Revestrekenes akvarieverden (side 15)

Nå er det noen dager siden jeg skrev her sist... denne årstiden går stort sett med til utendørsaktiviteter og hunderelaterte ting... men noe skjer det da i husets vannverden også

I det ene yngelkaret ser jeg nå hva som er Metae, Weitzmani, Venezuelanus og Green Laser, men noen er jeg fortsatt usikker på (se bildet 1 og 2) Jeg husker hvor like de unge C134 og Concolor'ene var når vi fikk dem i hus så jeg får bare vente til de blir litt eldre. Det er nok bakdelen med å ha yngel av mange arter i ett og samme kar Hypancistrus Contradensyngelen er også flyttet til dette karet skjønt det er ihvertfall 3 stk i karet med foreldrene.

Concolor'ene har kommet inn i en slik "noen egg i uka-stim" og bilde nr.3 viser nesten 1 uke gamle yngel. Den siste ladningen med egg lot jeg bare være i karet og jeg ser at det fortsatt henger egg på glasset.

[External Image]
Siste bilde av Contradens'ene før de ble flyttet til et yngelkar.

Ellers så skjer det ikke så mye i karene, annet enn at jeg tar masse bilder... som vanlig Og ønsker meg en makrolinse
[External Image]
Eques'ene blir bare tjukkere og tjukkere... noen av hunnene er trillrunde mens de to jeg tror er hanner er mye mindre og slankere i fasongen.

[External Image]
Det er ikke lett å få frem riktige farger i bildene av dem heller, men flotte, det er de
[External Image]
Det er minst 6 mini-Contradens'er (var på eggestadiet 14/4) på frifot i toppetasjen, og de er mindre enn sine kullsøsken som lever i et oppfóringskar. Det ser ikke ut som det er noe galt med dem, de fyker rundt og lar seg ikke skremme av matglade cory Jeg orker ikke tanken på å prøve å fange dem inn, da må jeg tømme karet for stein, planter og røtter, så de får vokse opp på en "naturlig" måte i karet de er i.

[External Image]
Og Ildtetraene, de stimer og stimer

[External Image]
De største CW051 har blitt litt mørkere i fargen og nå spiser de alt de får servert (i starten ville de kun ha røde mygglarver). Noen skikkelige matvrak har de blitt ))
Nå er vår lille lyntur til DK unnagjort og vi kom selvfølgelig hjem med flere fisk enn vi hadde planlagt Corydoras Tukano, Atropersonatus og Oiapoquensis var det vi egentlig skulle hente... og noen Ancistrus sp. "Super Rot". I tillegg kjøpte vi også noen CW032 og to rene Endlersgrupper med lokasjon. Den ene er Poecilia Wingei, Cariaco, Paria Peninsula Sucre, Venezuela, den andre kalles Poecilia sp. "Center peacock" Laguna de los Patos, North Lake, Venezuela 1997.

Vi rakk også en liten tur innom Bonnie Dyrecenter i Rødovre, det er en av de mest spennende dyrebutikken jeg har vært i tror jeg... de hadde massevis av flott cory og en god del L-maller + mye annen fisk. Vi kjøpte ingenting denne gangen men må nok ta en tur dit senere i år
[External Image]
Et bilde av en ung Corydoras Tukano, de er flotte

[External Image]
Den største hannen av Ancistrus oppdrettsvariant kalt "Super Rot", en skikkelig snedig skapning

[External Image]
Contradens-ynglene er nå ca 9 uker gamle og begynner å se ut som de voksne.
Så fine coryer du har

Jeg har forresten en enøyd glassmalle her.
Mange takk for det BloppBlopp.
Cory er noen skikkelig fasinerende skapninger, anbefales på det sterkeste [External Image]
Har 6 corydoras panda og frister med flere
Skal gjøre om et kar iløpet av sommeren, så da skal jeg ha litt coryer oppi der også.
[External Image]
Poecilia sp. "Center peacock" Laguna de los Patos, North Lake, Venezuela 1997.

[External Image]
Poecilia Wingei, Cariaco, Paria Peninsula Sucre, Venezuela.
[External Image]
I går oppdaget jeg denne lille pjerten i toppetasjen, den må da stamme fra et senere kull enn de på 9-10 uker?


[External Image]
Dette er en fra det første kullet, knipset for noen dager siden.
De er utrolig søte disse malle ynglene *smelt*. Altfor lenge siden jeg har hatt baby maller her nå
Lena Jansberg
De er utrolig søte disse malle ynglene *smelt*. Altfor lenge siden jeg har hatt baby maller her nå


Malleyngel er sjarmerende, spesielt når de kommer til det stadiet de ser ut som små kopier av de voksne Hvilke mallearter har du nå?
Jeg har kun igjen ancistrus... Mistet mine L066 tidlig i sommer. desverre. men er på utkikk etter mer maller
Lena Jansberg
Jeg har kun igjen ancistrus... Mistet mine L066 tidlig i sommer. desverre. men er på utkikk etter mer maller


Du får bare si ifra hvis du er interessert i L134 eller unge Ancistrus sp. "Super Rot"
[External Image]
En ung Corydoras sp. CW032
Maller er morsomt. sender dere en sms jeg. har ferie neste uke igjen så da kan det gå ann og få til noe
[External Image]
Det blir dårlig med oppdateringer i tråden for tiden
Dagene går med til å være utendørs, og endel hundeaktiviteter, vi har blandt annet et korthåret dvergdachskull som er 11 dager gamle i dag. Bildet viser en kjempesøt og trøtt liten valp

[External Image]
Poecilia Wingei (Cariaco, Paria Peninsula Sucre, Venezuela) som vi hadde med fra DK har allerede formert seg og det er fint for det er en flott Endlers. Hannene er skikkelig fine med sine sorte, grønne og røde farger
Ellers går det bra med all fisken og det myldrer av yngel overalt, det er på tide å begynne å sortere dem og flytte dem til sine respektive artskar tror jeg

Fortsatt god sommer til alle akvarister!!!
utrolig flotte de Poecilia Wingeiene dine.
Har selv 10 stk av en rød/sort stamme. begynt å formere seg hos meg også, men må prøve å få tak i noen viltfangete.

Søt den lille valpen var.

God sommer og helg videre.

Espen
Litt sent svar kanskje, men god sommer til deg også Black_Flys

En liten Apisto-oppdatering...
Karet med Apistogramma sp. Schwarzbrust huser nå en god del yngel i ulik alder, fra februar-kullet til ganske ferske. De har en steinrøys hvor de kan gjemme seg for sin biske mor, men nå er det på tide å ta ut de eldste og selge dem.

[External Image]
Bildet viser en fra februar-kullet, den er ca 3 cm lang tipper jeg.
Ps. Det er veldig gult lys i karet så fargene blir litt rare.

[External Image]
Denne er nok litt sjokkert over fotoseansen

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Tonje R
Reklame for plussmedlemskap