som den forrige. Det var derfor mulig å bruke mere tid på litt info. Desverre var det dårlig akkustikk i salen - noe som gjorde at det var vanskelig å få med seg hva som ble sagt. Mikrofonen ikke ble brukt pga. akustikken - det hadde blitt veldig slitsomt.

Synes objektene ble oppbevart på en veldig god måte i år. Siden de stod i kassene sine, var de ganske så beskyttet, mens det var mulig å titte litt i pausene. Nå var det vel ikke tiltenkt å være slik, men i praksis fungerte dette veldig godt IMHO.

Typen objekter er nok ganske like vår og høst, men det var litt for fint vær denne gangen, og folk har begynt å tenke på sommersesongen - da er det gjerne litt roligere på akvariefronten. Neste vårauksjon vil nok være noen uker tidligere - slik at folk fremdeles er i akvariemodus og været ikke er så bra at folk heller vil dra og grille. For ikke å snakke om konkurransen fra konfirmasjoner.
Det var en bra auksjon i år også, men syns det var litt lite corydoras.. Jaja.
Kom hjem med 3 stk. corydoras black, en svær sverdplante, lotus, ludwigia repens og hydrocotyle leucocephala=) Hadde lyst på malle også, men kan ikke kjøpe alt på en gang=P
Eg er enig med Trygve angående akustikken i hallen. Sjølve hallen var sikker ikke optimal denne gangen fordi det var så lite folk til stedet og da var det rett og slett for stort. Så det må man tenke over for neste gang.

Ellers var auksjonen ok. Ikke altfor mange objekter, også ikke så mange godbiter (iallfall fra fiskesiden), men ett bra utvalg og ganske avvekslande. Bra, at det var ikke 15 poser med Ancistrus eller javamose, som kan være slitsomt for alle deltagerer.

Her og der var det veldig spesielle ting og av og til er det bra at selgere vet ikke kva de selger På den måten fikk eg endelig Pogostemon helferi i huset. Var lenge på jakt etter den planten "Daonoi" og ville har betalt mykkje meir enn 60 Kr for den "monsterporsjonen eg fikk
På vegne av oss i Bergen akvarieklubb vil eg takka alle som ofra ein flott vårdag for å delta på auksjonen vår
Takker også for en hyggelig dag .Det var kjekkt å treffe flere fra forumet her ,spesiellt hyggelig å treffe der fra Tysnes Bra dere fikk med dere noen godbiter hjem også.

Selv ble det bare noen små stilker med Rotala Macrandra som jeg håper å få til
Kjempefin auksjon. Bergen akvarieklubb gjorde det igjen!
Synd det var konfirmasjoner mange steder, da dette nok gjorde sitt til at det var litt lite folk. Konfirmasjoner er jo noe man ikke kan prioritere bort heller.

Ja vi var mange fra Tysnes denne gangen, og flere kan det bli neste gang(litersyken er smitsom )
Ekstra gøy var det jo at noen av gjengen kom i BT. Artikkelen ble lest opp og analysert i norsktimen til 8 klasse i dag.
har vert mye fiskeprat de siste dagene hos oss.

Jeg fikk kjøpt meg noen planter\moser som jeg absolutt ønsket meg(fikk til og med en liten kvast, av en galant herre

Gleder meg til neste auksjon.
Inaktiv bruker
Sølvi Gullaksen
Selv ble det bare noen små stilker med Rotala Macrandra som jeg håper å få til :)


Kan dette være resultatet av en liten stilk jeg sendte over fjellet til Rose U for lenge, lenge siden tro???
Det kan godt tenkes ja ,den kommer fra den kanten

Noen tips ang .denne ? Har ikke Co2 men godt med lys .
Dette er nok et tippoldebarn av den ja. Den som jeg fikk av deg vokste og formerte seg utrolig fort, og jeg har siden delt den ut til mange. Han som solgte disse på auksjonen har i sin tid fått den av meg.

Rotala macrandra, er en av de vakreste plantene jeg har. Meget takknemlig Torhild!

Tips til å få den til, er mye jern, litt surt vann, godt med lys. Jeg har den i kar både med og uten co2, og den er pen i begge kar, men vokser fortest der jeg har co2.

Husk bare på at eplesnegler elsker å spise den, og den tåler ikke for høye temperaturer
Jeg hadde lett prioritert akvarie auksjon ovenfor komfirmasjon,
så lenger komfirmantene får penger er de fornøyd.
Surt vann er ikke noe problem ,ikke eplesnegler heller .Så da gjenstår det å tilføre jern
Tysnesing
Ja veldig hygelig og møte deg og sølvi
Noen som vet om det er klubbmøte i morgen? Siste onsdag i mnd....
Det er det, så det er bare å komme
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller corydorasworld.com
Reklame for plussmedlemskap