Revestrekenes akvarieverden (side 12)

Donald
[QUOTE=Rita Revestrek]Vi fórer med mye forskjellig...avskallet artemia
Er ikke det altfor smått til coryer? Ikke det at eg ikke tror de sniffer det i seg, men det er utrolig smått...

Gratulerer med de nye C. eques! En av kremartene mine det

Artemiaen bruker jeg stort sett til yngel, men de voksne har ikke noe imot det de heller

Ja Eques er en flott cory, den er en av mine favoritter også
De virker "sosiale" også, er i aktivitet nesten hele tiden, på en slags avslappet måte. De fyker ikke hit og dit, men roter i sanden og så duver de avgårde i flokk og følge, rene synkronsvømmingen... vanskelig å forklare men det er virkelig fasinerende å studere dem
Black_Flys
nydelig bilde. hehe. Mor tar ingen av ynglene?


Det har nok forsvunnet noen yngel underveis (tror hun har 11 igjen nå) men jeg har ikke sett at moren tar dem. Hun følger dem med argusøyne, og svømmer en for langt unna henter hun den kjapt tilbake til flokken igjen.
[External Image]
De nyankomne C. Metae ser ut til å trives, de suser rundt og siler sand

[External Image]
Du er så flink til å ta bilder, mamma!

Håper det blir noe yngel på Contradensene deres. Da kommer vi nok opp og knabber noen - vi vet hvor de er
Hurra, endelig fikk jeg bekreftet min mistanke om hvem som var i slekt med Martina her inne! Ble nysgjerrig når jeg leste i den personlige tråden til Wetmarc, og hadde en mistanke om at det måtte være Rita, hehe.

Nydelige bilder
Wetmarc
Håper det blir noe yngel på Contradensene deres. Da kommer vi nok opp og knabber noen - vi vet hvor de er :D


Bare ikke lys inn i hula, sist spiste han eggene så vi får bare vente i spenning et par uker tror jeg
Stine Sofie
Hurra, endelig fikk jeg bekreftet min mistanke om hvem som var i slekt med Martina her inne! Ble nysgjerrig når jeg leste i den personlige tråden til Wetmarc, og hadde en mistanke om at det måtte være Rita, hehe. Nydelige bilder :-)


Hehe... da vet du det Dette er altså familien med litersyken
Morsomt å se bilder av C. metaene jeg hadde, håper det går bra med de 4 L015 også, alle fiskene jeg fikk av dere har det bra, takk for byttet
Lene Jødahl
Morsomt å se bilder av C. metaene jeg hadde, håper det går bra med de 4 L015 også, alle fiskene jeg fikk av dere har det bra, takk for byttet :)


Jeg må takke så mye for byttehandelen jeg også, alle fiskene er friske og raske, og fine Peckoltia'ene ble "kidnappet" og havnet i kjellerstua hos datteren vår, der går de i et kar sammen med noen cory
I dag har Weitzmani'ene forsøkt seg på voksenlivet... hele 7 egg fant jeg i karet deres Jeg syns de har endret farge under leken, de ser mørkere ut og flekkene er mer markerte enn til vanlig.

Jeg kunne ikke dy meg i dag, måtte ta en lynrask kikk inn i hula til den største Contradenshannen, jeg tror jeg skimtet egg foran ham. Da må jeg pent smøre meg med tålmodighet og vente en god stund før jeg kikker igjen... og det er ikke helt enkelt

Det er også nye egg i en av L134-hulene, sikkert lagt i dag.

Ellers går det bare bra med de nye Equesene, de ser friske og fine ut, og flotte i fargen. Det blir artig å introdusere våre tre "gamle" for de nye, da får de litt flere å stime rundt sammen med

Jeg fant to døde Atropersonatuser i dag, de hadde kilt seg fast i en sprekk i en rot... den rota havner rett på kompostdynga, kan jo ikke ha en slik fiskefelle i karet
Du klarte ikke å dy deg, nei Så moro at det er egg der. Vi skal nok ha noen yngel ;D Contradensene er jo såå fine
Wetmarc
Du klarte ikke å dy deg, nei ;) Så moro at det er egg der. Vi skal nok ha noen yngel ;D Contradensene er jo såå fine :)


Hehe... jeg tror jeg skimtet egg, er ikke 100 % sikker, ergo må du vente en stund før vi vet om det blir noen små prikkete yngel på dere
[External Image]
Venezuelanus og Metae'ne går i samme kar og i dag har de klistret egg.
Det er stor forskjell i størrelsen på eggene, og på stedene som velges for å plassere dem. Venezuelanus legger bittesmå egg i fine klynger, Metae har strødd dem rundt i hele karet... ett her og ett der, på planter, røtter og glass

[External Image]
Dette er et av ynglene som ble fisket ut fra bøttefilteret, den begynner å få oransje farge på ryggfinnen så jeg regner med at det er en Venezuelanus
Rita Revestrek
[QUOTE=Wetmarc]Du klarte ikke å dy deg, nei ;) Så moro at det er egg der. Vi skal nok ha noen yngel ;D Contradensene er jo såå fine :)


Hehe... jeg tror jeg skimtet egg, er ikke 100 % sikker, ergo må du vente en stund før vi vet om det blir noen små prikkete yngel på dere

[External Image]
Her prøver hunnen å komme inn i hula.

Jeg måtte lyse en gang til for å være helt sikker... og det er egg i hula
Håper hannen klarer jobben og får frem yngel, det hadde vært artig å kunne følge utviklingen på disse prikkete mallene.
Gratulerer med egg på en nydelig malle, Rita.
Håpe nå på mange contradens yngel, kult

Fikk du utvidet gruppen din med eksemplar fra Zoomarkedet?
Janne
Gratulerer med egg på en nydelig malle, Rita. Håpe nå på mange contradens yngel, kult :-) Fikk du utvidet gruppen din med eksemplar fra Zoomarkedet?


Takker, jeg krysser fingrene for at han klarer det denne gangen.
Det er en flott Hypancistrusart syns jeg, artig med noen prikker og ikke bare striper De nye hentet vi i Oslo, de kommer vel opprinnelig fra Tromsø tror jeg.

Mens de andre her i huset ser på film får jeg oppdatere litt i tråden...

[External Image]
De eldste Venezuelanusynglene er nå ca 7 uker...

[External Image]
i yngelkaret (50l) går det litt forskjellige coryyngel...

[External Image]
denne tror jeg kanskje er en CW023 eller CW010?

[External Image]

[External Image]
CW009

Contradenshannen har fortsatt egg i hula (jeg måtte ta en kikk i dag)
L134-hannen har kastet ut noen egg så nå ligger det fire nyklekte yngel i yngelboksen.
[External Image]
For tiden går det i "microakvaristikk" her i huset... bittesmå yngel som spiser bittesmå microorm så magene er helt hvite, det var nå jeg skulle hatt en macrolinse

[External Image]

[External Image]
Disse har fortsatt sin medfødte matpakke... de minner meg litt om ugler når man ser dem forfra

[External Image]
De siste som klekket (tror det er eggene fra C134) har noen gedigne plommesekker.


hehe. bilde 2 ligner på ugler ja.
Gøy med masse yngel da.

Forer du bare med micromark?
Tilfeldig bekjentskap
© Anders Solem
Reklame for plussmedlemskap