Dverghamster

kan jeg ha dverg hamster sammen i et bor med lengde på 50 cm bredde på 40 cm og høyde på 30 cm med to etasjer og masse tuneler?
hvis jeg kan hvilken type dverghamster?
Nå er du vel ikke helt i rett forum for å spørre om dette!

Det hjelper heller ikke å starte flere likelydende tråder om samme tema.

Forsøk heller å spørre hamsterforening.no.
Inaktiv bruker
Hvis du skal prøve på flere dverghamstere i samme bur, så skal du være dønn sikker på at de er fra samme kull. Hvis ikke blir det en sikker død etterhvert.
Som tidligere hamstereier, må jeg si at det er ganske kjedelige kjeledyr. Sover om dagen og er aktive når vi sover. Og som nevnt over, langt verre enn pitbuller hvis man setter to sammen. Sloss gjerne til den ene dør.

Hadde jeg vært deg, ville jeg mye heller skaffet en rotte. De er mye lettere å få kontakt med og mer sosiale dyr. Mer intelligente også.
Inaktiv bruker
Elsker mine. Har en dverg og en syrisk.
Syns de er fantastiske dyr jeg. Men de er jo nattdyr, så ser de som regel ikke før etter 5-6 på kvelden. Og de skal ikke vekkes på dagtid.
Så lenge man syns det er greit, så er det fine kjæledyr.

(rotter er også flotte)
Hamstere biter, onde dyr >
Kjetilv
Hamstere biter, onde dyr >:-)

Fikk meg til å tenke på følgende replikk overhørt i fjæra i Nord-Norge:

- Biter fisken?
- Neida, den er så snill så
Hamstre som ikke er tamme biter når de blir skremt, og det er da ikke noe rart?
Aldri opplevd at en tam hamster biter
hamstre bør helst holdes alene, det KAN gå bra i få tilfeller, å ha to, men sjansen er MYE større for at det ikke går, og at de virkelig river hverandre i biter.

Angående rotter - rotter skal ikke holdes alene, de skal være minst to sammen - og de trenger et MYE større bur.

Min hamster bor i et bur som er ca 40 cm bredt, 60 cm langt, og 60-70 cm høyt. Her har jeg satt inn 5 ulike etasjer, og gitt ham masse utfordringer for å komme frem. Forandrer ofte på innredningen.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D. Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap