Revestrekenes akvarieverden (side 10)

tar du ut cikllide yngel eller lar du de være i karet?
Hvilke "farer" har du i karet. Andre ciklider, tetraer mm.
Har fått yngel på en apistogramma nå. yngel flyttet helt frem i karet. Gøy å se på de mm store skapningene.
Det første kullet kom til i en 400l med scalarer og det hele så vi flyttet hele hula med hunnen og eggene til et eget kar. Kull 2 bor i et kar med foreldrene, en gjeng Nannostomus Eques og noen cory, det ser ut til at de klarer seg bra så langt (enda de er mikroskopisk små)
[External Image]
Stuerolen i dag... delvis innflyttet.

Karet på toppen er ikke skikkelig innredet og to av de nederste 85l er under rehabilitering Vi har funnet ut at toppetasjen skal bli et sør-amerikansk "selskapskar" med Hypancistrus Contradens, Apistogramma sp. Schwarzbrust, Nannostomus Eques og en corygruppe.

[External Image]
C. Venezuelanus har lagt egg i dag etter en lang pause, de holder til i miderste kar i andre rad.
Utrolig nydelig reol. Må vise dette for samboeren i morgen.
Kanskje overtale henne. hehe

Klokt valg i forhold til det øverste karet.

Espen
Black_Flys
Utrolig nydelig reol. Må vise dette for samboeren i morgen. Kanskje overtale henne. hehe Klokt valg i forhold til det øverste karet. Espen


Har du fått godkjenning for reol i stua?

Her går reolprosjektet fortsatt fremover, akkurat nå driver Atle og monterer skyvelistene som lukene skal stå i Kjekt med påskeferie så kan man dyrke fiskedillehobbyen til sent på kvelden/natten

[External Image]
Jeg syns også det var en lur ide med en biotop på toppen, tror det kan bli dekorativt. Vi fikk noen posthornsnegler her om dagen, de flyttet rett inn i toppetasjen... og jammen har de klart å formere seg allerede Bildet viser sneglesex (tror jeg) på en grein

Weitzmaniene ser ut til å trives i sin nye bolig, de er så fine i fargen som de ikke har vært på lenge, svirrer opp og ned langs rutene gjør de også.
C134'ene svirrer også, krysser fingrene for noen egg her nå Venezuelanus'ene legger noen egg her og der ser jeg, det samme gjør Green Laser

[External Image]
Atropersonatusene lever livet men der i gården er det bare mat som teller
Både de og Venezuelanus har fått selskap av hver sin Endlersfamilie, sikkert noen hybridvarianter men flotte er de

[External Image]

[External Image]

Den siste 85l i stuereolen er satt opp og klargjort for C. Adolfoi, vi har 4 fra før og henter 10 til over påske. Jeg gleder meg til å få flere av disse flotte coryene i hus
Oj, den øverste av de to Endlers guppyene (denne altså) var jamen fin! Det var en skikkelig lekker fargekombinasjon
Wow, det var litt av en Endlers! Veldig nydelig Hvordan får man til sånne? Hehe.
[External Image]
Ja han er skikkelig flott... her er han på flørt'ern

Vi kjøpte en pose med disse på Oslo-auksjonen, en hann og noen hunner... nå har vi på "guppyvis" en hel haug av dem. Jeg ser allerede at de unge hannene begynner å utvikle det samme fargemønsteret Hunnene er litt mer grønnlige i fargen en hunnene i den andre endlersfamilien. Vi holder disse adskilt i hver sine kar for å beholde de ulike fargene, men det hadde vært litt spennende å krysse dem for å se hvordan de vil se ut da, det er jo allerede en hybridvariant regner jeg med. Disse guppyene virker forøvrig mye sunnere enn "butikkguppyene" jeg har vært borti tidligere.
Du får si ifra hvis du "plutselig" får for mange etter den hannen, for det mønsteret var virkelig interessant. Skal alltids klare å få plass til et kar med Endlers, spesielt noen som er litt annerledes Du vet ikke tilfeldigvis hvem selgeren var?
Vi har vel egentlig allerede for mange av dem
Jeg vet desverre ikke hvem selgeren var.

Du får bare si ifra hvis du vil ha noen, vi planlegger en tur til Langhus etter påske
Åh, jeg forelsket meg nettopp i reolen din. Vakkert innredet, hvem trenger vel tv når man har en reol som det der i stua?

Jeg får se an hvordan det står til med akvariene her etter påske. Skal kjøpe et nytt kar snart, men dette er allerede "holdt av" til Apistogramma og Nannostomus. Men jeg skal få et akvarie av en kollega på jobben, er litt usikker på størrelsen på det, men det kunne kanskje vært en mulighet. Tar kontakt når jeg har et ledig kar
Wow!! Den stuereolen er virkelig litt av et syn!!

Den som kunne hatt en sånn!! Jeg sikla på en reol i området, men den er visstnok allerede solgt. synd for meg ;o)

Er denne av porsa, eller er den laget av annet oppsett?? Jeg har jo en snekker-far, så jeg lurer på om jeg skal smiske litt med han, male den brun og sette hyller på siden sånn som dere har gjort. Så da er det vel bare å lete etter en lang nok vegg :o)

Kan du ikke ta litt flere bilder vi kan sikle på da??
Mange takk for hyggelige tilbakemeldinger Stine Sofie og Anita

Reolen er av porsadeler men det går sikkert an å bygge en minst like fin i treverk. Finn en vegg og sett i gang

[External Image]
Karene i reolen er godt brukte helglass, de kommer vi til å bytte ut til svarte rammekar etterhvert. Jeg er ikke helt ferdig med innredningen og Atle har igjen å lage toppen ferdig.

[External Image]
Nå har våren kommet... Venezuelanus satte i gang egglegging for noen dager siden og nå holder Concolor'ene på
Har du et triks for å få Concolorene i gang
Sølvi Gullaksen
Har du et triks for å få Concolorene i gang ;)


Egentlig ikke Vi har ikke hatt dem lengre enn fra Oslo-auksjonen i januar.
Jeg leste ett eller annet sted at de liker "godt modnet vann" så jeg har ikke byttet vann hver uke, egentlig bare etterfylt fordampet vann i noen uker. I forgårs hadde vi et skikkelig vannbytte i karet, byttet 40% og fyllte på med kjøligere vann. PH'n er ganske lav, mellom 5,5 og 6 på JBLs dråpetest, temperaturen er 27 grader. De har også en "skikkelig innkjørt javamosedott" (full av rusk og rask), den inneholder sikkert litt av hvert som modner vannet
Ok ,har også hørt det med modnet vann og latt mine gå i ukevis uten vannbytte.Men hos meg funket det ikke ,men det kan jo ha med årstiden å gjøre også. det er mye som skal klaffe der ser det ut til.

Skriver det bak øret dette med temperatur og vannverdier

Det ble ikke mange egg fra Concolorene, fant ca 20 stk. De har lagt dem på mange rare steder i karet så det kan jo være noen jeg har oversett. Jeg så også et egg som rullet rundt i sanden her om dagen så kanskje de har lagt noen tidligere også
[External Image]
I kveld legger Corydoras sp C134'ene "påskeegg"
Så gjenstår det å se om den lille hannen er voksen nok for oppgaven

[External Image]
Eggene er klare...

[External Image]
så skal rett gjemmested finnes...

[External Image]
og det er her, på undersiden av plantebladet
Gratulerer med reol! Så veldig bra ut det der

Artig det siste bildet der :p
Virkelig misunnelig på det øverste karet i reolen din
220*35*25 Tenker bare på den gruppen med Apistogramma jeg kunne hatt i et slikt kar.

Gratulerer med reol og ikke minst det laaaaaange karet på toppen.

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap