- Hjem
- Forum
- Gjør det selv
- Hvordan lage et naturlig akvarium??
Hvordan lage et naturlig akvarium??
Postet 26.04.09 kl 21:33
Postet 26.04.09 kl 22:02
Enig med Jann-Christian.
Hva slags fisk vil du ha i karet?
Har inntrykk av at mange biotoper består av en del stein, sand innimellom, masse røtter og blader (her er eikeblader veldig aktuelt for oss i Norge), og lite eller ingen planter.
Om du plukker deg ut et sted (biotop), så er det masse bilder å finne på google, og også her inne som kan gi inspirasjon. Så er det jo opp til deg om du vil innrede slik du ser på bildene, eller bruke flere planter, mindre blader også videre.
Som Jann-Christian sier er det først og fremst plastblader, slott og lignende som gir et akvarie en veldig unaturlig look. Er planter og røtter ekte kommer en langt.
Hva slags fisk vil du ha i karet?
Har inntrykk av at mange biotoper består av en del stein, sand innimellom, masse røtter og blader (her er eikeblader veldig aktuelt for oss i Norge), og lite eller ingen planter.
Om du plukker deg ut et sted (biotop), så er det masse bilder å finne på google, og også her inne som kan gi inspirasjon. Så er det jo opp til deg om du vil innrede slik du ser på bildene, eller bruke flere planter, mindre blader også videre.
Som Jann-Christian sier er det først og fremst plastblader, slott og lignende som gir et akvarie en veldig unaturlig look. Er planter og røtter ekte kommer en langt.
Postet 26.04.09 kl 22:20
Postet 27.04.09 kl 12:34
Hvis du med naturlig også mener minst mulig teknikk kan du ta en titt på Diana Walstads El Natural planted tank-konsept.
Kort innføring.
Diskusjon rundt emnet.
Kort innføring.
Diskusjon rundt emnet.
Postet 27.04.09 kl 13:06
Postet 27.04.09 kl 13:37
Postet 27.04.09 kl 13:53
Postet 27.04.09 kl 20:06
Trygve LillefosseTror det anbefales å holde Discus og Scalare hver for seg - verdt å undersøke litt. Henger meg på Humuksdorwjas - El Natural er enkelt å sette opp og fungerer med minimalt tilsyn i flere år.
det er flere som har dem sammen men er vel en risk ettersom jeg har hørt, mest pga at scalare kunne ha en del parasitt/sykdommer som er skummelt i forhold til discus..og de er rimelig stressa i foringa så det kan være litt dumt sammen med discus som somler litt... merk at dette er bare det jeg har lest meg frem til..har ingen erfaring med det og ikke tør jeg prøve heller for det kan bli dyrt jeg har også lyst til å ha plante akvarie med discus men det byr på utfordringer ved rengjøring
humuksdorwjaz.hehe nesten...
Postet 27.04.09 kl 20:23