Hva trengs for å lage bobler i vannet?

Hva trenger jeg for å lage bobler i vannet, slike som stiger mot overflaten, og skaper liv i vannet?

har innvendige Fluval pumper

Luftpumpe, tynn slange, luftestein og tilbakeslagsventil.
Hei. Jeg kjøpte luftboble-pumpe på dyrebutikken, kanskje du får kjøpt det der du bor? Regner med de fleste akvarieforhandlere selger det, husker ikke hva den het, men de har sikkert flere sorter.
Hei på deg.

Du får kjøpt noe som heter bobblesten, som du kan hjemme under stener og røtter, jeg har ikke det selv, men det skal være ganske fint har jeg hørt.
Du får jo flere slanger og holde styr på, for luft må den jo ha.

Finte akvarium du har.

Hvar litt sent ute her.
Jeg er utrooolig lite teknisk, så en masse slanger å holde styr på høres litt komplisert ut *rødme*.

Må denne luftesteinen ha ledninger og slanger, eller er det en stein som lager bobler i vannet?

I europris karet mitt så er pumpen laget med et langt stykke som vannet går gjennom og ned i karet, og da blir det bobler der vannet skyles ned, ser friskt og fint ut Men fluval pumpene spyler bare vannet rett ut.
du vil trenge en slik dette er en "kompressor" som lager luft.. så trenger du en slik som kobbles til luftpumpen som fører luften videre til denne som gjør at det kun kan komme en vei.. luft en vei. og ikke van tilbake om pumpen skulle stoppe for det er kjedlig det.. tro meg. sp til slutt har du på en av disse som gjør at du får fine små bobler som stiger til overflaten og lager liv der.. men du får også oksygen i vannet til fiskene slik at de kan puste....
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap