Penselalger i akvariet

Jeg har en liten busk med penselalger på tuppen av rota mi i Aquabox'n. Har en liten reke oppi også. Men det jeg lurte på er om det vil spre seg fort til alt annet i karet, eller om kanskje reka vil leke gartner på disse og holde de i kontrollerte former?
Greit å vite om jeg bør kvitte meg med rota eller ikke, har ikke lyst til å kaste alle plantene oppi karet..

Synes egentlig det er litt dekorativt jeg, så ser ikke karet så "oppstilt" ut.. =)
Penselalge
Disse trives med god sirkulasjon i vannet,skulle de bre seg mer enn du ønsker får du prøve å få vannstrømmen fra pumpa de opp mot vannoverflata slik att strømmen brer seg utover i karet ditt.De vil nok ikke lage no hodebry for deg.
Sae
Siamesiske algespisere er veldig gode på penselalger De "gomlet opp" alt jeg hadde av det på 1-2-3! De strenger minst å ære 3 stk., ellers se info om dem her. Aner ikke hvordan de passer sammen med resten av det du har i karet ditt, men det kan du sikkert finne ut av her på forumet.

Lykke til!!!
...men forresten så tror jeg aquabox'n din er for liten for sae-fisk desverre...
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap