Til deg som ikke er plussmedlem

Visste du at Akvaforum er et privat forum? hvis du synes at forumet er lærerikt og du tillegner deg mye informasjon her, kanskje du skulle vurdere å bli plussmedlem? Akvaforum få inn begrenset med reklameinntekter og det at vi medlemmer betaler litt for å være her hjelper ti å holde Akvaforum oppe og informativt. Det koster 89,- for 3 mnd. Dette er ingen tvang, kun en informasjon. Det er opp til hver enkelt. Hvis du ønsker å sponse Akvaforum så får du i tillegg noen ekstra fordeler. Det er veldig enkelt:


som sagt, dette er ingen tvang og alle er vekommen på forumet uansett. Men vi ønsker vel alle at forumet skal utvikle seg slik at vi kan bli bedre akvarister. Dette forslaget kommer fra meg personlig og har ingenting med selve Akvaforum å gjøre. Det var bare et tips
Støtter deg 2nelise
Bra!

Å betale 89,-kr for 3 mnd er ingen ting.

Tenk på hvor mye arbeid moderatorene/ styrerene bruker på å holde dette forumet oppe.
Det er ikke en krone dagen en gang. Tenkt hvor mange timer en moderator bruker daglig på å holde sidene oppe, jeg vil si at de fortjener en krone fra hvert plussmedlem/medlem for alt arbeidet de gjør.

Så kom ann folkens, under 1 kr dagen står dere i ( hint hint )
Men som 2nelise sier, det er helt frivillig og ingen tvang.
Inaktiv bruker
Den dagen jeg jobber mer enn 2 dager i uken, så skal jeg nok bli plussmedlem. Men for øyeblikket så er hver krone spart er en krone tjent. Uten å at det er meningen å være kjip, for jeg elsker dette forumet.
Det burde blitt sendt ut påminnelser om når medlemsskapet går ut og en enkel betalingsknapp som gjør at du slipper og følge med på profilen når det går ut.

Om dette blir gjordt nå vet jeg ikke, men når mitt medlemsskap gikk ut så fikk jeg ingen påminnelser, det var bare plutselig borte (altså etter 1 år).
Rune Evjeberg
Det burde blitt sendt ut påminnelser om når medlemsskapet går ut og en enkel betalingsknapp som gjør at du slipper og følge med på profilen når det går ut.


Jeg fikk påminnelse. Fant den igjen på e-posten min, og den så slik ut:

Hei Elin!

Takk for støtten så langt! Du får denne e-posten fordi plussmedlemskapet ditt utløper om 10 dager.

For at du ikke skal gå glipp av medlemsfordelene bør du fornye medlemskapet innen 10 dager. Perioden du betaler for vil bli lagt til fra det nøyaktige tidspunktet ditt nåværende medlemskap utløper.

For å fornye medlemskapet velger du betalingsmåte her:
http://akvaforum.no/pluss/

Du vil ikke motta noen ny epost med påminnelse om dette før den dagen medlemskapet utløper.

Støtter opp om denne tråden!!

(uten overhodet å eksludere dem som ikke er pluss-medlemmer!!)

Det er det jeg er så glad i med dette forumet! Det er åpent for alle, som det også var for meg, da jeg lurte på å skaffe ett akvarium...(har nå fire...)

Fikk masse gode tips her, og uten de rådene jeg har fått her, og all infoen jeg har søkt opp, aner jeg ikke hvordan det hadde gått...!! Det er derfor jeg i sin tid valgte å bli pluss-medlem, og har vært det siden, for uten dette forumet, hadde jeg aldri fått til det jeg har fått til...!!!

Allikevel har jeg aldri følt noe som helst press på å bli pluss-medlem...!! Det synes jeg er flott, for vi er alle i forskjellige livssituasjoner, som foregående innlegg viser til blant annet...

Derfor vil jeg oppfordre alle som har mulighet til det, å bli pluss-medlem! Dette forumet vil jeg ikke være foruten!! Ingen akvariebok kunne bragt meg dit jeg er i dag hva gjelder akvarier... Og slik ønsker jeg også det skal være i fremtiden...for både pluss-medlemmer og "vanlige" medlemmer"!!!
Grunnen til at endel av oss akvarister velger å ikke bli pluss-medlem på AF kan være så mangt. Alt fra privat økonomi til uenighet med forumets drift, retningslinjer og ledelse (eiere,administratorer, moderatorer etc). AF er på mange måter et veldig bra forum for akvaristikk, men har også sine svake sider. Det blir igrunnen et personlig valg.

PS: At forumet er privat driftet er ganske uvesentlig. De fleste hobbyforum har ingen økonomisk støtte...
Plussmedlem
Jeg har støttet AF økonomisk med medlemskap i 12 mnd. Det syntes jeg var OK.
Håper pengene ble brukt til noe fornuftig. Om jeg velger å fornye Pluss-medlemskapet i framtiden veit jeg ikke.

Det finnes andre måter å støtte forumet på. Ingen trenger å ha dårlig samvittighet for ikke å sende penger.
Man bidrar også ved å være aktiv i diskusjoner, starte tråder, sende inn bilder til basene osv.

Fisken Magnus
Tenk på hvor mye arbeid moderatorene/ styrerene bruker på å holde dette forumet oppe. Tenkt hvor mange timer en moderator bruker daglig på å holde sidene oppe, jeg vil si at de fortjener en krone fra hvert plussmedlem/medlem for alt arbeidet de gjør.


De som har valgt å takke ja til moderatorfunksjonen har nok gjort det fordi de er opptatt av akvaristikk.
Jeg tviler sterkt på om disse ser på dette som "et arbeid" og dermed gremmes over timene som går med på forumet.
tender
Grunnen til at endel av oss akvarister [I]velger[/I] å ikke bli pluss-medlem på AF kan være så mangt. Alt fra privat økonomi til uenighet med forumets drift, retningslinjer og ledelse (eiere,administratorer, moderatorer etc). AF er på mange måter et veldig bra forum for akvaristikk, men har også sine svake sider. Det blir igrunnen et personlig valg.


Det gleder meg Tender at selv om du ikke er helt fornøyd med Akvaforum, har valgt å poste så mye på Akvaforum og dele av dine kunnskaper.
I utgangspunktet så er jeg i mot å skulle betale for å være på et forum. Jeg drifter selv et forum, og tanken på å skulle ta betalt har ikke slått meg en gang.

Men, når det kommer til forum som AF, så ser jeg helt klart poenget. Det finnes ikke mange forum for akvarister her i landet, og AF har utviklet seg til å bli en meget god kunnskapsbase, og dermed litt mer enn "bare" et forum.

Jeg er pr i dag ikke pluss medlem. Ikke pga min motvilje, men foreløpig pga at jeg ikke er så veldig aktiv her inne.

Hva som skjer fremover vet jeg ikke, men godt mulig jeg også havner på plusslisten etterhvert.
Blir pluss-medlem nå
Jeg er nok ikke av de som finleser all informasjon i alle menyer, så denne lille oppfordringen var grei å få. Uansett hvor mye dugnads-innsats som gjøres, trengs det alltid penger i kassa.

Jeg synes vi får ha såpass stor respekt for moderatorer osv., pluss-medlemmer, medlemmer og andre surfere at vi ikke lager noen stor eller usaklig diskusjon ut av dette. Så lenge det er frivillig har man jo faktisk et valg... Hvis dette hadde vært for et år siden hadde heller ikke jeg kunnet avse en krone om dagen. Heia AF, nå må jeg gå og bli pluss-medlem
Nils Vollstad
Det gleder meg Tender at selv om du ikke er helt fornøyd med Akvaforum, har valgt å poste så mye på Akvaforum og dele av dine kunnskaper.


Bare hyggelig
Blir nok plussmedlem når tiden er inne
Jeg er pluss medlem og har vært det i et år, og fortsatte mitt medlemskap når dette skulle gå ut nå i april.

Jeg er stort sett fornøyd, men som tender sa så har det sine svakheter også.

En av tingene som jeg er mest irritert over er at det må en moderator til for å kunne legge ut happenings, samt å kunne moderere disse i ettertid. Dette er fryktelig tungvint, så dette er noe som jeg ville satt stort pris på blei lettere. (vet om mange andre som også syns at den løsningen som er der i dag er for tungvint). Så her har dere et forbedringspotensiale

Da er det gjort :)
kjempe flott med en påminnelse. jeg har lenge tenk at det burde jeg bli, men så har tankene glidd over i noe annet og så er det blitt glemt

AF er et knall forum som jeg med glede støtter. Det er ikke mange forum jeg kan si det samme om.
Eg var plussmedlem i et år, men fornyet ikke medlemsskapet etter eg ble moderator på et annet forum. Det føltes ikke rett.

Eg hadde en ganske så kraftig diskusjon om dette med betalt medlemskap (søkbar). Faktisk har eg ikke en bastant mening om temaet, men eg heller vel mot at det ikke er bra.
Eg har ikke blitt medlem hos Ian Fuller. Planet Catfish overgår jo uansett glatt hans forum.

Hva skal egentlig et kommersielt forum som AF med betalende medlemmer (bortsett fra å tjene penger)? Et godt forum (som AF er) belønnes med annonseinntekter.
Uansett er ikke dette hovedankepunktet mitt mot plussmedlemskap; kan skape "elitemedlemmer", "tvinge" unge medlemmer til å bli med...

Dette er kun et medlems synspunkter, og ingenting annet.

Moderatorer betaler jo uansett ikke fem øre, så akkurat den frykter eg ikke det minste



Donald
Hva skal egentlig et kommersielt forum som AF med betalende medlemmer (bortsett fra å tjene penger)?


Vel, utifra det jeg husker ble skrevet da Plussmedlemsskapet ble innført:
man kan vel si at det å drifte dette forumet kan ta en del tid. Å utvikle nye datafinesser, vedlikeholde, fikse og ordne... alt dette gjør Holger på kveldstid for på dagtid er han jo på sin vanlige jobb.

For å drive et forum.... tja, sier som på amerikanske filmer; "Don't quit your day job!" Men med betalende plussmedlemmer kan Holger ta seg råd til og ta seg fri fra sin vanlige dagjobb i blant og sysle med Akvaforum og datasaker i den forbindelse.
Det kan f.eks. bety at problemløsing kan skje mye raskere enn om han måtte ventet til kvelden når han kom hjem med å fikse det.

You See?

Jeg er plussmedlem og kommer garantert til å fortsette med det i overskuelig fremtid, fordi jeg er helt avhengig av mine daglige doser av forumet MÅ få pratet en del akvarieprat hver dag
mona o
You See?

Nei, ikke i det hele tatt

Som nevnt; annonseinntekter bør være nok.
Jeg eier eget forum, og er moderator i typens forum, og vi tjener ikke ett øre på det, men så koster det ikke allverden å drive det heller da. Vi betaler kun webhotell (minimalt beløp pga typen også betaler for webhotell for ca 100 websider for klientene sine) og domenet må fornyes annethvert år, noe som koster ca 200 kr.

Vi har ikke noen annonser i foraene våre heller. Vi har en donasjonsknapp hvor de som føler for det kan donere penger, og det har skjedd en gang i typens forum at noen har donert (på 2.5 år) og aldri i mitt (1.5 år).

Siden jeg vet hvor lite det koster å drive et forum, tror jeg nok de som driver AF tjener en pen sum på mengden plussmedlemmet her inne, og derfor synes jeg ikke jeg trenger å bidra noe mer.
Mvjnz
Siden jeg vet hvor lite det koster å drive et forum, tror jeg nok de som driver AF tjener en pen sum på mengden plussmedlemmet her inne, og derfor synes jeg ikke jeg trenger å bidra noe mer.


en pen sum vil jeg nok ikke si. idag er det 129 plussmedlemer som hver betaler 29,5 kroner hver måned. det er 3805,5 kroner i måneden.
Da lønner det seg heller å ta noen timer overtid på jobben om man har behov for ekstra penger. tror nok at dersom man fordeler beløpet på timer som brukes så havner man under minstrelønngrensa.

Uansett så er dette frivillig. AF er er mye bedre forum enn mange andre forum og som er gratis for ALLE!
ingen tvang om å bli plusmedlem, bare et tilbud for de som vil "hjelpe til"

Vil også minne om at det er en bruker her som har startet tråden, og ikke de som drifter forumet. Så negative komentarer mot moderatore hører ikke helt hjemme her
Tilfeldig bekjentskap
© Jørn Kåsa
Reklame for plussmedlemskap