- Hjem
- Forum
- Vannverdier
- Er disse vannverdiene ok?
Er disse vannverdiene ok?
Postet 18.04.09 kl 15:43
Postet 18.04.09 kl 15:47
Postet 18.04.09 kl 15:51
NH4/NH3 er vell ammoniakk/ammonium (evt. i motsatt rekkefølge, jeg husker ikke i farten).
Ser ingenting galt med de vannverdiene, jeg. Skulle de ha tatt livet av noen fisk, må det ha vært via raske endringer i såfall.
PO4 er fosfat. Kanskje litt høy verdi, men så vidt jeg vet er ikke mye fosfat skadelig for fiskene (med mindre det er veldig høyt), men det kan trigge algevekst.
Står litt om fosfat her.
Virker mer naturlig at de nye fiskene var svake av transport til butikk og hele den pakka, og at det er derfor de døde, og ikke vannkvaliteten spør du meg
Hehehehe!
Håper alt står bra til med gullungene forresten
Ser ingenting galt med de vannverdiene, jeg. Skulle de ha tatt livet av noen fisk, må det ha vært via raske endringer i såfall.
PO4 er fosfat. Kanskje litt høy verdi, men så vidt jeg vet er ikke mye fosfat skadelig for fiskene (med mindre det er veldig høyt), men det kan trigge algevekst.
Står litt om fosfat her.
Virker mer naturlig at de nye fiskene var svake av transport til butikk og hele den pakka, og at det er derfor de døde, og ikke vannkvaliteten spør du meg
MC DarupF***.. for et møkkaforum dette er :P
Hehehehe!
Håper alt står bra til med gullungene forresten
Postet 18.04.09 kl 16:04
Jeg brukte lang til på tilvenning (mye pga to små forstyrrende elementer her hehe). Fikk nye fisker i butikken, de sa også at verdiene var bra.
Vet fosfor kan trigge BGA, visstnok. Men har ikke det.
Har litt penselalger, derfor jeg tenkte litt ekstra jern til plantene kunne være gunstig.
Prinsessene (eller Dronningene slik de styrer livet mitt!!) har det fint de. Johanne liker faktisk godt å ligge å titte i akvariet
Postet 18.04.09 kl 16:07
Da tror jeg vi kan konkludere med at det var fisken og ikke vannet det er noe galt med
En PH på 7 gir ikke akkurat inntrykk av at den har hatt en brå endring heller, da ligger den oftest godt nede på 5-tallet, eller enda værre.
Får håpe de nye klarer seg godt
Mye tyder på at Johanne er en kommende akvarist, altså. Merkelig hvordan så små skapninger kan styre livet så fullstendig - uten at det gjør noe i det hele tatt! Er vel nettopp det som kalles morskjærlighet
En PH på 7 gir ikke akkurat inntrykk av at den har hatt en brå endring heller, da ligger den oftest godt nede på 5-tallet, eller enda værre.
Får håpe de nye klarer seg godt
Mye tyder på at Johanne er en kommende akvarist, altså. Merkelig hvordan så små skapninger kan styre livet så fullstendig - uten at det gjør noe i det hele tatt! Er vel nettopp det som kalles morskjærlighet
Postet 18.04.09 kl 16:13
Postet 18.04.09 kl 16:21
MC DarupPrinsessene (eller Dronningene slik de styrer livet mitt!!) har det fint de. Johanne liker faktisk godt å ligge å titte i akvariet :D
Heldiggris, jeg fikk ikke lov til å se "Dronninger" så mye jeg ville før jeg ble godt voksen.
Ellers er det jo bare sånn innimellom at alt ser fint ut, men fisken dauer allikevel.
Postet 18.04.09 kl 16:29
Postet 18.04.09 kl 17:06
Postet 18.04.09 kl 17:14
Endret: 18.04.09 kl 17:17