Revestrekenes akvarieverden (side 5)

Oi,så gøy da ,håper det skjer masse etter dette
Bildespam med Oiapoquensis'er

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]
og til slutt et bilde av L134'ene som ble kastet ut hjemmefra


[External Image]
I dag har enda flere egg og yngel havnet utenfor to av hulene...
Jeg tror kanskje det skyldes at hulene har ligget for vannrett, eggene har rett og slett bare trille ut. Nå har jeg dyttet hulene godt ned i sanda i bakkant og håper det hjelper. Det kan jo også være at disse hannene ikke klarer jobben skikkelig ettersom de er førstegangsfedre.

[External Image]
Ynglene jeg fant i går har virkelig utviklet sugetruten over natten, nå henger de fast
Så utrolig søt da
Fantastiske bilder du tar forresten,pøs på med de.
Fine bilder. Hvilket kamera og objektiv bruker du?
Erlingos
Fine bilder. Hvilket kamera og objektiv bruker du?


Kameraet er et helt ordinært Canon EOS 400D med standard linse EF 18/55. Jeg bruker stort sett manuelle innstillinger på kameraet og syns denne linsen fungerer greit... men drømmen er jo en skikkelig makrolinse
Sølvi Gullaksen
Det høres jo lovende ut :) Synes det er ekstra gøy med coryer en kan se litt til .

Rita Revestrek
Stod å kikket på dem akkurat nå og da inntok de T-posisjonen, og den ene hunnen svirrer rundt med egg :) :) Her går det fort for seg :)


Jeg leverer jo bare fra meg håndtemmede fisk, hehe
*knegg*

Skikkelig gøy å se at de er i gang allerede hos dere! Fantastisk bra. De gjenværende leker her hos meg også, men nå som jeg har ominnredet og flyttet på javamosen så legger de ikke eggene på frontglasset lenger. Litt vanskeligere å se. Men jeg så noen gyldne egg i mosen istad.
Om ett års tid er det kanskje på tide å tynne ut i beholdningen igjen Veldig morsomt med denne typen "oppdrett", når ting går helt av seg selv.
Ja det er morsomt når de ordner opp selv
Her la de eggene i lav høyde Nederst på plantene fant vi dem.
De har sikkert plassert egg der vi ikke har kommet til også, det vil vel tiden vise om det dukker opp noen småtasser i karet.
Den ene L134-hannen er en dårlig barnepasser, han har kastet ut egg i flere dager. Jeg har lagt dem i yngelboksen og nå er alle sammen klekket. 24 bittesmå "eggeplommer med hode og hale" ligger nå i boksen. Alle ser friske og fine ut så langt Boksen byttes hver dag med en nyvasket, ynglene suger jeg opp i en slangebit og slipper dem i den rene boksen. Det er artig å se utviklingen på disse små, fra to øyne og et bankende hjerte inne i et egg, til de små kopiene av de voksne de blir etter noen uker.
Hvilken ph har Weitzmaniene dine ved egglegging?
Sølvi Gullaksen
Hvilken ph har Weitzmaniene dine ved egglegging?


Jeg målte PH'en akkurat nå, den er 6.
Ok ,takk skal du ha. Prøver å få mine i gang for tiden ,de er ganske så hyper til tider men ingenting mer skjer
Ph`en er nok lavere enn dette da jeg sliter med lav ph i de fleste corykarene.
Så da får jeg prøve å heve denne litt da og se om det virker
[External Image]
Den dårlige barnepasseren har kastet ut tre yngel til så nå er det 27 små L134 i yngelboksen. De ser friske og fine ut, utviklingen går fort og nå skimter man litt farge på noen av dem

[External Image]

[External Image]
Coryynglene vokser også, de største er vel litt over 1 cm så den finkornete rådasandens ser ut som grov grus
Jeg tror det er mange Venezuelanus'er blant dem.

[External Image]

[External Image]
Flotte bilder - igjen!

Jeg gleder meg til mine C. venezuelanus blir såpass gamle at de leker og legger egg! En utrolig flott Corydoras med de fargene. Skimter de fargene på noen av ynglene der allerede, ja
Atle anslo deres gruppe med C. venezuelanus å være noe større enn mine da han var her. Mine er nok for små enda, men da har jeg noe å glede meg til

Fortsett å poste bilder! Det første bildet der i innlegg 96 av L134 yngelen var knallbra. Hva med å sende det inn til fiskebasen?
mona o
Flotte bilder - igjen! :D Jeg gleder meg til mine C. venezuelanus blir såpass gamle at de leker og legger egg! En utrolig flott Corydoras med de fargene. Skimter de fargene på noen av ynglene der allerede, ja :) Atle anslo deres gruppe med C. venezuelanus å være noe større enn mine da han var her. Mine er nok for små enda, men da har jeg noe å glede meg til :) Fortsett å poste bilder! Det første bildet der i innlegg 96 av L134 yngelen var knallbra. Hva med å sende det inn til fiskebasen?


Mange takk, jeg kan godt sende inn yngelbildet til fiskebasen.

Våre Venezuelanuser er ca 3-4 cm lange (tror jeg, er litt dårlig på øyemål), og nesten trillrunde. Vi har ingen andre coryer som er så tjukke som disse
De er skikkelig sjarmerende og fargen er flott, absolutt en av mine favoritter.

[External Image]
Jeg liker denne godt også, C. sp. C134, men der tror jeg vi bare har fisker av samme kjønn.



[External Image]
I går hadde vi en grundig kikk på de to minste H. Contradensene, de ser ut til å være en av hvert kjønn Regner med at denne er en hann.

[External Image]
Samme fisk som over.

[External Image]
Denne er bred over ryggen sett ovenfra, og trillrund i magen.


I går så vi nye egg hos hann1 i L134-karet, det er det syvende kullet siden oktober. Ynglene fra de to første kullene myldrer rundt i hele karet, det er striper overalt
[External Image]
Noen bilder fra midtpartiet i 240-liter'n, kvaliteten er så som så...

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Rett frem ligger hann2 med yngel, og det bor en hunn under steinene ved siden av hulen hans.

[External Image]

[External Image]
De små vokser til, nå begynner de virkelig å få farge, de ser nesten litt møkkete ut :p

[External Image]
I går fant vi endel egg klistret fast i en flytende bunt med Hydrocotyle, samtlige egg lå nesten i vannskorpa. Eggene er ca. 2 mm og veldig mørke, litt rødbrunlilla i fargen. I karret går C. sp. Black, C. CW21 og C. Nattereri. Nå venter vi i spenning og håper eggene klekker
[External Image]
Det har vært "regntid" i 400-liter'n. Den har vært halvveis nedtappet i et døgn og med et intervallbøttefilter har det kommet noen skikkelige "regnskyll" i karet.
Egentlig ganske stilig å se på, men veldig bråkete å ha i stua

[External Image]

[External Image]
De skråsvømmende pennefiskene stod virkelig på skrå i "uværet".

[External Image]
Sterbaiene syns dette var helt greit og satte igang med egglegging.

[External Image]

[External Image]
Nå er karret fyllt opp igjen men jeg tror jeg må ha en liten ommøblering, er ikke helt fornøyd med "treet" i midten.
Nå har jeg ca 40 L134-yngel i en yngelboks, de får gå der til oppfóring i to-tre uker før jeg slipper dem løs i karret. Det har vært veldig liten dødelighet blant disse ynglene, og så og si alle jeg plukket opp som egg/nyklekt yngel har overlevd så langt

For to dager siden sperret den største Hypancistrus Contradens-hannen hunnen inne i skiferhula, i dag ligger han med egg

En av de tre Apistogramma Cacatuoides-hunnene har også lagt egg inne i steinrøysa si så her formerer fiskene seg villig vekk
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap