Prikkesyken?utstikkende øyne..popout..

hei hei og god helg
har et problem da min sommerfuglfisk begynte og oppføre segmerkelig,alle fiskene fikk sinnsyke farger nå og da...men ellers så alt bra ut.120l karet mitt ser fantastisk ut og har ikke hatt noen prob.i dag poppa øya ut på sommerf fisken,og kampfisken...ingen prikker å se enda..helte oppi sånn medisin jeg har kjøpt for prikke syken..men sommerf fisken har nesten blitt helt blåsvart,jeg satt den over i en bolle...de andre ser ut som at de klarer seg rimelig bra.
har jeg gjort ting riktig....hva skjer med fisken min
jeg har også satt opp gradene..
stine
Stine Irene Hansen
hei hei og god helg har et problem da min sommerfuglfisk begynte og oppføre segmerkelig,alle fiskene fikk sinnsyke farger nå og da...men ellers så alt bra ut.120l karet mitt ser fantastisk ut og har ikke hatt noen prob.i dag poppa øya ut på sommerf fisken,og kampfisken...ingen prikker å se enda..helte oppi sånn medisin jeg har kjøpt for prikke syken..men sommerf fisken har nesten blitt helt blåsvart,jeg satt den over i en bolle...de andre ser ut som at de klarer seg rimelig bra. har jeg gjort ting riktig....hva skjer med fisken min jeg har også satt opp gradene.. stine:)


Jeg fant dette skrevet her på AF under en artikkel om sykdom i akvariet:

Utstående øyne (Pop-eye):
Dette er mer ett symptom, enn en sykdom i seg selv. Dette kan komme av en rekke bakterier, og gjerne som ett tegn på at vannkvaliteten ikke er bra. Slossing kan også gi dette symptomet. Forbedring av vannkvaliteten, gjerne med større vannbytter daglig, har oftest god effekt på dette.

Behandlingsforslag: det er i svært sjeldne tilfeller behov for å behandle pop-eye med medisiner. Men om ikke vannbytter\ korrigering av vannverdier har hatt effekt i løpet av en ukes tid, er det verdt å forsøke en kur med eSHa 2000.
tusen takk for svar.jeg kan vel bare slippe sommerfugel fisken oppi karet igjen?er den smitta av noe så er jo uanz alle det.
vi får se hva som skjer viss ikke så kjøper jeg sånn.......2000 som du sa
Ut fra det jeg leser her på AF så tror jeg det også kan være veldig lurt med vannskifte også . les den artikkelen om sykdom i akvariet. Mange lure tips der.

http://akvaforum.no/text.cfm?id=1710


Lykke til, håper fiskene dine klarer seg
Når var det du satte i drift denne 120 literen?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap