Kompiser til fantomtetra og dolkestikktetraer

Hva slags fisker vil dere anbefale sammen med rød fantomtetra og dolkestikk tetra? De går i en 60 liter, og er stort sett i en stor stom midt i akvariet, Kunne tenke meg litt mer liv oppi der, for de er litt kjedelige. Egentlig så ble de vel bare kjøpt på slump en gang, og havnet oppi der sammen da jeg hadde opprydding tidligere. Men de skal få leve og ha det bra, kan jo ikke bare kaste den fordi de er kjedelige

Dolkestikktetraer er en av de største tetra-artene da den blir ganske høy også og minst 7 cm lang.
Skal jeg være ærlig, har du ikke plass til mere fisk hvis du allerede har to typer stimfisk i en 60 liter. Hvor mange har du egentlig av hver?
Dolkestikktetraen kunne med fordel hatt et akvarium som var minst dobbelt så stort som det du har.

Forslaget mitt er ganske enkelt:
Selg dem, begge tetra-artene, siden du åpenbart ikke trives med dem likevel. Kan hende de kommer til noen som kanskje har flere av samme art fra før og ønsker å bygge ut stimen sin. Men sett som krav at kjøper har plass til dem (så de ikke bare stappes i en ny 50-60 liter...)

Når det er gjort, kan du velge ny fiskebestand til akvariet ditt etterpå. Et godt tips er da å lese nøye om artene før du velger, for med kun 60 liter har man ikke "fritt valg fra øverste hylle". Men det finnes masser av spennende og fine arter å velge mellom likevel.

Kanskje du kunne si litt om hva slags fisk du egentlig liker, så er det lettere for andre å foreslå nye arter som kan passe i et såpass lite kar.
Jeg visste ikke at dolkestikkene ble så store. Jeg har faktisk ikke kjøpt dem selv. De ble gitt til meg i gave fra et 10 kr kar, med halvdøde fisk. Måtte jo selvsagt ta i mot dem, og utrolig nok så har de blomstret opp, blitt større og penere i fargen. har hatt dem nå siden i høst. fikk dem sammen med en halvdød ciklide, som viste seg å kunne bli 45 cm, så den fikk gå her til den var frisk og fin, meg ble gitt til butikken tidligere i uken, siden jeg ikke har plass til den.

Så dolkestikkene har jeg på en måte reddet.

De røde fantomtetraene var innkjøringsfisk da jeg startet opp akvarie i høst. (vet nå at det ikke er særlig snillt med innkjøringsfisk).

har 5 røde fantomtetra og 6 dolkestikk.

Jeg bor jo ikke direkte sentralt, så å få solgt dem tror jeg ikke blir lett, pga avstander og slikt.

Jeg HAR mulighet til å flytte dolkestikkene over i 128 literen, men der er det en del fisk allerede.

Sukk, trenger større akvarium, hehe, og større plass ....
Tilfeldig bekjentskap
© Lisbeth
Reklame for plussmedlemskap