Hvor mange maller er for mye i dette karet? :p

Hei

Jeg har blitt mer å mer glad i maller! Jeg har ett 240liters stående i stua.
Hvor mange kan jeg egentlig ha oppi her? kommer dette ann på gjemmesteder osv eller begynner de å krangle?

Hue mitt sier lissom at 3-4 stk er nok, for øyeblikket har jeg:

2 stk hann Ancistrus, disse er ca 11-12cm
1 stk Pleco (ja vet dette er for lite kar, dette var en fisk jeg fikk anbefalt etter første turn i dyrebutikken til mitt 63liters akvarium)

Kan jeg feks ha oppi 2-3 Ancistrus til?

Vil prøve få de til å leke, men skal det skje sånn som det er idag må nok Ancistrusene kjøre feil fil :p

en annen ting mens jeg har dere her!, hvis jeg vil kjøpe en Ancistrus hunn, kan man se dette hos yngel?
Ancistrus må ha en viss størrelse og nærme seg kjønnsmoden alder for at man skal kunne avgjøre kjønn på dem. Hannene får ikke sine skikkelige hjortegevir-barter før det, og kan da lett tas for å være hunner når de er unge.

Om du vil ha en hunn, kunne du jo annonsert her på AF under "Ønskes kjøpt" og spurt om noen hadde en sikker hunn (kjønnsmoden) å selge? Det er jo en fiskeart som stadig er til salgs, har jeg inntrykk av.

Hannene kan bli territoriale, så det er lurt å begrense antallet hanner i et kar slik at det ikke blir for mye fighting om områder og huler. Tror nok det er lettere å ha et flertall hunner, ettersom de ikke er like kranglete og kupper seg huler som hannene gjør.
Inaktiv bruker
Hodet ditt har nok rett når det gjelder antallet =)
Ancistrusene kan du begynne å se kjønn på rundt 8-9 cm størrelse.
Ok jeg skjønner, takk for svar

Kanskje jeg finner noen som vil bytte en hunn mot en av mine hanner, de har stoore utvekster på hode så de er vel ganske gamle trur jeg
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Gradin
Reklame for plussmedlemskap