Prisforskjell

hvorfor er det så stor pris forskjell på butikker,. feks corydoras koster 49 i krisiansand .men stavanger 89 -109 kr for samme corry art.... praktbotia 69 kr i kristiansand.. stavanger 109til 129 kr......tigerbarb 15 kr kristiansand ...stavanger koster den ca 49 kr....fraktkostnadene er vell de samme fra utlandet ?
Rett og slett for at noen butikker er griskere enn andre. Ta feks noen av butikkene som ligger i Oslo, de opererer med priser så man skulle tro at fiskene er laget av gull:P. Men beveger man seg litt utenfor gryta, så finner man fisk til mere levlige priser.
prisforskjeller på lik fisk er ikke unormalt, men synes de prisene du sammenligner var i drøyeste laget
jeg har ikke noe problem med og betale litt extra hvis betjningen er god og butikken behandler fisken godt , med pene, rene kar osv ...
Hvorfor det er prisforskjell på fisk er vel av akkurat samme grunner som alt annet som kan kjøpes
Det er billigere på Ikea enn å kjøpe sofaen fra en italiensk designbutikk :p Noen krever mer betalt enn andre, og så lenge folk betaler det, så vil de butikkene det gjelder bare fortsette å forlange dyre priser. De ser ingen grunn til å senke prisene så lenge (nok) folk betaler.
Prisforskjell
eg ska lova deg det er ikke i det drøyeste laget har skjekket flere ganger
mona o
Hvorfor det er prisforskjell på fisk er vel av akkurat samme grunner som alt annet som kan kjøpes ;) Det er billigere på Ikea enn å kjøpe sofaen fra en italiensk designbutikk :p

Ble no litt dryg sammen ligngning det der da... clas olshon og biltema kan vel sammen lignes bedre da... ikea lager for og selge billig... en italiensk disigener butikk lager for og selge kvalitet til en dyr penge...

noe har nok med transport utgifter og gjøre . men har også noe med hvilken avtale butikkene har med selger av fisk. en stor kjede har gjerne bedre avtale enn madsens zoo på hjørne feks som bare finnes 1 butikk av da.. prisen de har inn til butikken ganger de med minst 3. og noen ganger den enda mer selvsagt som det tidligere ble nevnt her at noen er griskere enn andre...
selv om det er samme leverandør så betyr det ikke at butikkene får samme pris automatisk. som Saffen sier så går det på avtale de har.

Videre så priser man ut fra det som selger. selger ikke en fiks så setter man ned prisen. Om du selger et 30l akvaroum til 3000NOK og noen velger å kjøpe det så tjener du jo masse penger og da gidder du ikke sette ned prisen

Det er markedet alltid som bestemmer prisen.
Lønn og husleie er nok avgjørende i tillegg til tidligere nevnte faktorer.

Ei Brustadbu med to ansatte koster mindre enn mange hundre kvadratmeter med reoler og ansatte som skal sørge for omsetning i karene, men vil i mage tilfeller ha færre kunder og lavere omsetning og kan allikevel være nødt til ta seg en høyere fortjeneste.
Hvor mange ledd som skal beregne seg fortjeneste på fisken før den havner i butikken avgjør også mye. Noen importerer selv og andre får all fisken fra grossist i f.eks. Sverige.
De som synes det er dyrt å handle i butikkene bør spørre seg selv om det er bedre med ingenting. Så støtt din Lokale FiskeSjappe, så er den der neste gang du trenger noe på timen eller har lyst på en fisk. Hvis du synes butikken din er dårlig så fortell det og hva de kan gjøre for at du ville synes det ble en godbutikk. Da kan de i det minste forbedre seg. Vel å merke hvis de er av den typen som liker kunder.
Jeg gjør det ofte. Men jeg sier også i fra når jeg synes noe er bra, da det er like viktig å gi positiv feedback.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap