Revestrekenes akvarieverden (side 18)

Tøff han betaen med egg.
utrolig fine farger på mallen.
Ser frem til bilder av cory samlingen.

Espen
Det var ikke få kar nei

Har ikke kommet så langt som å undersøke i butikkene. Har en gruppe med L201 som jeg nylig skaffet meg, og disse hadde egg i hula i går, så forløpig er det stopp på innkjøp.

Nydelig bilder og fisk igjen, gratulerer med nye spennende corydoras! Veldig artig med bildet av B. channoideshannen med egg!
Takk for koselig fiskeskravling på auksjonen i dag Lille CW021 svømmer lykkelig sammen med resten av gjengen, og later som om han er større enn han egentlig er når han blir med på vrimling på frontglasset. Må nesten le litt av han. Det ser ut til at de har planer om å leke igjen også, så da blir det forhåpentligvis mer eggplukking. Når jeg kom hjem var det 7 yngel som har klekket totalt, dessverre mugnet en del av eggene. Men blir nok ikke lenge før jeg får mulighet til å prøve igjen hvis det skal fortsette i dette tempoet
Stine Sofie
Takk for koselig fiskeskravling på auksjonen i dag :-) Lille CW021 svømmer lykkelig sammen med resten av gjengen, og later som om han er større enn han egentlig er når han blir med på vrimling på frontglasset. Må nesten le litt av han. Det ser ut til at de har planer om å leke igjen også, så da blir det forhåpentligvis mer eggplukking. Når jeg kom hjem var det 7 yngel som har klekket totalt, dessverre mugnet en del av eggene. Men blir nok ikke lenge før jeg får mulighet til å prøve igjen hvis det skal fortsette i dette tempoet :-)


Takk, koselig å prate med deg også Flott at den lille ikke hadde glemt hvilke art den egentlig er ))

Jeg pleier ofte å ha et par dråper Esha 2000 (den mot sopp m.m) i vannet og så bytter jeg vann dagen før klekking. Det ser ut til å motvirke mugne egg. Lykke til med de små!

[External Image]
Jeg fant forresten denne yngelen i karet hvor C. caudimaculatus'ene har bodd, er sååå spent på å se om det er en bitteliten caudimaculatus når den vokser til. Yngelen i bakgrunnen er en green laser av samme størrelse som den flekkete. Det er artig med coryyngel
Rita Revestrek
Jeg pleier ofte å ha et par dråper Esha 2000 (den mot sopp m.m) i vannet og så bytter jeg vann dagen før klekking. Det ser ut til å motvirke mugne egg.


Får jeg spørre om du bruker noe form for sirkulasjon til eggene, og hvor stor tanken du klekker i er?
Anna U.
Får jeg spørre om du bruker noe form for sirkulasjon til eggene, og hvor stor tanken du klekker i er?


Jeg har kjøpt inn noen gjennomsiktige plastbokser fra europris, merket er Plast Team. De er 2 1/2 liter, solide og har fin høyde. Disse boksene bruker jeg både til egg, flytting og tilvenning av fisk.
Eggene legger jeg i en slik boks, fester boksen innvendig i et kar (da har man en stabil temperatur) og henger en brusestein i boksen. Når første egg har klekket flytter jeg yngelen og resten av eggene over i en slik "Easy Fish Breeding Box" og der blir de til de er store nok for yngelkaret. Se innlegg 244 og 279 for mer info om breedingboksen
Toppetasjen...
Hverdagen i toppetasjen er drastisk endret... karet er ommøblert, noen har flyttet ut, og andre har flyttet inn

Caudimaculatusene har fått sitt eget artskar på akvarierommet (jeg fant forresten "hele" 3 små yngel som jeg håper er fra dem). Inn flyttet 27 flotte eques og de ser ut til å trives med all tumleplassen de plutselig fikk. Bildet viser feil farge på dem, de er mørkere stålblågrågrønne i virkeligheten

Blyant-stimen (Nannostomus eques) og de små Ildtetraene bor fortsatt i karet.
L204 er byttet ut med et par Ancistrus sp. L089 (hannen ser du på bildet til høyre).

Contradensgruppen blir også værende i karet bortsett fra at jeg fanget inn noen av ynglene deres og flyttet dem til yngelkaret på kjøkkenbenken. Etter ommøbleringen har det selvfølgelig blitt litt forandring i territorium og huleplasseringer. Enda jeg flyttet huler med hannene inni er de ikke helt fornøyd I går hadde et par av dem en real diskusjon om hvem som skulle husere hvor... se bildene:

[External Image]
Krigsmalingen er klar (de så nesten militærgrønne ut i går), her vurderes motstanderen...

[External Image]
utfordreren går til angrep...

[External Image]
men må gi seg...

[External Image]
og reise slukøret (men fortsatt illsint) hjem til sin egen hule igjen...
De viltfangede reynoldsi'ene klarer seg bra og de spiser godt
Fine i fargen er de også, mørke og klare i tegningene. Halefinnene er noe fillete men det kommer seg også ganske raskt heldigvis. Ikke er de spesielt skye heller

[External Image]
De får det nok knall bra hos dere. Går nok ikke lange tiden før de legger egg.
Lena Jansberg
De får det nok knall bra hos dere. Går nok ikke lange tiden før de legger egg.


Det hadde jo vært artig om de la egg
Hvordan går det med fiskeriet ditt, har du fått noen nye arter i hus?
Mer eques, denne gangen med mygglarver

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Rita Revestrek
[QUOTE=Lena Jansberg]De får det nok knall bra hos dere. Går nok ikke lange tiden før de legger egg.


Det hadde jo vært artig om de la egg
Hvordan går det med fiskeriet ditt, har du fått noen nye arter i hus?

Det eneste nye her er xentotoca variata, axelrodi og concolor. axelrodi og concolor har jeg bare to av så burde få tak i flere på sikt. Concolor har jeg en med lang ryggfinne og en med kort, så er vel ett håp att det er en av hvert kjønn. ellers driver jeg og sliter med schultzei, de legger egg som bare det, men eggene bare muggner... så jeg har gitt de litt opp kan man si
Plussmedlem
Rita Revestrek
Gårsdagens høydepunkt var turen til Mona O der vi hentet 19 kjempeflotte Corydoras eques. De har inntatt det lange karet i stua sammen med de vi hadde fra før. Det er en vakker gjeng med cory, og de er nok favorittene mine :))) Mange takk Mona, for flott fisk og flotte planter :) Bilder kommer!


Var veldig seint ute her, men var litt "moro" å lese; det er du som har kjøpt equesene, ja Jeg slo nemlig kloa i reolen de var i.. Hentet den et par dager etter du var der, tror jeg? Fikk beskjed om at jeg kunne hente den på ganske kort advarsel, hvertfall

Må også legge til; equesene var kjempeflotte! Det blir et ønske etterhvert for meg også, men ikke råd til ennå.. :P
Lena Jansberg
Concolor har jeg en med lang ryggfinne og en med kort, så er vel ett håp att det er en av hvert kjønn. ellers driver jeg og sliter med schultzei, de legger egg som bare det, men eggene bare muggner... så jeg har gitt de litt opp kan man si


Har du prøvd et par dråper esha 2000 i vannet i klekketanken, det fungerer bra mot mugg her ihvertfall. Det er jo litt kjedelig når eggene mugner til stadighet.

