Har jeg for mye fisk i mitt 22 liter akvarium?

Hei, jeg bare lurte på om jeg hadde for mye fisk i mitt akvarium jeg har:

3 Glødebåndstetra
2 Guppyer
1 Kampfisk
2 kileflekkrasbora
1 Mysterie snegle

Jeg har et 22 liters akvarium og har AM-TOP AT- 600F Innvendig filter.

Jeg har hatt problemer med nitritt med har fiksa det.
Inaktiv bruker
ha guppyer i slike akvarium går greit men kor store er dei andre fiskane ?
det var litt masse fisker syns eg så eg vill ambefale at du får deg eit større akvarie. Er dei andre fiskane store?
viss dei er det blir det litt trangt men viss det er bare små fiskar går det heilt greit, kan du sende bilde av akvarie med fiskane i?
men ja det var litt mange og viss dei andre fiskane er på størelse med gullfisk eller kamp fisk ville eg ha kjøpt eit nytt akvarie med ein gang.
og Kampfisken trur eg at det går greit med sidan den ikkje trenger så stor plass.
For mye fisk har du. Guppyene KAN vel gå greit, men du må huske at de yngler som bare det, og plutselig er det kjempetrangt.

Tetraene dine og kileflekkene er stimfisk og trives best i gruppe på 8-10 eller flere artsfeller, begge fiskene trenger 60 liter.

Hadde jeg vært deg hadde jeg solgt de to og kun beholdt kampfisken og sneglen, selv om kampfisken også kunne hatt litt mer plass. Jeg ville ikke satt inn flere fisker til den, siden det er lettere å ødelegge balansen i et lite akvarie enn i et stort.
akva34
ha guppyer i slike akvarium går greit men kor store er dei andre fiskane ? det var litt masse fisker syns eg så eg vill ambefale at du får deg eit større akvarie. Er dei andre fiskane store? viss dei er det blir det litt trangt men viss det er bare små fiskar går det heilt greit, kan du sende bilde av akvarie med fiskane i? men ja det var litt mange og viss dei andre fiskane er på størelse med gullfisk eller kamp fisk ville eg ha kjøpt eit nytt akvarie med ein gang. og Kampfisken trur eg at det går greit med sidan den ikkje trenger så stor plass.
Alle fisken er sånn circa 2-5 cm. Ingen er større enn 5 cm

Her er bildet
det er svart neoen tetra og kileflekksbora, de greier seg jo, men de vil jo ha det mye bedre med større kar, og da kan man jo ha flere fisker også..

ville gjort det om til reke/yngelkar jeg det er kjempemorsomt!
Det meste blir for stort til sånne kar, men det er desto morsommere når man finner noe som kanskje kan passe. En enkel regel for å finne passende fisk til et selskapsakvariumoppsett i småkar er å ha en maksgrense på 2,5-3 cm når fisken er fullt utvokst og da faller egentlig de artene du holder utenfor da de blir mye større. Men nå er de nå der i karet ditt og kunne sikkert hatt det verre
Hvis du ønsker stimfisk, anbefaller jeg at du selger teraene og rasboraene her på AF, og setter inn en stim med et dusin av en Boraras-art du liker og det er mulig å fatt på. Dyrego Oslo City er en butikk jeg vet at pleier å ha litt miniatryrfisk likeså Oslo Zoosenter. Mange andre butikker vil nettopp kalle glødebåndstetra og kileflekker og sånt for småfisk, men de blir kjempesvære for oss som mener all fisk over 3 cm er stort.
Selv har jeg bare miniatyrfisk sammen, men vet at blant annet Lisbteh her på AF har Boraras uropthalmoides med kampfisk og det går visst bra.

Det er alltid fristende å kjøpe mer fisk, men med veldig små kar må man være disiplinert, og heller kjøpe et kar til hvis man vil kjøpe mer fisk.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap