Lars sin akvarietråd (side 5)

tusen takk... husker du blandingen også? 5ml vann og 5 dråper av hver i ett glass og 5ml vann i det andre? har rota bort alle papirene skjønner du...
JBL Nitritt-test:

5 ml akvarievann i hvert av de to prøveglassene.
Setter man dem i den grå holderen, så har holderen en rett ende, og en V formet ende. Det er i glasset ved den rette enden man tilsetter reagens-dråpene. Ingenting i det andre glasset, kun akvarievann i det!

5 dråper av reagens 1, rist litt forsiktig, så 5 dråper av reagens 2, rist litt og sett ned i holderen. Etter 2 - 3 minutter er fargeutviklingen ferdig og man kan lese av resultatet ved å sammenligne fargen i glasset med fargekartet.

PS!
Jeg fant et scannet JBL nitritt fargekart-bilde, men det er lagt ut på Photobucket. Så denne linken virker bare så lenge den personen som la det ut, ikke sletter det fra fotoalbumet sitt på den nettsiden.
takker.. da greier jeg meg inntil videre.. mente det var 5ml vann i begge og 5dråper av hver i ett glass og ikke no annet enn vann i det andre,, men greit å være sikker når jeg ikke finner igjen det hersens arket
har byttet bort tre av scalarene mine mot ett heros par... trur det er severum og dem er godt fullvoksne.
i dag har jeg også laget meg to nye huler som står til tørk.. (silikon-kjøkkenglass-sand)
Hei Larsh.. Sendte deg en mail for litt siden, - men nå kommer jeg ikke inn på serveren for å få sjekket svar.. tror noen har hacket den eventuelt.. Men ang alderen på fisken så kanskje du kan sette den her.. Mvh Fisk4Hygge (Lisa)
larsh
hæææææææ?

Sjekk mailen din.. sendte deg melding fra forumet her.. men om du svarer på mail igjen til meg så ser jeg den ikke, - da jeg ikke kommer inn på yahoo og får sjekket om du svarer.

Mvh
har ikke snøring på hvor gamle dem er da jeg bare hadde dem en periode å leverte dem i butikken.... hvem par var dette a? hvite og gul paret eller spraglete og sølv/gul paret? solgte de minste i karet unna og beholdt de største da det var mange i gjengen på 20cm liksom og de bittesmå fikk mye pes.... men....hvor gamle VIL du at de skal være a? =P
(sendte på mailen før jeg så det du skreiv her)
Det er den spraglete hannen og den hvite/gule hoa.. Og Han er IKKE liten lenger.. Har vokst noe innmari siden han kom til meg.. En skikkelig mega kar blitt gitt.. Hoa er vel medium i str.. Og ungene vokser fort og de fleste er over gjennomsnitt i str etter sin alder etter hva jeg har fått beskjed av de som skal bedomme de når de er 8 uker..
Alder... Nei.. jeg ville være så nær realiteten iht alder jeg vet du.. Ikke noe fusk eller tull her i gården.

Mvh
hehe da må jeg nok skuffe deg med at jeg veit ikke alderen for jeg hadde dem i ca en måned før jeg kvittet meg med dem ettersom jeg liker sølv/svart best lykke til med bedømminga.. artig at du fant meg igjen inne her da... eller var det de i butikken som sa det? handler stort sett bare der...
Var hos akvariemagasinet i dag
var hos akvariemagasinet i dag å kikket... kan vel ikke akkurat si at begeistringen tok overhånd der... for det var dyrt, rotete, og mørkt og plantene var heller ikke noe spes... mulig jeg hadde store forhåpninger men fikk liksom ingen inspirasjon der å med høye priser burde det stå til folks forventning:=) fikk kjøpt litt cicklide`for som skulle være bra da....
Litt å drive med i påsken:)
da har jeg fått tak i en innvendig bakgrunn og en 1000 liters plastvanntank så nå driver jeg å tapper ned karet og skal ha alt over i den mens jeg limer inn bakgrunnen.. nok en gang blei det endring i planene for jeg har i utgangspunktet malt glasset svart men syns det blei litt stusselig så derfor skal jeg nå få meg bakgrunn igjen. legger ut bilder underveis hvis noen vil se
har fått tømt karet og satt inn bakgrunnen... da er det egentlig bare å sitte å se på at silikonen skal tørke da, før jeg kan sette alt tilbake igjen:=) blei fint syns jeg.....
har kjøpt noen nye planter og lavastein og om-inredet! det blei jo bra da...på avstand, for: høyre halvdel har løsnet i kveld så den er på vei opp av karet.............. GØY..........jaja da har jeg litt til å gjøre... bære vanntanken inn på gulvet og tappe ned hele greia og starte på nytt IGJEN..... god påske.
søramerika oppsettet fikk en brå slutt da bakgrunnen løsnet og jeg fikk trøbbel i karet så det endte med å plukke ned alt å sette det opp på nytt, denne gangen har jeg bestemt meg for at jeg vil satse på malawi.. har kjøp inn enda mer lavastein og laget en "fjellkjede" i midten med en anubias hist og pist.. har vært å kjøpt meg
10 Labidochromis caeruleus (golden)
7 Labidochromis sp. hongi)
og 8 Melanochromis auratus
(dette er ungfisk på 3-6cm)
så nå blei det full fres i karet i forhold til tidligere i påsken da det har stått grått av kalk og støv:=) ..
Nå har jeg lest igjennom hele tråden, og klør i fingra etter å se flere bilder *ler*
Må si du har gjort en kjempe bra jobb!
ler? =) i positiv mening eller? det er vel noen komiske innlegg hist og pist.. flere bilder kommer... jeg har tatt bilder av det meste men er dårlig på å legge dem ut.. håper jeg kan slå meg til ro med malawi nå da.. har blitt mye bytting m.m de 2-3 årene jeg har drevet med dette.... neste plan er å bygge karet inn i veggen....noe jeg gleder meg veldig til
ja få ut noen bilder av de nye fiskene legg ut noen bilder når du begynner med å bygge inn karret også da
Ja, det var ment veldig positivt!
veit du anders... du trenger faktisk ikke sitte på nettet å se på karet vettu.. du kan ta med kjerring å unge å komme på kaffeslabberas
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap