Apistogramma cacatuoides, slåssing, lek eller sykdom??
Har et par Apistogramma cacatuoides, som oppfører seg noe merkelig.
Hadde først et par men hannen døde etter en uke, fikk ny han fra butikken. Fra samme kar som de to første. Hunnen som jeg har hatt hele tiden (tre uker) har hele tiden vært veldig sky, mens hann #2 viser seg frem hele tiden. Når hunnen er fremme er hannen hele tiden "på", slår hun med halen og biter innimellom så hun går å gjemmer seg. kan gå flere dager mellom hver gang jeg ser hun...
Hun ser ganske blek ut og stripen på siden forsvant for så plutselig å komme tilbake.. Kan den skrus av og på?
Er hun syk? forsøker han å bli kvitt hun? eller er dette helt normalt?
På forhånd takk for alle svar
Hadde først et par men hannen døde etter en uke, fikk ny han fra butikken. Fra samme kar som de to første. Hunnen som jeg har hatt hele tiden (tre uker) har hele tiden vært veldig sky, mens hann #2 viser seg frem hele tiden. Når hunnen er fremme er hannen hele tiden "på", slår hun med halen og biter innimellom så hun går å gjemmer seg. kan gå flere dager mellom hver gang jeg ser hun...
Hun ser ganske blek ut og stripen på siden forsvant for så plutselig å komme tilbake.. Kan den skrus av og på?
Er hun syk? forsøker han å bli kvitt hun? eller er dette helt normalt?
På forhånd takk for alle svar
Postet 12.04.09 kl 14:33
Postet 15.04.09 kl 20:57
Inaktiv bruker
Fargene kan de skru "av og på" ja, en måte å gjøre seg mer usynlig ut.
Det kan hende hannen er for frampå, så hun blir stresset.
Har hun noe hule å trekke tilbake til?
Det kan hende hannen er for frampå, så hun blir stresset.
Har hun noe hule å trekke tilbake til?
Postet 15.04.09 kl 21:09
Postet 15.04.09 kl 21:33
Postet 15.04.09 kl 21:42
Inaktiv bruker
Lønner seg ofte å ha flere hunner som aggresjonen kan deles ut på.
Postet 15.04.09 kl 21:44
fayfayLønner seg ofte å ha flere hunner som aggresjonen kan deles ut på.
Dette kommer helt ann på størrelsen på karet, så dette er ikke noe fasitt. Om karet ikke er så stort så vil den ene hua med stor sansynelighet bli drept/død av stress.
Jeg testa med en hann og to huer i en 85l og det gikk ikke bra.
Postet 15.04.09 kl 21:51
Apistogramma
holder jeg med to huer jeg. uten noe særlig kamp ,men jeg har noen mollyer som får gjenom gå til tider.(holdes i 140l kar) =)
Postet 15.04.09 kl 21:57
Postet 15.04.09 kl 21:58
Inaktiv bruker
Karet er 160 ifølge profilen.
Postet 15.04.09 kl 23:23
Postet 16.04.09 kl 18:16