Utstyr til 300liters akvarie

Inaktiv bruker
Har tenkt å kjøpe et 300liters akvarie til gullfiskene mine, 450liter ble det ikke noe av, (alle andre i huset nektet plent for det) så jeg må heller nøye meg med et 300liter akvarie, men siden det er så stort vet jeg ikke helt vilket utstyr jeg skal velge. Det må vere veldig bra utstyr for gullfisk slipper ut mye avfall og det skal holde hele akvariet rent.
Det kan ikke vere så dyrt heller, jeg har spart 14000 kroner så jeg trenger tips om billig og godt utstyr til fiskene mine.....
Nermeste plass hvor jeg kan få kjøpt utstyr er Bergen, så buttiken må helst vere i Bergen. Jeg lurer og på hvilket filter og pumpe som er og ambefale.



Jeg har to utvendige Eheim-pumper som jeg har kjøpt på nettbutikk, og er veldig fornøyd med dem.
Filtermateriale, slanger mm fulgte med pakken.
Hva med dette fra Webzoo?
Eheim Pro 3 2075 Komplett m/Filtermatr.
Litt overdimmensjonert, men det er vel bare positivt skulle jeg mene.
Lurt å investere i et godt filter, og heller spare andre steder.
Det billigste blir nok å sette opp et blåmattefilter, men det kan gjerne bli dominant og stygt dersom du ikke har noe å skjule det bak som planter, røtter, stein el. Det går også an å få tak i svart matte, men jeg har aldri hatt det selv.

Eheim er vanligvis ganske mye dyrere enn konkurentene, men det sparer en i lengden på kvaliteten. Jeg har hørt mye positivt om Aquael utvendige filtere og har bestilt ett som kommer snart. De er visst stillegående og solide og en god del billigere enn Eheim.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap