Hvilken foringsautomat er best?

Tenkte å skaffe foringsautomater til ferien.

Hvilke anbefaler dere med tanke på pålitelighet.

Vil helst ha noen som forer ut veldig lite pr. gang og som gjerne er enkel og grei å stille inn.
Eheim 3581 er en slager som har vært på markedet i mange år, og "den bare funker" hvis du husker å bytte batterier.
Jeg har hatt to slike i 10-15 år og det ser ut som de tåler å gå i gulvet noen ganger, men fungerer dårlig til minidosering av minifôr.

Veldig lite pr. gang, avhenger av hva du mener med det. Snakker vi om "litt" vanlig flakfôr og granuler eller utrolig små mengder fôr med veldig liten størrelse?
Jeg har forsøkt å finne innretninger som kan dosere veldig små mengder men ikke funnet noe som kan kalles fôrautomat og i stand til å dosere f.eks. et fyrstikkhode med yngel-tørrfôr som baby-min, novo-tom og 0,1mm granuler.
Er det noen som har sett noe som kan brukes til slikt?
Tenker på en automat som ikke forer ut mer enn at en 63 liter klarer seg et par uker uten vannbytte.

En som passet til yngelforing hadde vært topp, men skjønner at det er vanskelig å finne.

Satser på Eheim, da, hvis ikke andre har gjort seg andre erfaringer. Takk for tips.
Hva slags fisk har du i karet?
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap