Fisk for nybegynner

Hei.
Har nå fått igang ett sekskantet akvarie på ca 50 liter.
Oppi der har vi 5 guppyer , 2 hanner og 3 hunner.
Også har vi 10 Neontetra tror jeg det var , og 1 sånn suge fisk.
Er det noen andre fisk vi kan ha oppi der? som dere anbefaler?
Siden karet ikke er spesielt stort og siden guppyene vil yngle med jevne mellomrom, ville jeg ikke puttet noe mer i det karet.
Men kunne vel hatt en eller 2 større fisk som kanskje fikk spist en den av yngelen til guppyene?
Skulle tro at de voksne guppyene og tetraene ville ta seg av det, med mindre du har veldig mye gjemmesteder for yngelen?
Har en rot og 4-5 planter , så du tror at alle vil bli spist? da kan jeg jo ha en større fisk siden det ikke vil bli særlig mere guppy .
Hva slags filter har dere?
Det betyr endel for hvor stor belastning dere kan ha i karet.

Når satte dere det i gang, forresten? Og hvor lang tid gikk det før dere hadde i fisken?

Å sette for mange fisker i et nystartet kar samtidig, er dessverre ofte ende med sykdom og død, så sant dere ikke bytter en del av vannet daglig.


Ikke for å være pessimistisk, men neontetra kan nappe halene til guppiene slik at de utvikler finneråde og sopp. Jo trangere, desto vanskeligere å komme seg unna og større sjans for konflikter.

Nå lever ikke guppier særlig lenge, men neon kan bli ti år gamle. Ville sett det an før jeg kjøpte flere fisker hvis jeg var dere.
Selv om guppyene ikke formerer seg mener jeg at karet er fullt, fisken skal ha plass til å snu seg også...
Hei jeg vet at du må ha 1 liter vann pr. 1 cm. fisk.

Enkelt og greit!
Dette stemmer ikke, det er en gammel myte og hvis man tenker seg litt om skjønner man at det ikke stemmer. Tenk deg en fisk på 60 cm i en 60 liter f eks.
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap