Fòre med mordersnegler??

jeg har Oscar og Jaguar cicklider, de spiser jo til og med slangen når jeg etterfyller vann, men er det noen som matet med de berømte mordersneglene??
Bare tenk deg litt om før du gjør det. Mange folk bruker insektgift og sprayer plantene i hagene sine. Og mordersneglene spiser jo "alt" av planter, og får dermed i seg noe av giften.
Sneglegift legges også ut av mange, og når sneglen har spist dette, dør den ikke med en gang. Hvis du plukker en snegle tilfeldigvis rett etter at den har spist slik gift... vel, det kan ikke være særlig bra for fiskemager
det er garantert ikke sprøytet eller lagt ut gift rundt der jeg plukker, men selve sneglen er ikke skadelig tror du?!
Inaktiv bruker
du kan trygt fore fiskene dine med snegler for det har jeg gjort =
Inaktiv bruker
hva med å lagre sneglen til dagen etter, for å se om den kreperer først?
el dempsey
det er garantert ikke sprøytet eller lagt ut gift rundt der jeg plukker, men selve sneglen er ikke skadelig tror du?!

Hvis du går ut fra at sneglen har holdt til i det området du plukker i hele sitt liv...? At man finner en snegle et sted, betyr jo ikke at den ikke har vært en hel rekke andre steder.

Hvorvidt disse sneglene er giftige i seg selv på noen måte vet jeg ikke. Det må være et eller annet med dem som gjør dem mindre appetittelige, siden de har så få naturlige fiender i naturen og greier å formere seg så eksplosivt. Det er såvidt man vet kun en and som spiser dem; moskusand. Og det er det jo ikke så mye av... Jeg spør meg selv hvorfor. Hvorfor er det så få dyr som vil (eller orker) å spise akkurat mordersnegler?

Men jeg skulle iallefall hatt betalt for å gå og plukke med meg de avskyelige sneglene der og ta dem med inn i huset, hehe :p
Inaktiv bruker
jeg bruker kun salt på di og det er veldigt efektivt for da dør di ganska fort =
Tror nok ikke de er giftige. Det er flere enn Moskusand som spiser de, både grevling og pinnsvin jafser i seg mordersnegler.
Problemet i Norge er at det er så fuktig vær som gjør at de trives alt for godt. I følge wikipedia dør de som regel av tørke og parasitter i sine opprinnelige leveområder.

MEN æsj.. nei jeg hadde nok funnet mye annet å fore med før jeg orket å styre med disse slimmonstrene.
Noen dyr ser ut til å tåle å ete disse krypa. Men det er også observert at dyr ikke tåler dette så godt. Mange kyr har blitt sterile etter å ha fått i seg en del mordersnegl.
Hvordan dine akvariefisker vil reagere veit jeg ikke. Men jeg ville ikke tatt sjansen.
Tilfeldig bekjentskap
© Kim Kasnes
Reklame for plussmedlemskap