Vi har forresten fått oss noen endlers/guppyvarianter siden sist, ble nok litt påvirket av bildene du sendte ))

Anders Kaste
Var veldig seint ute her, men var litt "moro" å lese; det er du som har kjøpt equesene, ja :-) Jeg slo nemlig kloa i reolen de var i.. ;) Hentet den et par dager etter du var der, tror jeg? Fikk beskjed om at jeg kunne hente den på ganske kort advarsel, hvertfall :) Må også legge til; equesene var kjempeflotte! :) Det blir et ønske etterhvert for meg også, men ikke råd til ennå.. :P


Så flott at du fikk overtalt foreldrene dine til å gå med på reolprosjektet ))
Du har fått en kjempefin reol i hus også, mye finere en den gamle vi solgte. Har du bestemt deg for hvilke fisk du skal ha i den da?
Wannabee ;)
Jeg syns det er så mange stilige reker på markedet, men mange av dem kan være litt vanskelige å holde. Satser derfor på å ta det fra kirsebærrekestadiet, via krystallreker og oppover til f.eks red bee og kardinalrekene ))
Nå har jeg "avansert" til røde krystallreker, de er også kjempefine og de ligner jo faktisk på red bee, derfor går de under navnet Wannabee her hjemme ))
Plussmedlem
Rita Revestrek
[QUOTE=Anders Kaste]Var veldig seint ute her, men var litt "moro" å lese; det er du som har kjøpt equesene, ja :-) Jeg slo nemlig kloa i reolen de var i.. ;) Hentet den et par dager etter du var der, tror jeg? Fikk beskjed om at jeg kunne hente den på ganske kort advarsel, hvertfall :) Må også legge til; equesene var kjempeflotte! :) Det blir et ønske etterhvert for meg også, men ikke råd til ennå.. :P


Så flott at du fikk overtalt foreldrene dine til å gå med på reolprosjektet ))
Du har fått en kjempefin reol i hus også, mye finere en den gamle vi solgte. Har du bestemt deg for hvilke fisk du skal ha i den da?

Ja, den reolen blir til corydoras, corydoras og atter corydoras

Har allerede fått i hus C. panda, noen ekte sjarmører!

Ønsker som jeg vurderer å få tak i ganske snart, er vel adolfoi, orange laser, green laser (men green laser blir litt dyrt når jeg ikke har noen inntekt om vinteren.)

Andre ønsker:

Venezuelanus
Eques
Atropersonatus
Weitzmani
Sterbai

+ Mange, mange fler som jeg ikke kommer på/orker å ramse opp
Rita Revestrek
[QUOTE=Lena Jansberg]Concolor har jeg en med lang ryggfinne og en med kort, så er vel ett håp att det er en av hvert kjønn. ellers driver jeg og sliter med schultzei, de legger egg som bare det, men eggene bare muggner... så jeg har gitt de litt opp kan man si


Har du prøvd et par dråper esha 2000 i vannet i klekketanken, det fungerer bra mot mugg her ihvertfall. Det er jo litt kjedelig når eggene mugner til stadighet.

Vi har forresten fått oss noen endlers/guppyvarianter siden sist, ble nok litt påvirket av bildene du sendte ))


Bra jeg har klart smitte dere litt med bilder hehe. Guppy er utrolig flotte fisk. selv håper jeg få orden på ett "anlegg" i kjelleren innen rimelighetens tid.

Har ikke prøvd med esha nei, det skal jeg jammen prøve neste gang de legger egg. Takker for tips.
Så flott at du satser på corydoras Anders, det er sjarmerende og artige fisker.
Hvis du vil kan du sikkert få noen Green Laser av oss, men da må du vente til i februar når vi skal til kennelklubbens hundeutstilling i Skien Ellers så syns jeg du har en fin coryønskeliste, mange flotte arter der

[External Image]
Vi hentet en gruppe med Corydoras Robineae her om dagen. Det er også en artig cory, mer aktiv en de andre vi har og de svømmer mye midt i vannsjiktet i samlet flokk Den er kjempefin, og den eneste coryarten som har vannrette striper på halefinnen

[External Image]
Har dere concolor? Eventuelt noen til salgs etterhvert? Jeg har som sagt bare to, og håper jo i det lengste att det er en av hver. men hadde gjort seg med ett par til etterhvert
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap