Hjelp meg - tror fisken min holder på å dø!

Den ene dalmatiner mollyen min oppfører seg helt rart. Begynte i går, la merke til at hun stakk snuta ned i steine og at kroppen stod rett opp. Sånn stod hun i ca 10 sekunder, før hun svømte videre. I dag når jeg stod opp virker hun helt på dødens rand. Hun står med snuta nedi steinene i minutter av gangen, løsriver seg i noen sekunder, prøver å svømme vanlig, men tilter litt fra side til side, før hun igjen står med snuta i steinene og kroppen rett opp.

Er det noe jeg kan gjøre? Sjekket vannverdiene, var bare nitraten som var litt høy, så jeg byttet vann. Hva gjør jeg hvis fisken dør? Ingen fisk har dødd for meg før. Hatt akvariumet i ca 3 mnd nå, ikke vært noe tull. Hva pleier dere å gjøre når en fisk dør? Graver den ned, tar den med til dyrebutikken? Aner ikke hva jeg skal gjøre..
Var jeg deg ville jeg ha tatt opp fisken med en hov og avlivet den med å kappe hodet av den med en skarp kniv. Det høres brutalt ut men det er humant for fisken.

Du destruerer fisken med å legge den på toalettpapir eller tørkepapir og kaster den i bosset.
Småfisk bruker jeg og koke..

Du må huske på å bytte vann og teste vannet hver dag til det er giftfritt i akvariet..
Døde fisk går i søppelkassen. Jeg tar bare og ruller den inn i et lag tørkepapir, og kaster den der. Døde småfisk som er bare 1 - 2 cm skylles ned i do.
Tilfeldig bekjentskap
© John Sverre Vik
Reklame for plussmedlemskap