Så skjedde det utenkelige....

Ja, så skjedde det med meg også da, dette som bare hender andre (uheldige) akvarieeiere. Bunnglasset sprakk
Sånn rent teknisk, så skjedde det ikke meg, men hos min søster, som hadde et koselig lite kar på en kommode i stua.
Jeg overnattet der for å holde min niese med selskap, og våknet lørdag morgen av en særdeles irriterende lyd. Lusket ut i stua, og der var det rimelig fuktig. 54 liter vann er MYE når det ikke er der det skal være.... Pumpa sto og gikk på høygir, luktet ikke spesielt godt : /
Alle fiskene hadde samlet seg på det laveste punktet, stakkars dem, jeg lurer på hva de har tenkt mens vannet sakte men sikkert har rent vekk under dem

Det var jo ikke stort annet å gjøre enn å begynne å tørke opp, og selvfølgelig å begynne å vaske alle håndklær osv som bodde i kommoden.
Underveis i prosessen, tenkte jeg med skrekk på mitt eget kar der hjemme... hva om.... tenk hvis.... Heldigvis var alt som det skulle, og jeg håper sjansen for at dette skal skje igjen er minimal, særlig siden jeg var flink nok til å legge i en bunnplate

Til alle dere andre dette har skjedd hos: dere har min dypeste medfølelse
Been there done that, got the t-shirt.

Kan ikke anbefale samme opplevelse til andre nei.
Panikken griper en når man hører glass som knaser og 300liter begynner ferden ut på stuegulvet.

Fiskene overlevde ferden og lever i beste velgående i en reparert 300liter nå i dag, eneste skade ble gulvteppet som fløt bort.

Hvem var det som sa at akvarium ikke er risikosport?

Vet du hvordan det gikk med resten av stua og fiskene da Binx?
Fiskene var skikkelig døde all sammen dessverre. En lykkelig lekende gruppe med sort tetra Plantene bor i en bøtte inntil deres skjebne blir bestemt, og karet står på verandaen og ser litt lei seg ut...

Tror det har gått ganske bra med resten av huset, jeg tørket opp så godt jeg kunne, og i skrivende stund vasker jeg håndklær til den store gullmedaljen. Søster har ikke vaskemaskin, så alt som var i kommoden har blitt distribuert til meg og mamma for vask og tørk
Var samme til meg, vaskemaskina tok kveld 2 dager før akvariet sprakk, så fikk samme problem selv, ikke godt i det hele tatt.

Min dypeste medfølese, utulig synd med fiskene og akvariet, reperasjon er dyrt det og, men håper det går i orden etterhvert.
Takk for medfølelse, jeg skal videresende den til søster
Hun er forståelig nok litt skeptisk til å sette opp ett nytt kar, særlig nå like før sommeren hvor man er mye borte.
Jeg tenkte å skaffe en ny bunnplate og bare lime denne oppå den gamle. Det pleier vel å fungere så vidt jeg vet. Ellers er jo ikke et nytt kar i den størrelsen altfor dyre. Jeg tilbød henne et lite hjørnekar jeg har til overs, men hun trenger nok noen dager å tenke seg om på
Skjønner din søster godt, tenke å legge hele hobbyen på hylla, men det tok ett par dager så ble det sånn at jeg fortsatte, og gla er jeg for det.

har jo 2 stk småsjeldne Peckoltia i hus nå og som er fine (L-377) som jeg er glad jeg ikke kvittet meg med.

Men ikke tilby ett hjørnekar, ta det med hjem til henne, da er hobbyen på plass igjen
Jaa! Det var en god ide
Kanskje jeg bare skulle sette det opp med planter og alt? Jeg får forske meg frem til en dag hun ikke er hjemme så jeg kan være litt hemmelig
Hadde noen gjort noe sånt for meg så ville nok jeg blitt kjempeglad iallefall
Substrat planter og alt, litt filterguffe i filteret til bakteriekulturen så blir det en fin overaskelse ja
Ja, det meste er jo klart på sett og vis. Og jeg tror ikke det skulle være noe problem å bruke filterguffe fra cicklidekaret mitt. Guffe er guffe, er det ikke? Niesen min kommer innom senere, jeg kan høre med henne hva hun syns, og kjenner jeg henne rett, så er hun lett med
Guffe er guffe, i allefall etter hva jeg har lest meg til, mulig jeg tar feil, men da må noen rette på det jeg sier.

Men lykke til med planen, det høres bra ut i allefall
Takker og bukker, og tusen takk for at du snudde tragedien til glimt av glede
bare hyggelig å bistå, det trengs iblant, det er jo tross alt mandag..
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap