Rund dame

Hei
Jeg har en malle som er knall rund. Hun ligger i en bøy når hun er på bunnen.

Hun får variert mat og spiser godt, men som sagt rund og god.
Noen som vet hva det kan være.
Leporacantichus arter har lett for å overspise med døden som følge. Du må være forsiktig med foringen.

Vet du hva slags art det er? Kan du ta flere bilder av fisken? Gjerne nærbilde av hodet.
Art
Det er en ancistrus sp. Hun er liksom ikke grådig i matfatet heller. Men hun var sånn da jeg kom hjem forrige helg og da hadde hun vært uten mat i nesten tre dager. Hva har hun forspist seg på ?
Ancistrus, ja Da er hun kanskje bare full av egg
Jomfru fødsel
Hun har ikke gått i lag med noen hanner, så ingen til å befrukte de i såfall. Får finne en moden hann til henne og så får hun få den ene hulen som er bestilt. Tror du det vil være bra, eller skal jeg bare la henne være som hun er?
jeg hadde en l malle med kulemage, jeg lot være å fore spesielt for henne en periode, og hun gikk "ned i vekt" etter en stund. men var bekymret en periode ja..
Magen
jeg har matet akvariet normalt, men nå ser hun mye mindre ut. Hun har begynt å spise alger igjen og svømmer bedre og oftere enn før.
Godt å høre, for min er akkurat likedan om dagen.

Den har egentlig vært kanskje tynn. Har vært bekymret for at den ikke skal få nok mat, for levendeføderne kaster seg over malletabletten.

Nå har den plutselig "blåst opp". Og jeg ser den nesten ikke. Men i kveld kom den fram og tok seg en runde i akvariet. Nesten ekkelt å se den digre magen.

Leste noe om at de kan lagre luft i tarmen hvis det er lite oksygen i vannet i artikkelen om ancistrus i forumet her. Men jeg har to filter gående i karet og ingenting er endret de siste dagene. Bytter 20 prosent vann hver uke.

Har nettopp fått sverddrageryngel. Fem har overlevd og svømmer framme. Men regner med at noen har dødd/er spist. Kan det være det den har forspist seg på?

Rogn kanskje, men den er ikke så stor, bare ca 4-5 cm. Har hatt den siden januar.
Gikk dårlig med mallen min.

Har hatt den i tre-fire måneder. Så får den plutselig kjempemage og dør etter to dager. Skulle gjerne visst hvorfor.

Tør ikke sette inn en ancistrus til i dette karet i tilfelle det er noe galt.

Hver er vannverdiene, hvis noen kan hjelpe:

kH: 4, gH: 6, pH: 8, No2: 0, NH3/4: 0 og NO3: 12,5

Kan det være bukvannsot? I så fall, kommer det så brått?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap