Forslag til blikkfang?

Nå sitter jeg her og tenker og planlegger. Når jeg flytter om noen mnd har jeg endelig plass til å ha akvarie igjen og planlegger å kjøpe meg rundt 200 liter. Og jeg klarer selvfølgelig ikke dy meg fra å sitte her og planlegge hvilke fisk og planter jeg skal ha, og hvordan det skal innredes.

Jeg vil ha 6-8 kuhlii-ål, en liten gjeng med siamesiske algespisere, et par sugemaller (føler det blir litt vel godt befolka på bunnen her, så jeg får tenke litt mer på dette), og en gjeng med stimfisk. Drømmer om kongotetra, men da må jeg vel ha litt større kar en 200 for å kunne ha en skikkelig stim. Syns indiske glassmaller er skikkelig stilige, men en stor stim av dem bli kanskje litt mye. Kobbertetra er fine da. Får tenke mer på den saken.

Men, det jeg lurer på er om noen har forslag til noen forholdsvis store, fine blikkfang som allikevel ikke blir for store for en 200 liter. De fleste jeg sikler på krever mer enn jeg kan gi dem. Her har vi selvfølgelig forskjellig smak, men jeg vil gjerne ha noen innspill på fisk jeg bør se nøyere på. De kan gjerne ha litt sterke farger, men et er ikke et must. Jeg har faktisk titta litt på skalarer i dag, men de bør kanskje ha litt bedre plass (?) og er litt treige.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap