Revestrekenes akvarieverden (side 6)

Cory-ynglene vokser og utvikler seg, nå er åtte av de største flyttet til karet med C. Venezuelanus og åtte andre flyttet til Green Laserne. Jeg brukte laaang tilvenning til det nye vannet og samtlige yngel ser ut til å trives i sine nye omgivelser. Jeg kan fortsatt ikke se hvilke art alle ynglene er, men det er nok mange Venezuelanuser, og noen Green Lasere. I det lille yngel-karet er det fortsatt mange små, forhåpentligvis både Weitzmani, Oiapoquensis, CW21 og Sterbai

I 160-literen ser jeg stadig egg klistret rundt omkring, men disse får bare være der de er. Det blir ikke plukket egg i dette karet før vi får laget oss et ekstra yngel-kar. Jeg vet fortsatt ikke hvem som legger eggene, så det kan jo bli spennende om noen vokser opp i karet.
Hei, og takk for handelen
Har nå 7stk L134 svømmende rundt i sitt nye hjem.
De deler bolig med 2 små ancistrus på samme størrelse, og 2 Bolivianske sommerfuglciklider i en 180 liter.


Veldig fornøyd med karet også Helt likt det jeg hadde fra før, så det blir perfekt i en svart reol.
Så flott at du er fornøyd Jeg syns disse ynglene er skikkelig sjarmerende, uredde er de også, har akkurat sittet med nesa (og kameraet) helt inne i glasset og de fortsetter med sine gjøremål uten å bry seg om meg som knipser i vei De er flinke til å spise også, fòret på bl.a Diskusgranulat, Tetra Tabimin, Tetra Wafer, Schrimp Pellets, JGL Novo Pleco og frossenfór.
Kjempefornøyd
De er allerede i full fart. Og som du sier, finnes ikke mye redde - ihvertfall ikke nå som de er små.
[External Image]
En av hunnene, hun har litt annerledes mønster enn de andre, med runde flekker på bakparten (mest på den andre siden). Ynglene henger oppned både her og der i karret .

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Til sist en liten pjert som ikke har fått skikkelig "barnemønster" enda, den henger på slangen til luftesteinen.
det karet ditt der var veldig fint og lykke til med cory yngelen.
tobias o
det karet ditt der var veldig fint og lykke til med cory yngelen.


Mange takk Tobias, alltid hyggelig med tilbakemeldinger
Wow. Jeg har fullstendig gått glipp av denne tråden av en eller annen grunn. Nydelige kar, nydelig fisk og nydelige bilder!

Du har en fiskesmak helt etter min egen smak
Hadde jeg hatt plass og kar til det, hadde jeg hatt noen L-maller også. L134 og L102 står øverst på ønskelista, men jeg vet ikke om jeg kan ha dem sammen med coryer i 110-litere, så jeg har ikke tatt steget helt ut enda. Jeg bare drømmer
Mange takk til deg Elin

Vi har cory sammen med L134 i en 240-liter så det burde vel kunne gå bra i en 110-liter også, det er vel bare å ha et passende antall av hver art. Nå er H. Contradens'ene våre på flyttefot, de har hatt et karr helt alene men nå må de nok dele med noen cory Og ja, det er L-maller og cory som er fisk med stor F her i huset
Jeg har uansett ikke planer om en hel haug med L-maller. Kunne jeg ha hatt to eller tre L201 og L134 i hver sin 110-liter hadde jo det vært helt julekveld for min del
ElinH
Jeg har uansett ikke planer om en hel haug med L-maller. Kunne jeg ha hatt to eller tre L201 og L134 i hver sin 110-liter hadde jo det vært helt julekveld for min del :)


Det må vel gå bra, en hann og to hunner i hvert karr for eksempel
[External Image]
Det lille 50-liters yngelkarret begynner å bli spennende... vi har jo puttet egg fra flere karr her og har egentlig ingen anelse om hva de forskjellige er for øyeblikket Jeg så bl.a tre-fire helt mørke yngel der i går, kan det være sp. Black? Noen yngel er lyse, noen er grønnskimrende og andre igjen har flekker og maske, og noen har stripete halefinne, kanskje Oiapoquensis. De eldste ynglene har vi flyttet fra karret, det var flest Venezuelanus og noen Green Laser. Disse lever nå i beste velgående sammen med sine voksne artsfrender.
Nå er det 9 eller 10 L134-kullet på gang i 240-liter'n... og det kryr av yngel i ulike størrelser i karret Jeg lurer veldig på hvor lenge de vil holde på slik, nå har hannene nye egg i hulen så fort de har sluppet ut forrige ungeflokk... og slik har de gjort det siden oktober
Stordrift
Høres gøy ut! Skjønte at dere har en hel gruppe som yngler?
Har lest om flere som har måtte splitte opp gruppe og kjøre par alene for å få til lek, så det høres ut som om dere har en meget villig gjeng L134'er
Geophagus
Stordrift :-) Høres gøy ut! Skjønte at dere har en hel gruppe som yngler? Har lest om flere som har måtte splitte opp gruppe og kjøre par alene for å få til lek, så det høres ut som om dere har en meget villig gjeng L134'er :-)


Ja jeg tror vi har vært kjempeheldige med denne gruppen, den fungerer veldig godt De voksne er alle viltfangete og kommer fra tre forskjellige forhandlere, men har tydeligvis funnet tonen sammen.
Her er forøvrig en av ynglene jeg kjøpte av dere
[External Image]
Mange takk for bilde av yngelen Går det bra med alle sammen?
jepp, alle har det veldig bra så langt
[External Image]
Noen Cory-bilder... en Weitzmani har "gjemt" seg i mosen...

[External Image]
ynglene "uten ID" ser ut til å få striper langs kroppen, CW021?

[External Image]
og de eldste Venezuelanus-ynglene begynner å bli like lubne som sine foreldre


Der sa du det Lubne er det de er, de søte C. venezuelanus'ene! Har aldri sett en så kompakt og "stocky" Corydoras som de er, det gjør dem utrolig søte.
Mine begynner å bli litt større nå, de også, og det er voldsomt mye farting frem og tilbake langs glassene i akvariet... Jeg tipper de setter i gang så snart de er fysisk i stand til å formere seg.
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap