Otto

Tok dette bildet av min Otto fisk nettopp, skal den ha unger? Legger de egg eller føder de levende unger?

veldig få som har fått yngel på de da. kun en.

tror at dette er veldig vanskelig, men du kan jo søke på google og se andre bilder av ottoer som skal få barn, og se om din ser slik ut. men tviler det er barn i vente.


egg eller levende vet jeg ikke, tror de legger egg.
Finner ikke neon bilder av Ottoer som ser sånn ut jeg
Ottoer føder ikke levende unger, de legger egg. Hvis den virker frisk på alle måter vil jeg anta at den er rognstinn = full av egg.
Den er frisk og rask og spiser godt Hadde vært gøy om den fikk egg

I samme akvarium har jeg bare neontetra og rasbora, vil de spise eggene? Vil de andre Ottoene spise eggene?
Heisann!
Jeg har ingen svar å gi deg, men er fryktelig nysgjerrig...var/er den med egg, eller har du funnet en annen forklaring på hvorfor den er slik?
det mørke som synes der er nok kun mørkt innhold i magesekken, kanskje forstoppelse.
Ser området går nesten helt fram til gjellene. egg ville vært plassert bak magesekken
Alle kjønnsmodne hunnfisk utvikler egg i buken. Sånn er naturen.
At de bærer på egg, betyr ikke at de noengang kommer til å legge dem! De kan fint bli værende der resten av fiskens liv.
For at det skal bli noe av egg, må hunnfisk og hannfisk leke sammen (pare seg) og hannen befrukter eggene etter at de har forlatt hunnens buk. Befruktningen hos eggleggere skjer altså utenfor kroppen.

Det blir som å si at jeg "skal ha barn" hele livet, bare fordi jeg er kvinne og har egg i eggstokkene mine over livmoren. De er der bare, uten at noe skjer. De er jo ikke befruktet der de sitter! Jeg er født med disse eggene, men de er ikke modne før jeg kommer i puberteten og blir kjønnsmoden.

Sånn er det med eggleggende fisk også. De utvikler modne egg i buken i en viss alder.

Det som er vanskelig på noen arter, er å få dem til å ville "bruke" eggene sine til noe fornuftig Det vil si: få dem i gang med lek og egglegging. Det er vrient på Otocinclus.

At hunnfisk utvikler egg i buken er helt vanlig, og ikke noe å lage oppstyr om
Sort_neontetra
Tok dette bildet av min Otto fisk nettopp, skal den ha unger? Legger de egg eller føder de levende unger?

Hei!
Ville bare fortelle at jeg har to hunn-otto'er, og disse kan man tydelig se oransje/gule egg i buken, og de er veldig tykke også og de er fullt utvokste. Så det er ikke sikkert at det er egg i buken på din, siden fargen er helt annerledes enn på mine.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap