Valg av fisk!

ja, jeg visste ikke helt hvor jeg skulle legge denne tråden under, men men. jeg har planer om mallekar på 300L, jeg skal bare ha plante etende Maller. jeg vet hva slags maller jeg skal ha, men det jeg lurer på er om det er noen fine plante etende fisker som svømmer i mellomlag/topplag av akvariet? noen som ikke er for vanskelige å få tak i, noen som kunne skape litt mer liv til akvariet takk på forhånd for svar
Hvilke fisker
Hei.

Utvalget av andre fisker i karet ditt må du sette i sammenheng med hva slags maller du skal ha og hvilke krav til vannet de skal leve i.
Det være seg vanntemp. og mye/lite sirkulasjon, sortvannskar, afrikanske eller sør/mellomamerikanske maller.

Det er ikke så enkelt å svare uten mere inngånde forklaringer om hva slags maller du skal ha.

åja, sorry, skal ha sør amerikanske L-Maller klartvanns hurtigstrømmende pH rundt 6.5
Jann-Christian Frisvold
og temperatur rundt 28-30 :)

Hei.

Er det maller fra Rio Xingu du skal ha kan du enkelt søke opp fisker fra denne elven.

Her er en link til alle elver i brasil som du kan klikke på, og dermed får du opp utvalget av fisker som lever der.
takk, fant en som kunne være av interresse
Fint å kunne være til hjelp

Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap