Revestrekenes akvarieverden (side 102)

[External Image]
De små cochui'ene har vært hyperaktive stadig vekk siden jeg skrev ett innlegg om det den 13/12, men jeg har ikke sett egg i karet. I går plukket jeg ut den digre mosedotten som dekket halve karet og da dukket det opp en yngel blant bladene på bunnen. Den er liten, 7-8 mm, men godt utviklet i ryggfinnene så jeg tipper den er rundt 4 uker gammel, eller eldre da jeg tror dvergcoryene vokser raskere. Cochui er eneste coryart i karet og jeg tror ikke jeg har flyttet noen planter dit fra et annet corykar heller. Jeg finner ingen yngelbilder på nettet (bare tegninger) så jeg har ikke noe å sammenligne yngelmønsteret med, det blir skikkelig spennende å se om det er cochui når den vokser til, for alt jeg vet ender den opp som adolfoi som følge av ett egg på en innført plante ))

[External Image]
Og så noen dårlige bilder av den lille yngelen, først ett uten blitz

[External Image]
med blitz

[External Image]
til slutt et skikkelig dårlig bilde men det viser størrelsen i forhold til den voksne.
Stilig Blir det i såfall første gang i Norge (om det viser seg og være rett art)? Likna vel ikke så mye på Adolfoi den der?

Pål
Takker begge to Jeg vet ikke om arten er drettet i Norge tidligere, det eneste jeg vet er at den ikke er altfor ofte tilgjengelig i handelen. Adolfoi er det nok ikke, men kanskje en weitzmani, C134, gossei... jeg må nok bare smøre meg med tålmodighet så gror den forhåpentligvis til og viser hva den er
Er det noe nytt om discusene deres, har de begynt å vise tegn til lek?
Ingen tegn til lek så langt, vi har ikke gjort noe annet enn flyttingen til eget kar så vi må nok prøve å trigge dem på ett eller annet vis etterhvert. De trives ihvertfall sammen de to og det er jo positivt

Nå har vi kjøpt oss en brukt 576l med innvendig bakgrunn og den skal innredes for discus, gleder meg til vi får satt den igang
Plussmedlem
Jøss, 576 liter var ikke lite Antar det blir spennende innredning der som i de andre akvariene deres, Rita. Et akvarium der de flotte discusene deres passer perfekt inn...

Fikk forresten med meg i en annen tråd her at Atle brukte høytrykksspyler på bakgrunnen inne i stua :p


(Rettet pga. ditt innlegg under, Rita)
Anders K
Fikk forresten med meg i en annen tråd her at dere brukte høytrykksspyler på bakgrunnen inne i stua :p


Ikke vi, Atle gjorde det, han har også høytrykksspylt godt nedalgede røtter i dusjkabinettet så det var penselalger over det hele, store guttunger er håpløse ))
Plussmedlem
Da får jeg vel bare si; YOLO, ikke sant? Det nye uttrykket alle fjortiser bruker om dagen Enda et uttrykk for meg å bli møkka lei av å se rundt overalt. You Only Live Once...
Man blir aldri heelt voksen... tror jeg?

Hehe
Jeg må bare sitere den etterhvert ganske så forslitte: Forskjellen på gutter og menn er prisen på leketøyet.
Inger Anne
Jeg må bare sitere den etterhvert ganske så forslitte: Forskjellen på gutter og menn er prisen på leketøyet. ;-)


Blir mer schwung over skader, reparasjonskostnader og nødvendigheten av kostbart rengjøringsutstyr også. Men de sparer det inn på at grisedyre selvutviklingskurs for å finne tilbake til sitt indre barn er helt unødvendig, ikke blir det kjedelig heller
Underholdende er det, og det kommer jo noen gode ideer også, som i dag da han har laget regntid

[External Image]
En drill, et plastlokk med kant og et plastrør...

[External Image]
kaldtvannspåfyll og vann fra filteret over gjennomhullet plastlokk...

[External Image]
og vips, så var det regntid hos discusparet

[External Image]
Her er forresten bakgrunnen i det store karet, med masse røtter foran tror jeg det kan blir bra
Ser ut som det er samme bakgrunn som jeg kjøpte jo.... :0) BTN rock ? Jeg er veldig fornøyd med min.
Oppussingskaos, fiskesuppe, nye h. eigenmanni-egg og damebesøk hos hypancistrus sp. l340
Vo solgte stuereolen før helgen så nå er det fullt oppussingskaos i stua og 576l blir ikke satt i gang før vi er ferdige med lister og strømledninger. All fisk fra reolen er flyttet til andre kar og det har medført litt fiskesuppetendenser... skjønner ikke helt hvordan jeg skal klare meg med de karene som er igjen Drømmen er et akvarierom i kjelleren

Hypancistrus sp. L340 fikk selskap av en corygruppe og dermed hadde den ene hannen damebesøk etter en lengre tørkeperiode

[External Image]
H. eigenmanni-ynglene i breeding-boxen er 3 1/2 uke gamle, de spiser og vokser greit Hannen lå med nye egg i hulen da vi tømte reolen men taklet flytting til annet kar bra så da er en ny ladning egg klar for klekking om ikke lenge. Jeg må nok skille paret så hannen får litt tid for seg selv etter denne runden.

[External Image]
10 uker gammel Farlowella vittata
Linda W
[QUOTE=Inger Anne]Jeg må bare sitere den etterhvert ganske så forslitte: Forskjellen på gutter og menn er prisen på leketøyet. ;-)


Blir mer schwung over skader, reparasjonskostnader og nødvendigheten av kostbart rengjøringsutstyr også. Men de sparer det inn på at grisedyre selvutviklingskurs for å finne tilbake til sitt indre barn er helt unødvendig, ikke blir det kjedelig heller

Vi sparer jo litt ved mindre bruk av kosmetiske preparater, antirynkegrums etc. Enn så lenge da, de som kommer etter i alder ser ut til å bruke i et hvert fall store mengder hårfjerningsmidler, eller også er det våre kjønnssæregne hormoner som går i d***
Oi ,det var overraskende og skjønner veldig godt at det kan bli problemer med plassering av fisk da. Gikk det flotte langkaret på toppen og og med på kjøpet ?
Plussmedlem
Rita Aspevik
Drømmen er et akvarierom i kjelleren :)


Kanskje alle de SMÅ idèene til mannen din kan settes sammen til èn stor, altså et skikkelig akvarierom i kjelleren?
Yngelen i cochui-karet
[External Image]
Nå er det 12 dager siden jeg oppdaget den lille yngelen i cochui-karet. Den lille har vokst men er fortsatt liten. Den er nå kommet inn i stadiet hvor den oppholder seg i åpent lende så det går an å studere den, men om det er en cochui syns jeg er litt for tidlig å si skjønt den ligner jo litt

Sølvi, vi har hatt planer om å selge den en stund på grunn av oppussing og nå var det noen som ville ha den så da ble den tømt i hui og hast, og det lange karet fulgte med reolen. Jeg kommer nok til å savne det men får trøste meg med det "nye" store karet vi skal ha i stua

Anders, planen (ihvertfall drømmen) er å lage et skikkelig rom nede, beregnet på vann og fuktig luft, vi må bare bli ferdige med oppussing av 1.etasje først
Ja det er vel bare slik det blir av og til ,gammelt skiftes ut med nye ting .
Men forandring fryder jo som sagt ,så det blir sikkert kjekkt med et anderledes oppsett i stuen .
Tilfeldig bekjentskap
© Lene Jødahl
Reklame for plussmedlemskap